Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvilken smertelindring hjalp deg best under fødselen?
Lystgassen hjalp en stund, men det som hadde best effekt var vel de det "vepsestikkene" i ryggen?! Men det var ingenting som var noe jeg ville skryte av akkurat.
Var bare spinalbedøvelsen før keisersnittet som virkelig var god
Hadde ingen smertelindring, men det fødselsforberedende kurset før førstemann var til hjelp i bakhodet denne gangen også.
- Tenke at det er positive smerter som tar meg nærmere å møte den lille.
- Ta i mot hver rie, og jobbe MED kroppen, ikke i mot.
- Slapp godt av mellom hver rie (lettere sagt enn gjort siden det ble styrtfødsel)
- Fokuser på pusten.
- Visualisere et "styrkedyr"
Jeg har ikke hatt noen smertelindring i noen av fødslene (med unntak av narkose med nr 2 da det endte i hastekeisersnitt rett før pressriene).
Men det som hjalp meg og som gjorde nr 4 og 5 så mye bedre, raskere og mindre vondt enn nr 1, 2 og 3 var at jeg klarte slappe av under riene. Ikke stramme en muskel, men bare ligge helt i ro og puste rolig.
Føler meg nesten litt pinglete nå opplevde 3-4 skikkelige rier, så var epiduralen satt. hadde bare mens murringer frem til pressriene. Jeg er superfornøyd med epidural