Hvilken solkrem...

Dermica Kids. Den er lett å smøre på, setter ikke flekker, og uten skumlerier. :)

Noen som har tips til solkrem for barn som lett får soleksem?
Ville gått på apoteket og spurt der, mange der med gode erfaringer, og lettere å finne en god solkrem om de kan sortere ut de dere har prøvd før også [emoji4]

Her blir det vichy, apolosophy og aco(heter vel cosmica i Norge)

Ganske sikker på at vi har nok til hele sommeren [emoji23]

Evy Technology Sunscreen Mousse er verdens beste solkrem. Vi har ikke barn ennå, men kommer absolutt til å bruke den på barna våre også! Kjøper den i Sverige, synes den er litt vel dyr i Norge :)

Bruker Avene fuktighetskrem med solfaktor nå i ansiktet. Synes vanlig solkrem er så klissete.
Blir en fra apoteket på kroppen.

Screenshot_20180419-210919_Samsung%20Internet.jpg
Liker denne godt, så har akkurat kjøpt ny. Liker også godt Cliniderm sine [emoji2]

Bruker cosmica kids active :)

Er det noen forskjell på de solkremene det står «kids» på og de til voksne? Eller er det salgstriks?
Alle de jeg har sett som det står kids på er 50. Jeg vil bare ha 30 :p

Var fornøyd med en fra Dermica i fjor, kjøpte Cosmica nå og den var jo ikke å få smurt ut, ungen ser jo dødssyk ut [emoji52][emoji85]

Er det noen forskjell på de solkremene det står «kids» på og de til voksne? Eller er det salgstriks?
Alle de jeg har sett som det står kids på er 50. Jeg vil bare ha 30 :p
Solkrem til barn har ofte fysisk og kjemisk beskyttelse, derfor man gjerne blir hvit av den. Har ikke sett en solkrem med fysisk beskyttelse til voksne, ihvertfall ikke der jeg jobber.

Samtidigt vil solkremen ofte også skille seg ut i egenskaper, men man kan fint bruke barnesolkrem på seg selv, men ville ikke gitt ungene en solkrem som det ikke står til barn på

Hver krem til sitt bruk :)

De solkremene med fysisk filter er beregnet til de aller minste, for at man skal se hvor barnet er smurt, og for at minimalt trekker inn i den ømfintlige huden. :)

Solkremer med kun kjemisk filter må påsmøres oftere, spesielt i varmere strøk.
Feilen mange kan gjøre er å smøre i for tynt lag, da vil ikke faktoren gi den beskyttelsen man forventer.

Vi går som oftest for kremer med kombinasjonsfilter, da barna er store.

Back
Topp