Hvilken temperatur har dere på soverommert?

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Hvordan får dere en god temperatur på rommet. Vi somer egentlig alltid med vinduet åpent. Men så har vi begynt å trene på lukket vindu og åpen dør.. men i natt var det 21,5 grader.. ikke til å holde ut.

Vil jo gjerne ha det ned på 18 grader. For det fungerer. På nettet finner jeg at det bør være rundt 16-18 grader.

Noen tips...

Kan jo ikke bli for varmt heller. Jeg blir jo ikke å få sove på grunn av varmen og på grunn av at baby ikke styrer temen sin så godt.

Nå er det ganske kaldt ute, og vi har oppe vindu. Har vært nede på 11-12 grader når vi legger oss. Sover innmari godt i kaldt rom, så nyter det så lenge vi ikke har baby som skal sove der inne ;)

Vi har vinduet på gløtt hele tida der inne, men varmen på samtidig, så tipper det er rundt 18 grader der. Vi har en wifivekt som også måler CO2-nivået på soverommet og når vi har vinduet på gløtt blir det mye bedre (mindre CO2 og mer oksygen) og tenker det er viktig for babyen også. Når vi blir tre som puster der blir det jo raskt mer CO2.

Og vi har alltid hatt døra til soverommet på vidt gap, men må ha vinduet litt oppe likevel

Hvorfor kan ikke baby sove i kaldt rom? Ingen som har kommet med noen forklaring på det så vidt jeg har sett, har kun hørt at det helst ikke skal være over 18 grader i rommet baby sover. Trodde det var bare å regulere med lammeskinn, ullpysj og dundyne... Iallefall det som blir sagt alle jeg kjenner.

Jeg liker best sånn ca 15, gubben vil helst ha 35..... Arghhhhh

Ifølge mannen er det visst altfor kaldt hos oss også.... Nyter det mens jeg kan.... Ser for meg rundt 15 gr når babyen kommer. Har jo ullpysj, lammeskinn og dundyne til lillegull, men det er vel via hodet de taper mest varme, så det er jo mulighet for å ha på lue om natta når det er som kaldest ute...

Her blir jeg å lukke vinduet på kvelden av og til hvis det er for kaldt. Men av og til så har jeg bare hatt på han en tynn lue om natta. Har vært veeeeldig kaldt noen netter! (Hvor var de mens jeg var gravid??)

Hvorfor kan ikke baby sove i kaldt rom? Ingen som har kommet med noen forklaring på det så vidt jeg har sett, har kun hørt at det helst ikke skal være over 18 grader i rommet baby sover. Trodde det var bare å regulere med lammeskinn, ullpysj og dundyne... Iallefall det som blir sagt alle jeg kjenner.

Ikke farlig for babyen å ligge på kaldt rom, men jeg synes det er litt kaldt for en liten å ligge på en soverom når det er 10 grader mtp at de ikke regulerer kroppsvarmen lige godt. Storesøster var "flink" til å sparke av seg dyna bl.a.

Ikke farlig for babyen å ligge på kaldt rom, men jeg synes det er litt kaldt for en liten å ligge på en soverom når det er 10 grader mtp at de ikke regulerer kroppsvarmen lige godt. Storesøster var "flink" til å sparke av seg dyna bl.a.
Mi som bare veier 2 kg kan ikke ligge på kaldt soverom. Men blir å kle på henne lue, ullsokker og ullbody :p så trenger vi ikke ha 20 grader liksom.

Vi har vinduet på gløtt hele tida der inne, men varmen på samtidig, så tipper det er rundt 18 grader der. Vi har en wifivekt som også måler CO2-nivået på soverommet og når vi har vinduet på gløtt blir det mye bedre (mindre CO2 og mer oksygen) og tenker det er viktig for babyen også. Når vi blir tre som puster der blir det jo raskt mer CO2.

Og vi har alltid hatt døra til soverommet på vidt gap, men må ha vinduet litt oppe likevel
Døra åpent som vanlig i natt men åpnet vinduet. Og det har vært 18 fantastiske grader på rommet hele natta. Og jeg har sovet GODT!!! Funka det. Må bare lukke vinduet mer etterhvert som det blir kaldere.

Full luftig på dagen og lukket på natten når det er kaldt altså under 0 grader. Ellers kommer jeg nok til å ha vindu på gløtt ved behov. Men i hovedsak har vi 2 vinduer på rommet. Vis jeg har begge de oppe hele dagen og lufter godt. Vil jeg tro det er kaldt nok natten igjennom, så jeg kan lukke dem når vi legger oss :)

Jeg har litt problemer med at det blir for varmt, men tror det blir passe for baby. Aner ikke gradene. Kan ikke sove med åpent vindu, for det er rett ut til naboer som røyer som skorsteiner, og som lager litt lyd seint på kvelden til tider. Nå ligger jeg og svetter om natta... Har godt ventilasjonsanlegg som fordeler varmen i huset, men ulempen er jo at det er vanskelig å få det kaldere på et ønsket rom... Må i tillegg sove med åpen dør, så vi hører om det er lyd fra barnerommet. Så vi må nok bare ha det som vi har det, og heller kle på baby mindre om natta om ho blir for varm.

Back
Topp