Hvilken tannkrem?

EllaRoe

Gift med forumet
Dere som pusser tennene til babyene, hvilken tannkrem bruker dere? Til storesøstra brukte vi kun tannkrem fra apoteket da hun var baby, men det er vel kanskje ikke helt nødvendig? Nå bruker hun solidox. Holder det for mini, tror dere?

Jeg bruker weleda sin på Theo og Mathias. Fluor er ikke så veldig bra for de små sine tenner, og den er uten, men har naturlige ingredienser som styrker tennene[:)]

ORIGINAL: Looley

Jeg bruker weleda sin på Theo og Mathias. Fluor er ikke så veldig bra for de små sine tenner, og den er uten, men har naturlige ingredienser som styrker tennene[:)]

Er det den som kjøpes på helsekost? Blir litt forvirret nå, for jeg har alltid trodd at fluor var bra for barns tenner.

ORIGINAL: Ammetåka

ORIGINAL: Looley

Hvor har du det fra at fluor ikke er bra? Mange anbefaler jo fluortabletter fra første tann...

Alle tannleger jeg har snakket med sir også at fluor er bra!

Jeg kjøpte den på helse kosten ja. Var vist forsket på det. Jeg trodde det jeg også, men ble fortalt at de hadde forska på det og funnet ut at fluor ikke var så bra for tennene til de små, det var for sterkt for melke tennene eller noe sånt. . var tannlegen som sa det til meg.

For en stund siden hørte jeg at fluor ikke er bra for magen,men er fortsatt bra for tennene... Så med måte selfølgeli vil jeg i vertfall bruke fluor.

hmm, på 8 mnd kontroll på torsdag kom tannpleier å snakket med oss og så at zendium tannkrem er best tannkrem til di små FORDI at den ikke inneholder såpe og at vi skal ta å skylle tannbørste i fluor vann å børste 1-2 ganger over tennene.

"fluor fra tidlig alder gir tennene god beskyttelse mor karies og er den viktigste årsaken til at tannhelsen er blitt mye bedre de siste 20 årene. fluortannkrem og fluortabletter er aktuelle alternativer." sa tannpleier ti meg.

Vi fikk noen prøver på Zendium i disse gratispakkene. Så akkurat nå bruker vi Zendium med postmann Pat på[:D]

På 6 mnd kontrollen sa helsesøster at tannkrem ikke var nødvendig foreløpig, men hvis jeg ville bruke det skulle jeg bruke veldig lite. Bruker av og til og da bruker jeg en barnetannkrem vi fikk i rimi pakka.
Nå i begynnelsen skulle det bare være "lek" med tannbørsten.
Har bare 2 små søte tenner ennå [;)]

ORIGINAL: mays

På 6 mnd kontrollen sa helsesøster at tannkrem ikke var nødvendig foreløpig, men hvis jeg ville bruke det skulle jeg bruke veldig lite. Bruker av og til og da bruker jeg en barnetannkrem vi fikk i rimi pakka.
Nå i begynnelsen skulle det bare være "lek" med tannbørsten.
Har bare 2 små søte tenner ennå [;)]

Akkurat det fikk vi beskjed om også :) Så her pusser vi med vann, ellers gnager hun litt på tannbørsten [;)]

Jeg trodde heller ikke at man skulle bruke tannkrem på så små babyer. Jeg pusset tennene til eldstemann med bare vann fram til han var et år. Kommer til å gjøre det denne gangen også.

Ikke at det blir så lenge da, hehe, for mini har ikke fått en eneste tann enda, det ser ikke ut til at det kommer noen med det første heller [:)] Kanskje han ikke får tenner før han er et år?! [:D][:D]

Back
Topp