Hvilken stellesalve anbefaler du?

Jeg brukte sebamed sin stellekrem når snuppa var litt rød og da var hun alltid helt fin dagen etter..

Men nå har hun aldri vært veldig plaget med bleieutslett og aldri vært ordentlig sår.. Så jeg har ikke så mye erfaring.. [:)]

En som ikke er ren sinksalve, for den gjør ofte bare vondt verre siden den stenger for lufttilgang. Ellers, så må man bare prøve seg frem til hva som funker på sitt barn. Og man skal aldri bruke salve forebyggende. Det beste er å holde stumpen normalt ren og tørr. Å smøre konstant bare bryter ned huden. 

Løve apotekets barne salve.. den er kjempe fin. min søster har brukt den på degge hennes og har faktisk fått vist meg hvor god den er, så her har jeg kjøpt inn den :0)

er veldig usikker på om jeg skal bruke noe særlig med salve, blir ihvertfall minimalt med zinksalve!  av erfaring fra barnehage så syns jeg potetmel er ganske effektivt :)  og det er helt naturlig og er ikke skadelig! men det blir vel å prøve seg litt fram tenker jeg :)

Har brukt NAF barnesalve (norsk apotekerforening?) til de to forrige, og det med stort hell. Mye bedre enn vanlig sinksalve. Rødhet og sårhet har forsvunnet veldig fort. Men selvfølgelig, bare ved rød eller sår stump, ellers ingen ting.

Back
Topp