Hvilken symptomer har dere og i hvilken uke startet di??

Electra

Andre møte med forumet
Er gravid for 4 gang, gang nr 3 endte det i en SA. Jeg er veldig stresset og bekymret for at det skal gå den veien denne gangen også og merker at jeg kjenner fryktelig etter symptomene hele tiden. Jeg er 5 +4 nå og tisser ofte, fryktelig oppblåst, "kjenner" liksom magen ,fryser veldig. Når kommer kvalmen tenker jeg?  Føler jeg ikke klarer og slappe av før kvalmen skikkelig er tilstede...

Jeg har samme historie som deg. Endte i ma gang nr 3. Jeg går også å kjenner veldig på symptomene. Sist gang ble det bare stille og de kom ikke tilbake. Denne gangen kommer og går de mer, men når frokosten kom rett i retur i morges gikk jeg smilende ut av badet. Hehe:p man må vel bare tenke at dette skal gå bra:)

Ja kvalmen er hjertelig velkommen her :) Men jeg hadde vell ingen symptomer sist gang så jeg er lykkelig av hvert et tegn. Mistet i uke 6 sist, håper at bekymringene dempes litt når jeg er kommet forbi den uken. Skal til jordmor på tirsdag og håper på å få en tidlig ultralyd. 

Jeg begynte med kvalme i uke 5, og har det fortsatt. Er VELDIG kvalm gjennom hele dagen. Har aldri lyst på mat og ingenting er godt lengre :p Bortsett fra godteri da....

Eller tisser jeg ofte og er veldig oppblåst. Har litt hodepine av og til også. 

Jeg tror det er like normalt å være kvalm som å ikke være det. Jeg bare fryser ekstremt mye, tisser hele tiden og er stuptrøtt, men kvalm er jeg ikke.
Jeg var kvalm med snuppa mi fra uke 1 - uke 10 sist.... Så tenker jo selvsagt på det, men jeg tror det er normalt.

Det begynte med litt ømme pupper i uke 4-5. I slutten av uke 5-begynnelsen av uke 6 kom kvalmen. Har kastet opp og vært sengeliggende i ca tre-fire dager. Nå er jeg kvalm ca annenhver dag. Om morgenen, midt på dagen eller kvelden. Det varierer.Dårlig matlysr og veldig veldig trøtt. I forige svangerskap var jeg symptomfri til uke 7.

Oppblåst har jeg vært hele veien, men det startet vel for fullt i uke 5. Jeg er ikke kvalm, men uggen, og det startet på samme dag som sist, uke 6+1 i følge siste mens... ;)

Hysj, dette er mitt første innlegg her. Hadde bestemt meg for å ikke poste noe før jeg haddecvært på UL. Men klarte ikke å holde meg lenger. Jeg er i uke 7+2. Jeg er überkvaaaaalm, har vært det i 2 uker nå ca, men det rare er at jeg får en merkelig, sår og sensitiv hud i ansiktet, tørre lepper og ekstremt tørr munn! Det har jeg fått de siste 3 gangene. Jeg har hatt 3 MA. 2 før og en etter at datteren vår ble født i 07. Derfor har jeg ikke orket å skrive noe innlegg heller. bare vært å snuset litt her inne. Jeg er også overtrøtt! Jeg sovner uansett! I sta sovnet jeg i planke stilling på et fjell liksom, slå den! Ja jeg glemte jo puppene, herremalla, de er ømme!

Var sinnsykt kvalm i nesten 3 uker og nå er alt borte! hm.. 

En smule bekymret kan en si! 

Tror ikke vi skal henge oss så mye opp i den kvalmen? Jeg har vært superkvalm, men alikevel mistet. Å jeg har hatt to svangerskap helt uten kvalme !

Vesle Helmine skrev:
Tror ikke vi skal henge oss så mye opp i den kvalmen? Jeg har vært superkvalm, men alikevel mistet. Å jeg har hatt to svangerskap helt uten kvalme !

Det er jo ingen tvil om at kvalme er det beste symptomet, men så klart.. Det er forskjellig fra person til person..

Jeg var nettopp hos legen og ytret min bekymring.. Hun sa at siden du er så kvalm at du får medisin for det, så er nok alt i lovende orden, men om symptomene plutselig forsvinner, kan det være tegn på at noe er gale.. 

Det er ikke alle som blir kvalm, men jeg skjønner godt at nygravide "ønsker" å bli kvalm! :)

jeg er heller ikke kvalmen, kansje litt småuggen men ikke kvalm, var ikke det i forrige svangerskap heller. denne gangen er det tvillinger så hadde kansje trudd jeg skulle bli kvalmen. legene har sagt til meg at det er like vanlig å vær kvalmen som å ikke være det, trenger apsolutt IKKE være noe negativt for de om:) er veldig oppblåst da og litt trøtt, ellers i super form!

jeg tror heller ikke at en skal bli så opphengt i den kvalmen! er jo ikke den som bestemmer om en er gravid eller ei, eller om alt er normalt..
ja greit at det er et bekreftene symptom å få, men det er iallefall ikke behagelig! kvalmen begynte hos meg i uke 6. etter det har den kommet i berg og dalbane, en ganske høy en og, for til tider uutholdelig!! er nå 8 uker.. og har ikke vært kvalm de siste dagene.. () men ser ikke på det som et dårlig tegn! heller motsatt at -åh endelig så gir den seg. har jo masse andre tegn som eksremt ømme pupper, tisse hele tiden, trøtt og drikke vann konstant som bekrefter det like mye 

noen er super heldige som ikke har symptomer, betyr ikke at det er noe galt fordi.. så tror det er bedre å å nyte graviditeten slik vi har den, isteden for å stresse over alt en ikke har fåttalle er ulike vettu

Fra uke 4-7 var jeg oppblåst og ømme pupper. I uke 8 kom kvalmen, føles ut som at jeg skal spy men hver gang jeg prøver kommer det heller en rap av en eller annen grunn. Magen min er også veldig rar, når jeg står vanlig så har jeg en liten kul (større på kvelden når den er oppblåst), men når jeg bøyer overkroppen litt bakover så får jeg plutselig en kul på hver sin side på nederste del av magen? Kulene er store og syntes godt, men på midten går det innover? Lurer på hva dette er.. Noen som vet? Det gjør ikke vondt, men er på samme stedene som jeg hadde såkalte voksesmerter for noen uker siden..

Back
Topp