Hvilken størrelse er mest praktisk på gulpekkluter?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Tenkte bestille noen gulpekluter, men det var visst ikke så enklet som jeg trodde. Hadde sett for meg at fargevalg ble det store, men jaggu er det forskjellige størrelser også... Hjelp?
 
Det er også forskjellig hva de er laget av :hilarious:
 
Så store og tykke som mulig nå har jeg hatt 2 gulpebabyer, og de tynne gasklutene trekker godt til seg fukt ja, men det går rett igjennom, og før du rekker å tenke, så er du/baby våt på klærne av gulp. Jeg kjøpte noen flanelsbleier eller hva det heter på sparkjøp i 2020. De var vell rundt 70x50 eller var de 70x70? Kan brettes for å ta imot mer, og fin å pakke inn babyen i også når de er nyfødte
 
Så store og tykke som mulig nå har jeg hatt 2 gulpebabyer, og de tynne gasklutene trekker godt til seg fukt ja, men det går rett igjennom, og før du rekker å tenke, så er du/baby våt på klærne av gulp. Jeg kjøpte noen flanelsbleier eller hva det heter på sparkjøp i 2020. De var vell rundt 70x50 eller var de 70x70? Kan brettes for å ta imot mer, og fin å pakke inn babyen i også når de er nyfødte
Høres ut som de jeg nasket med meg fra sykehuset…. :angelic: :angelic:
 
Sniker.

Flanell er veldig greit for å legge på skuldra, eller under hodet i babynest/vugge/vogn. Gas er fint å tørke med i etterkant.

Begge deler kan også brettes og brukes som bleier i nødstilfelle, eller brukes som underlag på stellematta. Da ville jeg i så fall ha gått for relativt store.

Nå fikk jeg en unge som ikke gulpet en eneste gang sist gang, da. Men gaskluter er fint for sikkel også :p

Om du har litt i flere størrelser, så er du nok ganske dekket. Som tøybleiebruker, vil jeg foretrekke store og helst relativt firkantet i mål. (70*70 f.eks). Men utenom det, så tror jeg ikke det spiller så innmari stor rolle altså..
 
Kjøp få av hver :happy: Går fort å få tak i når du finner ut hva du liker, og sånt er litt som alt annet at man liker litt forskjellig. Jeg likte store, men veeeeldig tynne. Hun gulpet ikke mye i mengde, men ofte i en liten periode. Etter det har de blitt brukt som koseklut og sikle klut. Og da syntes jeg det var godt at de var såpass tynne. Men som sakt opp til hver enkelt siden babyene er så forskjellige.
 
Hvis du har symaskin (eller kjenner noen) kan du kjøpe ønsket stoff feks gas, og lage i litt forskjellige størrelser. Det gjorde jeg og det var de beste og mykeste gulpeklutene. Alt i fra størrelse vaskeklut og opp til store kluter, funker til å tørke, vaske, over skuldra og som underlag i vogn etc. nå hadde ikke jeg en av de voldsomste gulperne, men opplevde ikke at de trakk gjennom. Hadde noen standard butikkgulpekluter også, men de ble nesten ikke brukt, kun når alt annet var til vask:hilarious:
 
Sniker. Vi fikk gulpe baby og har ekstremt mange gulpe kluter. Vi har flere ulike men de vi liker best er fra brando kids. De er store, kan brettes for å gjøre de tykkere og de er myke. De er str 70x70. De man får på sykehuset er også knall :happy:

 
Back
Topp