hvilken tåteflaske ???

StudentMommy

Elsker forumet
hvilken tåteflaske anbefaler dere til nyfødt.
mitt første barn tok aldri imot flaske eller smokk, men til andre barn vil eg bruke mme til kveldsmåltid.
med første mann måtte eg amme hele kvelden, men denne gangen e ikke det mulig siden eg har en annen som eg skal passe på om dagen også.

dytt

Avent har vi. Førstemann begynte med flaske når han var 2 mnd, og denne gangen var det flaskebarn fra dag 1. :) Har også microsterilisatoren til Avent. :)

Dr.Browns flaskene :)

Her funka avent sine veldig bra:)

takk for tipsene. 

takk for tipsene. 

takk for tipsene. 

Jeg brukte bare MAM flaskene, da de er mest like brystvortene, og dermed lettere å veksle mellom pupp og flaske. :)

oek skrev:
Jeg brukte bare MAM flaskene, da de er mest like brystvortene, og dermed lettere å veksle mellom pupp og flaske. :)

da e d bra siden eg vil gi pupp om dagen.
eg har en avent fra forrige gang som e brukt 2-3 ganger. så skal eg kjøpe annet merke ved siden av.

Selv om du ikke gjorde annet enn å amme på kvelden sist, så behøver det ikke bety at det blir slik denne gangen. Ingen babyer er like.
Ville avventet det hele til babyen faktisk har kommet, og dere har fått bli kjent med henne før dere finner ut om dere har behov for å kjøpe inn en haug med flaskeutstyr?

Kvelds og nattammingen er viktig og optimal mht melkeproduksjonen. Mange sier jo at ved å slutte å amme på kvelden og natten, fikk de mye mindre melk.
Kanskje det kan være et alternativ å pumpe, og gi dette på flaske, ev. la mannen gi dette måltidet på flaske, så du får litt tid mellom hvert måltid?

Jobber på barsel, og hos oss bruker vi kun medela flaskene. Har hørt mye bra om dr.browns flaskene også. Men det er vel en smakssak.

*yummymummy* skrev:
Selv om du ikke gjorde annet enn å amme på kvelden sist, så behøver det ikke bety at det blir slik denne gangen. Ingen babyer er like.
Ville avventet det hele til babyen faktisk har kommet, og dere har fått bli kjent med henne før dere finner ut om dere har behov for å kjøpe inn en haug med flaskeutstyr?

Kvelds og nattammingen er viktig og optimal mht melkeproduksjonen. Mange sier jo at ved å slutte å amme på kvelden og natten, fikk de mye mindre melk.
Kanskje det kan være et alternativ å pumpe, og gi dette på flaske, ev. la mannen gi dette måltidet på flaske, så du får litt tid mellom hvert måltid?

Jobber på barsel, og hos oss bruker vi kun medela flaskene. Har hørt mye bra om dr.browns flaskene også. Men det er vel en smakssak.

takk for gode tips. og er enig med deg at babyer er ikke like.
sist hadde eg en kolikk baby som også ville ha pupp hele tiden. og han sov ikke gjennom natten før han var 11 mnd. det gjorde meg kjempe sliten.
håper eg får en kolikk-fri baby denne gangen :)

Jeg anbefaler MAM eller tommee tippee. Her i huset ville ikke lille ha avent flakene eller noen andre med lignende "tutt". Mens disse funket perfekt! (Hun fikk også mme om kvelden)

jeg sverger til Avent sine flasker :) 

takk for tipsene :) eg kan kjøpe en av hver kanskje for å teste de.

Jeg har brukt avent til de to siste og er veldig fornøyd med de..... :)

Jeg bruker MAM, men vi begynte ikke med det før han var 4 mnd...
Ville ventet med kveldsflaske til du ser at det er umulig med ammingen slik det også ble nevnt lengere oppe her... Jeg måtte ikke amme hele kvelden hvertfall, og jeg har en stor gutt, så alle barn er forskjellige...

trusa skrev:
Vi likte veldig godt Tommee Tippee-flaskene. Selve flasken ligner på en pupp og er veldig bra for de som får mest pupp.

Disse brukte vi også! Herlige flasker som er laget for at barnet ska "oppleve" tutten som en pupp. Tror at eneste grunnen til at ikke "alle" bruker de er at de ikke har blitt ordenlig kjent enda, for disse er fantastiske! :D
(brukte først avent, men byttet til tommee tippee)

Back
Topp