Hvilken stellesalve er best?

Baby snart?

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Den stellesalven vi bruker har gått ut av produksjon og vi må finne en ny. Hvilken salve er best? Tenker både til smøring hvert bleieskift som forebygging og ved sårhet/rødhet. Hvilken foretrekker du (og hvilke har du prøvd som ikke var like bra?)

Har prøvd Natusan og inotyol hittil, i tillegg til den som ikke lages lenger.

Bepanthen bruker jeg helst :) Bruker den til alt fra såre rumper til tørre hender.

Jeg har aldri smurt ved hvert skift.

Inotyol og bepanthen, særlig den siste, har vært av mine favoritter når det ikke er sopp eller eksem da.

Men luft, potetmel og minst mulig styr, har holdt behovet lavt. Altså unntatt hun som fikk eksem.

Inotyol når han var sår. Ingenting til «hverdags». Inotyol er definitivt den beste salva vi har brukt. Sårhet forsvinner med en gang. Prøvde Bephaten osv men den gjorde ingenting

Helt klart inotyol vi synes er best:)

Våre barn har pleid å bli veldig fort såre og ved for eksempel bruk av pampers har de fått sår med en gang!
Brukte bepanthen mer forebyggende, inotyol ved første tegn på rødhet men kjøpte også a-derma dermalibour+ og den syns vi et absolutt best! Men de to siste er ganske fete så ikke noe vi Brukte om det ikke var allerede rødhet eller sår

Potetmel og riktig bleietype. Skal ikke være nødvendig å smøre babyhuden med noe som helst kjemikalier spør du meg. I nød er inotyol det som funker best

Jeg har aldri smurt ved hvert skift.

Inotyol og bepanthen, særlig den siste, har vært av mine favoritter når det ikke er sopp eller eksem da.

Men luft, potetmel og minst mulig styr, har holdt behovet lavt. Altså unntatt hun som fikk eksem.

Er vel strengt tatt ikke nødvendig med smøring ved hvert skift, nei. Smører heller om en ser det er begynnende sårhet. Men så er ikke jeg fan av så mange produkter på hud og hår, spesielt ikke hos barn.

Brukte potetmel mest av alt og luft :p
Brukte ei heller våtservietter.

Inotyol ved behov, da den er fantastisk.

Krystallfiolett i kriser. Men da skulle det være krise altså.

Inotyol. Nr 2 ble sår av ingenting. Endte med ett pudder på resept pga det. Er barnet sårt over fler uker uten bedring så burde man dra til legen og få noe reseptbelagt for det. Er ikke godt for dem. Inotyol ble brukt en del med nr 2, men han tok over salven til eldste da vi ikke trengte så mye der. Han fikk en hjemme og en i bhg. Rotet bort en og kjøpte en til. Nr 3 er 1.5 år og alle 3 tubene har fortsatt igjen en del. Det skal ikke brukes hver gang og må man det så trenger man noe fra legen som sagt.

Vi fokuserer på hyppig bytting av bleier, nakentid og tørrservietter som vi våter bare med vann. Aldri vært sår, aldri smurt utenom behov:)

Hvis han har vært litt rød har vi brukt bepanthen. Har også inytiol men den er lite brukt.

Nakentid og lufting av stompen er genialt. Brukte potetmel under haka når han siklet masse, funket gull:)

Vi bruker aselli , men den den har gått ut produksjon . Vi har heldigvis noen tuber liggende :).
Men følger med på denne tråden til vi må kjøpe ny salve :)

Bruker kun ved sårhet. Har prøvd bepanthen, inotyol og natusan sinksalve, men bare kjøpt mer av inotyol. Størstemann hadde en periode hvor han ble veldig sår da han var 1,5-2 år, da sa jeg til ham at jeg brukte "magisk salve" = inotyol. :)

Back
Topp