Hvilken str bruker babyen din nå?

Liten_

Andre møte med forumet
Hei!
Tenke å høre hvilken str barna deres bruker, og hvor lange og hva de veier.
Jeg tenke å bestille noen klær fra HM og lurte på om jeg burde bestille en str større enn det han bruker nå, men hvis det tar alt for lang tid til han får brukt dem så er det litt dumt, men hvis han vokser ut av de etter 1mnd så er det dumt også
Min sønn på 8mmd er 74cm (kanskje lenger) og veier litt over 10kg, jeg jeg kjøper str 80 til han nå.
 
Gutten vår på 7 og en halv måned er omlag 70 cm, kanskje litt kortere. Vi bruker str 74 og kjøper kun inn str 80.
 
Min er 70 lang , overdeler bruker 68/ 74 og underdeler mest 80 da 74 er allerede korte . Hun er lita i overkroppen og lange bein
Så kjøper bodyer 80 og bukser 80/86 varierer hvilken butikk og hvordan de er
 
Last edited:
Min gutt er 8 mnd, veier 9,5 kg og er 73 cm lang. Nå går vi straks over på str 80 i bodyer, men holder oss på 74 i bukser (kan faktisk bruke noe i 68 også).
HM sine bodyer synes jeg er små i størrelse, og her er det alltid de bodyene som blir lagt vekk først [emoji6]
 
8mnd og 74,5cm. Begynner å bli en stund siden vi gikk over til 80 bukser, men 74 bodyer har fungert greit til nå (men begynner å bli kort på ermene). Har kjøpt noe 86, men det er alt for stort. Lang og slank gutt [emoji85]
 
Vi har begynt litt på 80, for så mange av bodyene i 74 ble så trange i armene. Han er litt over 10 kg og ca 74 cm.

Bedre å kjøpe romslig, det passer jo etterhvert uansett :)
 
Måling neste uke. Men hun var 65,2 1. August. Begynt å pakke bort 68 selv om flere plagg passer enda. Så bruker en del 74. Har noen bambus bodyer i 80 jeg har begynt å bruke også. Men bretter dem.
 
Bruker 68 og 74, hadde faktisk noen plagg i 62 inntil nylig (bodyene til pop e så lang), men no e det stortsett 68 og 74 det går i. Han e vel rundt 8800 g lengda rundt 70 cm, skal ikke til hs før i oktober, så bare ca målinger.
 
Bruker 80.

Min erfaring er at str 80 varer lenge, og at forskjellen på 80 og 86 er stor. Og ikke minst, at klærne fra H&M er blant de største på markedet. Ser noen nevner små bodyer, har ikke kjøpt særlig av det der, men alle andre plagg.
 
Han bruker str 74,og noe i 68. Handler klær til han i str 74, og begynt å tenke på at det sikkert er lurt å ha noe i str 80 klart snart[emoji4]
 
Han bruker str 74 og er 72 cm. Prøvd noen bodyer i str 80, men føler han svømmer i de :p
 
Bruker for det meste 68, men enkelte bodyer passer fortsatt i 62 (like store i størrelsen som flere av 68-bodyene våre). Har så mye klær i de størrelsene at vi nå har begynt å kjøpe str 74..
 
Bruker mest av 74, men har noen gensere og et par bukser i 68 som passer og også tatt frem litt i 80 som vi bretter i armer og bein om nødvendig.

Har så utrolig mye klær så prøver å få brukt mest mulig. Føler jeg tar av merkelapper på alt jeg skal kle på han:p Har store tårn av klær i 80 og 86 liggende i skapet som venter på oss allerede
 
Str 74. Ho er vel rundt 70cm og 8 kg
 
Back
Topp