Hvilken størrelse på klær?

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Prinsessa vår er 34+4 og 46cm lang, veier idag 2460g. Mitt spørsmål er hvilken størrelse jeg burde kjøpe i klær. Finner bare str 44 og 50 som er i nærheten. Vil str 44 passe eller blir det for lite? Har på følelsen at str 50 blir fryktelig stort.
 
Jeg tror du trygt kan kjøpe 44. Vi gikk over fra 44 til 50 da hun var omtrent 3500g og 51cm eller noe slikt. Før dette var 50 ganske stort. Men 50 på HM er litt mindre i størrelsen eventuelt [emoji5]
 
Vår brukte str 44 :) Hu var vel rett rundt 2200 g og 44 cm når vi reiste hjem og brukte våre klær da. Litt småstort var det jo og holdt lenge. Tror ikke 50 ble brukt før 1 mnd etter hu ble født helst [emoji23]
 
Vår brukte str 44 :) Hu var vel rett rundt 2200 g og 44 cm når vi reiste hjem og brukte våre klær da. Litt småstort var det jo og holdt lenge. Tror ikke 50 ble brukt før 1 mnd etter hu ble født helst [emoji23]
Mi brukte 38 da vi dro hjem :p Da var hun 4 uker. Herremin, det er egentlig litt absurd nå i ettertid.
 
Mi brukte 38 da vi dro hjem [emoji14] Da var hun 4 uker. Herremin, det er egentlig litt absurd nå i ettertid.
Haha ja [emoji87] Helt ærlig klarer jeg ikke huske ordentlig lengre. Men når mi var 4 mnd gammel fikk hu en ny nevø til verden. Og han var da like stor som mi. Og de begge brukte da 56 husker jeg [emoji23][emoji23][emoji23] Eneste er at på bildene er jo mi helt med som 4 mnd og han var som nyfødte babyer flest. Sov [emoji14] Det var også litt rart å se på [emoji23][emoji87]
 
Haha ja [emoji87] Helt ærlig klarer jeg ikke huske ordentlig lengre. Men når mi var 4 mnd gammel fikk hu en ny nevø til verden. Og han var da like stor som mi. Og de begge brukte da 56 husker jeg [emoji23][emoji23][emoji23] Eneste er at på bildene er jo mi helt med som 4 mnd og han var som nyfødte babyer flest. Sov [emoji14] Det var også litt rart å se på [emoji23][emoji87]

Ja, haha. Man glemmer veldig fort. Å se på bilder også føles rart... Vi fikk også et par barn i omgangskretsen da hun var 3 måneder. De var jo mye større enn henne, men som du sier så har det jo skjedd mye på de månedene ekstra de har vært ute. Vi synes jo hun er blitt veldig stor nå med sine 9kg og 74cm, men sammen med andre på 14 måneder er hun enda ganske søt og liten [emoji85][emoji171]
 
Tror jeg ville satset på str. 44[emoji4]
 
Må variere veldig på kroppsformen også. Storesøster var 2340g når hun kom hjem og brukte 44 mens lillebror var 2140g på hjenreise og i prematur 50. Nå er han 3850g og passer i 52. Aner ikke lengden..
 
Her passet str 44 ei stund etter vi kom hjem, 47cm og 2630g ved fødsel.
Er nå 9 uker og har strekt seg inn i størrelse 56 ;)
 
Har kjøpt noe 44nå, det har hun nok 1-2uker til. Og så kjøpte jeg en del i 50
 
Back
Topp