Hvilken syne har dere kjøpt og størrelse?

Lillespire_mai2022

Første møte med forumet
Hvilken dyne har dere kjøpt og hvilken størrelse ble det? Kjøpte dere det minste så det passer både til vogn og vugge? Eller gikk dere for litt større så den passer småen en stund? Og hvor kjøpte dere dynen? Hvilken type dyne? :) Jeg tåler ikke dun så er redd småen har samme allergi.. det er det siste vi mangler ;p så er alt klart :)

Kjøpte på KID, for de hadde 50 % på babydyner.. Kjøpte i dun, siden hun i butikken mente det var best til en vinterbaby, men aner ikke hva som egentlig er best jeg.. Har kjøpt en av hver i de to minste størrelsene - så en passer i bedside criben, og en til sprinkelsenga han skal ha etterhvert. I vogna har vi vognpose :-)

Kjøpte dundyne, en hos princess og en hos jysk. Kjøpte den ene i vognstørrelse og den andre til senga :)

Ok takk for svar :) er det lenge siden du kjøpte dyne på Kid? Er det fortsatt salg der og var det salg på andre type dyner? Vi har voksipose urban, men tror det kan bli veldig varmt i starten, så tenkte kanskje dyne kunne vært fint å ha i vogna når det ikke er så kaldt ute :)

Jeg må også begynne handlingen snart merker jeg :) Apropos dyner og vognposer, er sistnevnte en pose babyen ligger i for å holde varmen på vinteren mens ellers ligger den i vognen med en dyne over?:) Syns det er like morsomt hver gang jeg er innom en babybutikk og sier jeg er helt nybegynner og får gode tips. De på butikken kan 100 ganger mer enn meg, og jeg skal bli mamma om 8 uker ☺

Skal ha en vogndyne til vognen og en vogndyne til sengen den første tiden. Den er vel 65x80 eller noe sånt. Senere, når mini blir litt større går vi over til babydynen som er 80x100 (tror jeg) .

Vi har dyner etter storesøster. En som måler 60X80 og en som måler 80X100. Minste bruker vi i vogn og vugge, største i sprinkelseng. Tåler ikke dun, jeg heller, så kjøpte derfor syntetisk dyne siden vi skal ligge så tett (sprinkelsengen skal festes til min side av sengen). Kjøpte dynene på Barnas Hus, er av merket BabyDan hvis jeg ikke husker helt feil. Ikke så ille pris på dem heller. Mener det var 250 for den minste og 300 for den største ;)

Vi har også voksipose til vognen. Den er det jo dun i, men regner med det går greit for min del siden jeg ikke skal ligge knekt oppi den. Så får jeg bare håpe at lillegutt tåler dun. Kjøpte pose uten dun til storesøsteren, men hun ble født på våren og trengte derfor ikke så varm pose.

Jeg må også begynne handlingen snart merker jeg :) Apropos dyner og vognposer, er sistnevnte en pose babyen ligger i for å holde varmen på vinteren mens ellers ligger den i vognen med en dyne over?:) Syns det er like morsomt hver gang jeg er innom en babybutikk og sier jeg er helt nybegynner og får gode tips. De på butikken kan 100 ganger mer enn meg, og jeg skal bli mamma om 8 uker ☺
En vognpose er en slags sovepose som man bruker i vognen, ja :) Kan brukes året rundt, men vet mange foretrekker å bruke dyne når det er noen lunde temperatur ute. Kan fint bruke dyne midt på kaldeste vinteren også, men da må man gjerne kle på babyen litt mer og så har man gjerne et lammeskinn i bunnen for ekstra varme ;)

Jeg brukte stort sett kun vognpose til min første, med mindre det var så varmt at man bare trengte teppe. Syntes dynen ofte hadde en tendens til å skli oppover så jeg syntes det var mer praktisk med vognposen som lå fint på plass ;)

Vi har kjøpt en dyne på barnas hus, den er 65*80.
Også fikk vi en av søsteren til gubben(arv) som er 80*100.

Begge er av merket dozy dyndyne. Norges Astma og Allergi Forbund anbefaler disse dynene til barn:)

En vognpose er en slags sovepose som man bruker i vognen, ja :) Kan brukes året rundt, men vet mange foretrekker å bruke dyne når det er noen lunde temperatur ute. Kan fint bruke dyne midt på kaldeste vinteren også, men da må man gjerne kle på babyen litt mer og så har man gjerne et lammeskinn i bunnen for ekstra varme ;)

Jeg brukte stort sett kun vognpose til min første, med mindre det var så varmt at man bare trengte teppe. Syntes dynen ofte hadde en tendens til å skli oppover så jeg syntes det var mer praktisk med vognposen som lå fint på plass ;)

Ah, takk da får jeg undersøke og sjekke litt hva jeg skal bruke.

I begynnelsen har vi 65x80, ellers forsvinner babyen helt (babyen ser veldig liten ut i en sprinkelseng når h*n er nyfødt), så bytter vi til 80x100 etterhvert :)

vi har dyne i alle størrelser omtrent etter gutten hehe har 1 vogndyne,1 babydyne, 1 juniordyne og guttungen bruker nå sånn vanlig stordyne :-)
så kjøper ikke nye nå, de er jo ikke akkurat slitt :-)

*snart mamma* jeg tenkte å bruke voksipose urban (vognpose) til vogna. Det er lufteluke i bånd som kan åpnes, men tror det kan bli veldig varmt i oktober-november , så vurderer å bruke dyne når det er "varmt" ute og heller bruke posen når det er kaldt ute. Vet ikke når vinteren kommer til østlandet ;)
Ser det er blitt svart at det er sovepose liknende pose ;) jeg er også fersk i dette. Så kjekt å vite hva andre har og har gjort tidligere. Takk for svar og god helg:D

glemte å si at vi har vognpose i vogna da. gutten har brukt den helt til nå. han er født 8 november og vi bruker den den fra ganske tidlig på høsten til ganske sent på våren og justerer heller med klær oppi, men kommer jo selvfølgelig an på temperaturen for han er ganske varm av seg:-)

vi liker og bruke posen høst, vinter og vår for den føles lunere enn dyne, selv om mange sikkert synes det fungerer godt med dyne også:-)

Ja vi har voksipose urban klart så blir stas å få brukt den :)
Må få kjøpt dyne til mini. Tror det blir fiberdyne fra Princess i str 65x80 til vuggen og vogna (siden jeg er allergisk mot dun, kanskje mini er det og). Men så ser jeg at det er 3 for 2 på Princess på alle barneprod. Så da kjøper vi samme dyne til sprinkelsenga også og helseteppe. Vi har ikke kjøpt sprinkelsengen enda, men det blir ikea Hensvik (60x120cm) sprinkelseng. Hvilken dyne er best og hva er vanlig i str med tanke på sengetrekk? 80 x 100 cm eller 100x140cm dyne? :) får ikke bestemt meg hoho :rolleyes::)

Sent from my GT-I9300

Ja vi har voksipose urban klart så blir stas å få brukt den :)
Må få kjøpt dyne til mini. Tror det blir fiberdyne fra Princess i str 65x80 til vuggen og vogna (siden jeg er allergisk mot dun, kanskje mini er det og). Men så ser jeg at det er 3 for 2 på Princess på alle barneprod. Så da kjøper vi samme dyne til sprinkelsenga også og helseteppe. Vi har ikke kjøpt sprinkelsengen enda, men det blir ikea Hensvik (60x120cm) sprinkelseng. Hvilken dyne er best og hva er vanlig i str med tanke på sengetrekk? 80 x 100 cm eller 100x140cm dyne? :) får ikke bestemt meg hoho :rolleyes::)

Sent from my GT-I9300

I sprinkelsenga holder det lenge med 80x100 synes jeg :)

Jeg må si jeg er så fornøyd med forumet altså Jeg blir ikke stresset av at det er mye jeg ikke kan (og 8uker igjen) fordi jeg lærer så mye her. Nå har jeg også sjekket ut voksi pose urban, og det er den samme som en venninne har og anbefaler. Så tenker jeg at siden dynene ikke er så dyre, kan jeg i tillegg kjøpe en som vil passe til vognen også. Gleder meg bare mer og mer jeg nå ønsker dere en god fredag

Vi har alle størrelsa ;) fra baby (den vogn/vugge), 80x100 og junior!
Blir den minste str som blir brukt den første tiden!
Eg tåle ikkje dun så kan ikkje ha det, brukte dyna te de andre når eg amma om natta så hadde blitt potte tett selv me så lite dun!

Ok takk for svar :) er det lenge siden du kjøpte dyne på Kid? Er det fortsatt salg der og var det salg på andre type dyner? Vi har voksipose urban, men tror det kan bli veldig varmt i starten, så tenkte kanskje dyne kunne vært fint å ha i vogna når det ikke er så kaldt ute :)

Vet ikke om de fortsatt har salg jeg.. er ikke så kjempelenge siden jeg var der :-) Du kan jo sjekke :-)

Back
Topp