Hvilken termin har dere ift mens og EL

BærBaby16

BærBaby16
Syns disse appene sier litt forskjellig, så er nysgjerrig på hva dere har.

Her var siste dag i siste menstrasjon 10/08. EL 27.08 og forventet termin da 20.05
 
Siste mens var 26.7. EL 7.8. Har 26 dagers syklus. Det merkelige denne gangen var at jeg blødde og spottet hele den dagen jeg skulle hatt EL. Så spørsmålet er jo da om det var EL, eller om det var en festeblødning. Var en stund siden vi hadde hatt sex med tanke på gitt EL dato. Så er isåfall supre til å overleve disse svømmerene til gubben. Det vil vel vise seg etter UL tenker jeg..
Men går jeg ut ifra 26.7 som utganspunkt er termin 4.5.19.
 
Syns disse appene sier litt forskjellig, så er nysgjerrig på hva dere har.

Her var siste dag i siste menstrasjon 10/08. EL 27.08 og forventet termin da 20.05

Det er første dag i siste menstruasjon du skal bruke som utgangspunkt, ikke siste dag. :)

Du får standardtermin frem til OUL. Den tar kun utgangspunkt i standard syklus og første dag i siste mens. Norsk svangerskapslengde er 40+3. :) Om du bruker utenlandske app'er eller beregninger kan du få 3 dager tidligere termin, siden svangerskapet der beregnes til 40+0.
 
Last edited:
Siste mens var 26.7. EL 7.8. Har 26 dagers syklus. Det merkelige denne gangen var at jeg blødde og spottet hele den dagen jeg skulle hatt EL. Så spørsmålet er jo da om det var EL, eller om det var en festeblødning. Var en stund siden vi hadde hatt sex med tanke på gitt EL dato. Så er isåfall supre til å overleve disse svømmerene til gubben. Det vil vel vise seg etter UL tenker jeg..
Men går jeg ut ifra 26.7 som utganspunkt er termin 4.5.19.

Du må ta tidlig UL om du vil fastslå EL-dag, for embryoene og fostrene vokser ulikt inni der, så man kan ikke regne seg bakover fra OUL. :p Vi som har hatt assistert befruktning ser jo det veldig godt når fostrene er både en uke+ større eller en uke+ mindre enn faktisk befruktning. ;)
 
I følge menstermin er jeg 9+2
I følge EL er jeg 6+3
Stor forskjell! :p
 
Siste mens var 26.7. EL 7.8. Har 26 dagers syklus. Det merkelige denne gangen var at jeg blødde og spottet hele den dagen jeg skulle hatt EL. Så spørsmålet er jo da om det var EL, eller om det var en festeblødning. Var en stund siden vi hadde hatt sex med tanke på gitt EL dato. Så er isåfall supre til å overleve disse svømmerene til gubben. Det vil vel vise seg etter UL tenker jeg..
Men går jeg ut ifra 26.7 som utganspunkt er termin 4.5.19.

Spennende å se hva du får beskjed om på UL [emoji1374]
 
Det er første dag i siste menstruasjon du skal bruke som utgangspunkt, ikke siste dag. :)

Du får standardtermin frem til OUL. Den tar kun utgangspunkt i standard syklus og første dag i siste mens. Norsk svangerskapslengde er 40+3. :) Om du bruker utenlandske app'er eller beregninger kan du få 3 dager tidligere termin, siden svangerskapet der beregnes til 40+0.

Hehe ja, gikk litt fort i svingene her [emoji85]. Det du skriver forklarer jo godt at jeg får 17. Og 20. Mai. Da holder jeg meg til 20. Jeg.
 
Hehe ja, gikk litt fort i svingene her [emoji85]. Det du skriver forklarer jo godt at jeg får 17. Og 20. Mai. Da holder jeg meg til 20. Jeg.

Da blir det nok 20. mai du får her i Norge ja. :)
 
I følge menstermin er jeg 5+0

I følge EL er jeg 3+5

Litt forskjell [emoji28][emoji28] Spent på hva som stemmer. Men går utifrå EL.
 
I følge EL er jeg 6+3 i dag. Har en 25 dagers syklus.
I følge mens og legen så er jeg 6+0 I dag pga at de regner utifra 28 dagers syklus.
 
I følge menstermin er jeg 6+6
Vanlig sukluslengde for meg på 32 dager sier 6+2. Den stemmer også med tidspunktet for el. Blir spennende å se hva ul sier om en uke.
 
Iflg både menstermin og EL-termin 5+2 [emoji5]
 
Siste mens var 26.7. EL 7.8. Har 26 dagers syklus. Det merkelige denne gangen var at jeg blødde og spottet hele den dagen jeg skulle hatt EL. Så spørsmålet er jo da om det var EL, eller om det var en festeblødning. Var en stund siden vi hadde hatt sex med tanke på gitt EL dato. Så er isåfall supre til å overleve disse svømmerene til gubben. Det vil vel vise seg etter UL tenker jeg..
Men går jeg ut ifra 26.7 som utganspunkt er termin 4.5.19.
Akkurat samme som meg, 26.07. Men har 26 dagers syklus . Blir spennende hva ul sier.
 
Back
Topp