Jeg har flaskebaby, dvs. ammer ikke. Kan også anbefalle MEDELA CALMA.
Med Calma trenger ikke spedbarn å endre sin naturlige sugerytme. Enten du ammer eller bruker Calma, er det barnets suging som får melken til å strømme.
Dette skrives om flaskene:
Amming er alltid det beste for barnet, men noen ganger er det av ulike årsaker ikke mulig. Calma er et alternativ til amming for å kunne gi barnet morsmelk som du har pumpet ut.
- Barnet kan spise i sin egen takt, puste og ta pauser regelmessig.
- Hjelper barnet å bevare den naturlige sugeadferden det har lært ved brystet.
- Gjør det enkelt å veksle mellom bryst, Calma og tilbake til brystet igjen.
- Én størrelse som passer gjennom hele ammeperioden. Matesmokken bør skiftes regelmessig.
- Den unike matesmokken for brystmelk.
Hvorfor Calma?
De nyeste studiene som er utført sammen med forskere fra University of Western Australia viser at det er nødvendig at barnet skaper et vakuum for at ammingen skal fungere. Barn lærer seg instinktivt og umiddelbart at de må skape et vakuum for at morsmelken skal strømme. Den naturlige sugeadferden innebærer intensivt arbeid for barnet under ammingen!
Standardsmokker innebærer en annen sugeteknikk
Når barnet får en flaske morsmelk med standardsmokk, lærer det seg en helt annen teknikk enn den som brukes ved amming. Den utpumpede morsmelken strømmer automatisk, og strømmen stopper ikke når barnet vil ta en pause eller puste.
Calma - den unike matesmokken for brystmelk
Calma er matesmokken for den som vil mate barnet med morsmelk.
Calma er utviklet med utgangspunkt i resultatene vi kom frem til i studier utført sammen med University of Western Australia.
Nettopp derfor er Calma matesmokker for barn som mates med morsmelk, siden de kan suge, svelge og puste på samme måte som de har lært seg ved brystet. Uansett om du ammer eller bruker Calma, må barnet skape et vakuum for at morsmelken skal strømme.
Så snart barnet tar en pause, stopper strømmen, akkurat som ved amming.
Akkurat som ved amming kan barnet
- drikke, ta pause og puste i sin naturlige rytme,
- skape sitt eget vakuum gjennom en kombinasjon av tunge- og kjevebevegelser.
- bevare den naturlige sugeadferden, slik at det er enkelt å veksle mellom amming, mating med Calma og tilbake til brystet.
Jeg har forsøkt å bruke Dr.Brown, men da svelger hun ofte feil, da hun tar små pauser. Dermed er Medela favoriten min