Hvilken seng?

SunAndMoon

Forelsket i forumet
Februarhjertene 2025
Hvilken seng vurderer dere å skaffe og hvorfor?

Dere som har barn fra før av: Hvilken seng har dere brukt før - fordeler og ulemper?

Jeg har også sett på senger som vokser med barnet, som også kan fungere som sideseng i starten.

(I tillegg til seng vurderer vi sterkt Moonboon)

Alle tips og erfaringer tas imot med stor takk:Heartred
 
Vi hadde en vanlig sprinkelseng fra IKEA til 500 kr. Brukte den som bedsidecrib de første 4 mnd. Gikk over til juniorseng ved 2,5 års alder. Skal bruke den til dette barnet også
 
Hvilken seng vurderer dere å skaffe og hvorfor?

Dere som har barn fra før av: Hvilken seng har dere brukt før - fordeler og ulemper?

Jeg har også sett på senger som vokser med barnet, som også kan fungere som sideseng i starten.

(I tillegg til seng vurderer vi sterkt Moonboon)

Alle tips og erfaringer tas imot med stor takk:Heartred
Vi har en Gonatt-seng fra Ikea som vi kjøpte pent brukt på finn. Fulgte med en stund på finn for å få kombinasjonen lav pris og god stand uten bitemerker. Kan ha madrassen høyt oppe, lavt nede og ta av den ene siden. Samt veldig praktisk at det er skuffer under slik at sengeskift kan ligge der for tiden med bleieslutt. Hadde sengehest da vi fjernet sprinkel-siden.

Vi brukte vår til eldste ble tre år og 4 mnd før vi flyttet henne over i en Hemnes-seng vi fikk gratis på finn for flere år siden. Vi har satt en sengehest på den slik at hu ikke triller ut og det har fungert helt supert. Så kan den trekkes ut om foreldre vil sove med hu, eller hu skal ha overnattingsbesøk av venner. Den er 90x200 cm når den er slått sammen, og kan brukes til hu flytter ut om hu vil. Også den sengen har skuffer under til f.eks. leker eller sengeskift.

Nr. 2 sover fortsatt i sin sprinkelseng. Den fikk vi også på finn og har tatt av siden og satt på sengehest.

Nr. 3 overtar den førstnevnte senga.
 
Bruker vanlig sprinkelseng, den er et arvestykke og både jeg, mine søsken, og en drøss av mine søskenbarn + mine to eldste har sovet i den, så det er litt nostalgi i den. Erfaringsmessig skal nok baby sove aller mest i min seng det første halve året.
 
Hvilken seng vurderer dere å skaffe og hvorfor?

Dere som har barn fra før av: Hvilken seng har dere brukt før - fordeler og ulemper?

Jeg har også sett på senger som vokser med barnet, som også kan fungere som sideseng i starten.

(I tillegg til seng vurderer vi sterkt Moonboon)

Alle tips og erfaringer tas imot med stor takk:Heartred
Vi har hatt en vugge, til dagsoving i stua, som min farfar laget og en sprinkelseng som mannen min, broren og flere i den familien har brukt. Selvfølgelig med ny madrass :) sprinkelsenga kan justeres opp såpass at det er i øyehøyde ved senga vår så det har funket veldig bra.
 
Bruker vanlig sprinkelseng, den er et arvestykke og både jeg, mine søsken, og en drøss av mine søskenbarn + mine to eldste har sovet i den, så det er litt nostalgi i den. Erfaringsmessig skal nok baby sove aller mest i min seng det første halve året.
Herlig med flere som har de gode gamle sprinkelsengene fra 80tallet! :laughing002:Heartred
 
Herlig med flere som har de gode gamle sprinkelsengene fra 80tallet! :laughing002:Heartred
Eneste ulempen med dem er at de er 110cm lange, så standardmadrass passer ikke :hilarious: Fikk kjøpt en som passer da jeg skulle ha eldste, og den er ikke utbrukt, så sistemann får leve med det. Så blir det neste i rekka sin oppgave å skaffe ny madrass en dag.
 
Skal kjøpe bedsidecrib! Brukte en sprinkelseng til datteren min født i juni, men ønsker bedsidecrib nå så jeg kan ha babysengen ved siden av min. Sprinkelsengen var for stor til å stå ved siden av sengen min dessverre, så hun lå ved føttene våres istedenfor. Skikkelig styr med amming på natt :hilarious:
 
Eneste ulempen med dem er at de er 110cm lange, så standardmadrass passer ikke :hilarious: Fikk kjøpt en som passer da jeg skulle ha eldste, og den er ikke utbrukt, så sistemann får leve med det. Så blir det neste i rekka sin oppgave å skaffe ny madrass en dag.
Ja, vi fant madrass som kunne speisalbestilles til vår i 2022 :)
 
Blir å samsove i min seng første året ❤️
 
Vi hadde chicco bedside crib med første, som vi nok blir å bruke denne gangen og. Den blir nok byttet ut med sprinkelseng som er åpen mot senga etterhvert som mini blir større:cat:
Vi har og fått låne en moonboon til å ha på stua av ei venninne :Heartred
 
Vi har vanlig sprinkelseng, som toåringen har sovet i helt siden vi kom hjem fra sykehuset da han var nyfødt :angel4 Har ikke personlig følt oss trygge på at det ikke «skjer noe galt» under samsoving, så kan nok telle på en hånd antall ganger han har sovet sammen med oss. Den nye bebbisen overtar sprinkelsenga, og så tenker vi å skaffe en ny seng til toåringen i «voksenlengde». Sånn jeg og søsknene mineforsåvidt har vokst opp, fungert utmerket for oss i barndommen:happy:
 
Back
Topp