Hvilken str til nyfødt?

Vårlillespire.

Blir kjent med forumet
Er min førstefødte og det blir en sønn, har ikke lagt på meg så mye trur jeg, er +7kg i dag og er i uke 29+4, så veit ikke om han evt er så stor. Tenker ikke å handle så mye, men må jo ha noen bodyer, en pysj + litt småtterier, men hva skal jeg kjøpe i str? Har jo termin 4.juni :)

Kan dere hjelpe meg?

Ville kjøpt str 50. Me brukte det i fleire veker til guten vår på 3460g og 52 cm.
Me hadde kjøpt for lite bodyar og nattdrakter, brukte mange for dagen for han var ein skikkelig gulpegutt. Kjøp omslagsbodyer, det er genialt, brukte KUN det dei første månadane.
Butikkane er jo for all del åpne når du har født og, men eg var ikkje akkurat i storform, og kunne godt klart meg uten å måtte shoppe på veg heim fra sjukehuset.
Lykke til[:D]

her brukte vi str 56 med en gang, og det ble for lite etter en mnd. og vi fikk bare 62 i barselsgaver, og det var for smått allerede da ungen var 3 mnd...

Mine har hoppet rett inn i størrelse 56... 50 har vært for lite... de var 51/50 cm og 3720 gr/3780 gr. da de ble født

Handla sånn 2pk med body og bukse i str. 50 bare. 56 ble brukt i godt over 2 mnd og han var ca. 3.300 da han ble født [:)]

Jeg kjøpte ikke inn så mye i str 50, i tilfelle det ville bli for lite.. Så vi hadde bare tre bodyer og noen bukser/strømpebukser som vi hadde på sykehuset men mer i str 56.. Hadde vel 6 bodyer og det samme i bukser, og noen heldresser[:)]

Meeen vi fikk en litt liten gutt, så brukte 50 og 56 til han var 3 mnd, da bytta jeg det ut for var litt lei de klærne.. Måtte ut og handle klær i str 50 også, for den første måneden brukte han str 44[8D]

Kjøpte masse i str 50 men kunne ikke bruke mer enn et par dager. Måtte ned å kjøpe mer klær den første uka. Tror du bør ha litt i str 56 iallefall. Kjedelig og måtte dra ned til byen for å shoppe med en gang :)

vi turte ikke kjøpe i str 50, tilfelle babyen ble stor...

jeg gikk 9 dager over termin før hun ble født... og da var hun 3174gram og 48 cm.. så her brutke vi str 50 en stund, for 56 var aaaaltfor stort i starten..

jeg ville kjøpt inn litt i str 50... trenger jo ikke kjøpe så mye, så kan du heller handle litt mer etter ungen er født hvis du føler dere har for lite... [:)]

Vi gikk rett på 56, hun var 53 når hun kom til dagen før termin.

Handla av erfaring [8D]

førstemann var nesten 4 kg så kjøpte ikke noe mye i 50 nå nei.. og bra var det for han her var over 4kg og 53 føkkings cm..

Kjøpte to bodyer, to bukser og en pysj i 50.. Etter anbefaling..

Men han brukte 50 lenge... Han var 50 cm, og 3520gr...

tror vi brukte str 50 i 1 uke[8D]
kommer jo helt ann på hvor stor babyen er når den blir født også.. mi var 3970 gram og 51 lang

Kjøpte litt 50 til førsta, men blei ikkje brukt, var 4,9 når ho kom. Minsta berre bruke 56 ei pittelita stund og, rett i 62 så godt som. 5,3 kilo og 53 cm....[&:]

De fleste babyer bruker 50 i 2-4 uker, så du burde nok ha iallefall 4 bodyer, 2 strømpiser og 2 bukser i denne str. (+sokker og lue). Så kan du heller kjøpe mer om det blir brukt lenge.
Også ville jeg kjøpt str 56 itillegg med en gang. Gjerne mer av det enn av str 50. Vask klærne i begge str slik at du har begge str klar. Men som sagt: er ikke mange babyene som hopper rett i str 56 altså!

Selv brukte snuppa mi str 50 i vel 2 mnd iallefall. Men hun skulle vel egentlig hatt str 44 de første ukene. var 2485 gr og 45 cm

ORIGINAL: Silje Christin

Her handla eg litt i 50 og masse i 56[:)]

Jeg ville kjøpt litt 50 og mest 56. Her brukte vi 50 og 56 om hverandre fra hun ble født. 50 passet de 2-3 første ukene, men ble fort smått. Var 51 cm og 3760 da hun ble født. 

Back
Topp