Hvilken seng velger dere til tvillinger?

De sier jo at samsoving er best for tvillinger. At dem sover bedre sammen enn hver for seg siden det er det de er vant med fra livmoren

Har lyst til at de skal dele i starten hvertfall. Men har ikke helt funnet ut av hvordan vi skal gjøre det praktisk.

Sniker fra august. jeg har tenkt mye på dette og kommet fram til at de skal dele en vanlig sprinkelseng i begynnelsen :) om dette ikke fungerer, at de forstyrrer hverandre, så får vi heller bruke to senger. Skal uansett (etter planen) ha to separate soverom klare før de kommer. Tenker at de skal sove inne hos oss de første 6 mnd, og så enten ha de litt på samme rom før de får eget.
Skal deres dele rom?

Ingen erfaring, men tipset jeg hører stadig fra tvillingforeldre er å prøve fra dag 1 å få de synkronisert - legg de samtidig, mat de samtidig, bad de samtidig osv :)

Sniker fra august. jeg har tenkt mye på dette og kommet fram til at de skal dele en vanlig sprinkelseng i begynnelsen :) om dette ikke fungerer, at de forstyrrer hverandre, så får vi heller bruke to senger. Skal uansett (etter planen) ha to separate soverom klare før de kommer. Tenker at de skal sove inne hos oss de første 6 mnd, og så enten ha de litt på samme rom før de får eget.
Skal deres dele rom?
Vi tenkte at de skulle dele rom en god stund. Håper på at de skal sove bedre på natt og ha trygghet i hverandre. Håper veldig på sovebaby denne gangen. Den første skreik og sov tilsammen 2 timer i døgnet fordelt på flere ganger. Tenker at denne gangen må det jo bare bli bedring i en eller annen grad...

Vi tenkte at de skulle dele rom en god stund. Håper på at de skal sove bedre på natt og ha trygghet i hverandre. Håper veldig på sovebaby denne gangen. Den første skreik og sov tilsammen 2 timer i døgnet fordelt på flere ganger. Tenker at denne gangen må det jo bare bli bedring i en eller annen grad...
Min to har ikke sovet rundt før de var ganske store. Nr 2 hadde kolikk i flere mnd, og sov kun noen timer sammenhengende på formiddagen. Det bare må bli bedre nå! :p kan bli sprø av mindre. Jeg håper virkelig vi slipper unna kolikk! Om tvillingene sover godt sammen, og ikke vekker hverandre, så kan de få dele seng/rom en stund. Men har sagt til gubben at to rom må være klare FØR de kommer. Regner ikke med vi har tid og energi til oppussing etterpå :p

Back
Topp