Hvilken tåteflaske

Pepperknotten

Forelsket i forumet
Har en baby som endelig har lært seg å spise av puppen, men i begynnelsen fikk han bare flaske. Vi har brukt flaskene til avent som har vært greie, men på slutten før han bare begynte å få pupp, satt han ofte melken skikkelig i halsen, type av og til blå i fjeset, noe som var skikkelig ekkelt. Prøvde å gi han flaske igjen nå, men satt også nå i halsen. Han er 7 uker. Noen som har noen tips eller andre flasker å annbefale? Er litt kjedelig å ikke kunne gi han en flaske innimellom når jeg får fint til å pumpe og han tar både flaske og pupp kjempefint.
 
Sniker fra april :)

Her byttet vi over til MAM-flaskene, de fungerer veldig bra! Pappa gir ca en flaske til dagen, bare for at lillegutt skal være vandt med å spise fra flaske. Det er selvsagt litt styr med pumping osv, men det er virkelig verdt det når man skal ut på noe og så får pappan og baby litt kvalitetstid sammen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her får han bare flaske og vi bruker mam :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Medela Calma har en tut som babyen må bruke samme sugeteknikk som på brystet - dvs at det også tar lengre tid å få ut melken. Har ikke kjempeerfaring med den, da lillegull kun spiser fra puppen for tiden, men har prøvd den et par ganger og den virker veldig kjekk.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har avent sine flasker og er fornøyd med dem. Hvilken smokk bruker dere? Kan det være at melka kommer for fort og at det er derfor det skjer? Her bruker vi 1-tuter enda, men jeg ser at det er på tide at vi prøver ut 2-tuter.
 
Sniker fra juli. Vet at på de gamle aventflaskene kunne man også bruke MAM-tuter. Vet ikke hvordan det er på de nye flaskene. Så du ikke trenger å kjøpe nye flasker for å prøve.

Sent from my HUAWEI G6-L11 using BV Forum mobile app
 
Jeg kun ammet,ikke brukte flaske før han var 6 mnd. Hvis jeg skulle gi ham erstatning, så var det fra en liten kopp (30 ml) - dette lærte jeg på fødeavdelingen
 
Jeg kun ammet,ikke brukte flaske før han var 6 mnd. Hvis jeg skulle gi ham erstatning, så var det fra en liten kopp (30 ml) - dette lærte jeg på fødeavdelingen

Hvis man gjør det en gang iblant, så ja. Hvis man skal gi erstatning fast gir man det fra flaske.
 
Mine barn har begge brukt Dr.Browns flaskene.De har hjalp veldig med eldstejenta siden ho svelgte mye luft når hun drakk. Veldig fornøyd med de flaskene:)
 
Jeg har flaskebaby, dvs. ammer ikke. Kan også anbefalle MEDELA CALMA.

9r7o01.png


Med Calma trenger ikke spedbarn å endre sin naturlige sugerytme. Enten du ammer eller bruker Calma, er det barnets suging som får melken til å strømme.

Dette skrives om flaskene:

Amming er alltid det beste for barnet, men noen ganger er det av ulike årsaker ikke mulig. Calma er et alternativ til amming for å kunne gi barnet morsmelk som du har pumpet ut.

  • Barnet kan spise i sin egen takt, puste og ta pauser regelmessig.
  • Hjelper barnet å bevare den naturlige sugeadferden det har lært ved brystet.
  • Gjør det enkelt å veksle mellom bryst, Calma og tilbake til brystet igjen.
  • Én størrelse som passer gjennom hele ammeperioden. Matesmokken bør skiftes regelmessig.
  • Den unike matesmokken for brystmelk.

Hvorfor Calma?
De nyeste studiene som er utført sammen med forskere fra University of Western Australia viser at det er nødvendig at barnet skaper et vakuum for at ammingen skal fungere. Barn lærer seg instinktivt og umiddelbart at de må skape et vakuum for at morsmelken skal strømme. Den naturlige sugeadferden innebærer intensivt arbeid for barnet under ammingen!


Standardsmokker innebærer en annen sugeteknikk
Når barnet får en flaske morsmelk med standardsmokk, lærer det seg en helt annen teknikk enn den som brukes ved amming. Den utpumpede morsmelken strømmer automatisk, og strømmen stopper ikke når barnet vil ta en pause eller puste.


calma_with_base.png

Calma - den unike matesmokken for brystmelk
Calma er matesmokken for den som vil mate barnet med morsmelk.

Calma er utviklet med utgangspunkt i resultatene vi kom frem til i studier utført sammen med University of Western Australia.

Nettopp derfor er Calma matesmokker for barn som mates med morsmelk, siden de kan suge, svelge og puste på samme måte som de har lært seg ved brystet. Uansett om du ammer eller bruker Calma, må barnet skape et vakuum for at morsmelken skal strømme.

Så snart barnet tar en pause, stopper strømmen, akkurat som ved amming.


Akkurat som ved amming kan barnet

  • drikke, ta pause og puste i sin naturlige rytme,
  • skape sitt eget vakuum gjennom en kombinasjon av tunge- og kjevebevegelser.
  • bevare den naturlige sugeadferden, slik at det er enkelt å veksle mellom amming, mating med Calma og tilbake til brystet.

Jeg har forsøkt å bruke Dr.Brown, men da svelger hun ofte feil, da hun tar små pauser. Dermed er Medela favoriten min :)
 
Her er det bare mam som fungerer, så vi bruker det og er veldig fornøyd med de. også deilig at flaskene kan sterilliseres selv :)
 
Har en baby som endelig har lært seg å spise av puppen, men i begynnelsen fikk han bare flaske. Vi har brukt flaskene til avent som har vært greie, men på slutten før han bare begynte å få pupp, satt han ofte melken skikkelig i halsen, type av og til blå i fjeset, noe som var skikkelig ekkelt. Prøvde å gi han flaske igjen nå, men satt også nå i halsen. Han er 7 uker. Noen som har noen tips eller andre flasker å annbefale? Er litt kjedelig å ikke kunne gi han en flaske innimellom når jeg får fint til å pumpe og han tar både flaske og pupp kjempefint.

Vi bruker Avent natural, er det de du bruker også? Med smokk nr. 1? Har ikke hatt problemer med den her, men kanskje det hjelper å la han ta små pauser?
Leste på ammehjelpen om flaskemating når man skal kombinere med amming. Et av tipsene der var å holde flasken nesten vannrett, slik at de må jobbe litt mer for å få ut melken. :)
 
Hei! Skulle gjerne fått jenta mi til å ta flaske, da eg ønsker å vite hvor mye hun får i seg på ett måltid. Har prøvd med tåteflaske (medela) ett par ganger, men hun forstår ikkje konseptet :p noen mamma'er der ute som har noen gode tips til meg? Hadde vårt fint om hun kunne tatt mm på flaske en gang i blant, spesielt nå som vi ønsker å vite hva hun får i seg :)
 
Da har jeg prøvd nuk og medela sine flasker. Nuk syns jeg var litt rar, kom enten ingenting eller alt for mye ( så også ut som en lekeflaske ). Medela er vi veldig fornøyd med, kommer ingenting hvis han ikke suger og da klarer han fint å ta små pauser og svelge unna uten å sette i halsen :) Eneste minuset er at den har litt anderledes tut og siden det ikke kommer noe ut før han suger har vi måtte øve litt før han har skjønt hvordan det fungerer. Det er også litt mer styr å kjenne temperaturen på melken siden en ikke kan riste ut litt, men ellers er jeg veldig fornøy :D Skal på infomøte om babysvømming i morgen og da skal pappaen være alene med ham i noen timer for første gang, spennende!,
 
Hei! Skulle gjerne fått jenta mi til å ta flaske, da eg ønsker å vite hvor mye hun får i seg på ett måltid. Har prøvd med tåteflaske (medela) ett par ganger, men hun forstår ikkje konseptet :p noen mamma'er der ute som har noen gode tips til meg? Hadde vårt fint om hun kunne tatt mm på flaske en gang i blant, spesielt nå som vi ønsker å vite hva hun får i seg :)
Kanskje du kunne prøvd avent eller en flaske der det kommer litt melk uten at hun trenger å suge, så hun forstår hva det er? :)
 
Vi bruker Avent natural, er det de du bruker også? Med smokk nr. 1? Har ikke hatt problemer med den her, men kanskje det hjelper å la han ta små pauser?
Leste på ammehjelpen om flaskemating når man skal kombinere med amming. Et av tipsene der var å holde flasken nesten vannrett, slik at de må jobbe litt mer for å få ut melken. :)
Har hat både smokk nr 1 og 2. Tror kanskje ikke vi prøvde å holde den vannrett, men prøvde å ta små pauser så det ikke skulle bli for mye, og var typisk da han klarte å sette melken i halsen. Men hvis vi ikke gjorde de satt han i halsen da også.
 
Mulig du har fått svar men het var det kun mam traniee flaskene som virker. Prøvd alt mulig i snart 3mnd. Mår har hintatt mam i ei veke
 
Back
Topp