Hvilken sykkeltilhenger anbefaler du?

jhygtfrdew

Gift med forumet
hvorfor er den så bra???

vi skal kjøpe sykkeltilhenger. Vi venter baby i sommer, og har en 3,5 åring fra før.
Vi skal bruke sykkelhengeren til 3,5 åringen i sommer og vi vet ikke om hvordan det blir fra neste høst. Om han da sykler selv eller om en bruker sykkeltilhenger hos 4,5 åringer? ( til og fra bhg på 1 km)
Isåfall må vi ha en for 2 barn, hvis ikke er det vel nok med ettbarnstilhenger?

vet ikke om vi trenger den som kan gjøres om til vogn eller om det er bra nok den som en bare kan henge på sykkelen..

Hva anbefaler dere? Vi er ingen enstrem sykkelfamilie, så det er bare snakk om korte turer.
Hjelp..

Vi har nettopp kjøpt en grønn og grå fra Merida. Den kan også brukes som jogger- vogn. Hadde blitt best i test :-)

Tapatalking..

Følger denne da jeg også må ha tilhenger, trenger sykkel også så kom gjerne med tips den veien også hehe.

Hvis det ikke er midt i byen med mye trafikk vil jeg tro både tre og fireåringer fint kan sykle (og gå) en km selv. Men på morraen med tidspress og på ettermiddagen når han er sliten så kan det være vanskeligere. Du kjenner jo ungen din og hverdagen deres best.

Min erfaring er at det ikke er store forskjellen på kvalitet. Jeg synes de med et sete ser mer behagelig ut å sitte i og ser mer "snertne" ut. Viktig at den har litt "bagasjerom" bak.

Dersom du kjøper ned håndtak kan det brukes som vogn. Veier ingen ting.

Jeg elsker min croozer kid 1!! Det samme gjør min datter på over 2 1/2 år. Den er lett, stødig og komfortabel å sykle Med og sitte i. Den er slitesterk også har den et praktisk bagasjerom bak.
https://www.google.no/search?q=croozer kid 1&client=safari&hl=nb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jEt0UcPjM4Wg4gSyyIGADw&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=644#biv=i|2;d|atKMTO381SHfQM

Neste sommer må jeg kjøpe en sykkelvogn for to barn. Tenkte da å prøve ut burley. Mine kollegaer på xxl skryter mye av den :)
http://www.xxl.no/search?q=sykkelvogner og barneseter:newest&show=All

Vi kjøpte den fargerike til Biltema. Og den er heilt super vist den berre skal stå i ro, uten å bli brukt.

Hvis det ikke er midt i byen med mye trafikk vil jeg tro både tre og fireåringer fint kan sykle (og gå) en km selv. Men på morraen med tidspress og på ettermiddagen når han er sliten så kan det være vanskeligere. Du kjenner jo ungen din og hverdagen deres best.

Min erfaring er at det ikke er store forskjellen på kvalitet. Jeg synes de med et sete ser mer behagelig ut å sitte i og ser mer "snertne" ut. Viktig at den har litt "bagasjerom" bak.

Dersom du kjøper ned håndtak kan det brukes som vogn. Veier ingen ting.

Takk for svar. det er gang og sykkelvei mesteparten av veien. Men han kan ikke sykle enda da, men det kan det hende.Han kan til neste sommer da er han jo 4,5 år. Har går lange distanser uten problemer.
Men så var det den tidsklemma da...

Vi har den fra Coop obs(1600kr) super lett og god å trille. vi bruker den masse til både sykling og tur vogn. super fin til å ha med seg i parker(tusenfryd/legoland) da blir den lesset med jakker,skift,drikke og frysebag med mat :) Lett å klappe/pakke sammen er den også.

Back
Topp