Hvilken smertelindring hjalp deg best?

Jeg fikk ikke. Ville ha epidural, men de trodde ikke jeg var moden nok (de sjekka ikke pga vannavgang, og antok at ingenting hadde skjedd siden jeg kom inn på morgenen, men når riene kom så kom de virkelig). 2 t etterpå var jeg presseklar, og jordmor beklaget for å ha snytt meg for epidural :laughing002

Jeg fikk en paracet da....


75322257-E125-4A08-B740-9DE4D519E0CD.jpeg
 
Prøvde varmepose, men følte ikke det hjalp noe særlig under riene. Godt imellom da :) Ønsket epidural etterhvert, men hadde da 9 cm åpning, så det rakk vi ikke.
 
Jeg brukte lystgass med nr 2. Det hjalp litt. Ellers ikke brukt noe under fødsel. Redd for nåler, så hell no til epidural.
 
Takket ja til både lystgass, fentanyl og epidural, og alle hjalp. La min elsk på lystgassen og masken:p
 
Første fødsel var tøff, og jeg fikk omtrent alt av smertestillende. Ikke noe av det hjalp noe særlig, men lystgassen hjalp meg til å konsentrere meg om pusten.

Under andre fødsel lå jeg i badekar og det hjalp godt at mannen spylte meg med massasjestråler i korsryggen under riene.

Tredje fødsel byttet mannen og jordmor på å massere meg gjennom riene, og det fungerte veldig bra for meg.
 
Prøvd lystgass og epidural.
Epidural fungerte greit.
Lystgass fungerte ikke noe og eneste det gjorde var å få meg til å spy.
 
Fikk en varm varmeflaske, jeg ba om en som var litt kjølig. Varmeflasken fikk ligge i 5 sekunder før den forsvant. Så Ingen smertelindring her.. Født 2 barn. Vært i fødsel totalt rett under 5,5 t, så kan vell ikke klage. Lurer på om nr 3 blir en luring eller om babyen kommer like fort som de andre
 
Eneste smertelindringen jeg fikk var klut med varmt vann der nede under pressriene, lindra godt det :)
 
Badekar hjalp veldig i starten, og når jeg ikka klarte mer pga varmen måtte jeg opp, og fikk da lystgass. Hjalp veldig på pusten å ha den masken, og følte lystgassen lindret mer mellom riene enn på toppen, for ryggsmertene satt i hele tiden. Lystgassen klarte ikke lindre riesmertene noe særlig, men når jeg var klar til å få epidural var babyen klar til å komme ut :rolleyes:
 
Jeg fikk ikke. Ville ha epidural, men de trodde ikke jeg var moden nok (de sjekka ikke pga vannavgang, og antok at ingenting hadde skjedd siden jeg kom inn på morgenen, men når riene kom så kom de virkelig). 2 t etterpå var jeg presseklar, og jordmor beklaget for å ha snytt meg for epidural :laughing002

Jeg fikk en paracet da....


Vis vedlegget 313676
Åååh, den tegningen der var perfekt illustrasjon!
Jeg fikk også Paracet - og jeg bare; du KØDDER med meg?? Paracet alene tar jo ikke milde menssmerter engang... :rolleyes: Kasta varmeflaska i veggen like etterpå i ren frustrasjon.

Fikk epidural senere, og det var himmelsk!!
 
Fikk epidural, den tok de værste riesmertene. Hadde fremdeles litt vondt i den ene siden siden den uke fungerte helt, men det var ingenting i forhold til den originale smerten. Så epiduralen var god :happy:
Det som var litt kjipt var at jeg ikke merket like mye til pressriene siden de skrudde epiduralen ganske høyt opp. Så eg merket mer til pressriene når jeg ikke fikk presse i motsetning til når jeg fikk lov å presse :dead:
 
Narkose funka vel aller best :hilarious: Neida, joda, men epidural er en fantastisk ting! Skal uten tvil ha det igjen!
 
Back
Topp