Hvilken seng til den nyfødte??

marihøna82

Andre møte med forumet
Ønsker en bedisde crib til den lille, men er så usikker på hvilken vi skal kjøpe. Har foreløpig sett på Troll bedside crib og Chicco Next2Me. Chicco sin er litt bredere og mykere i kantene slik at man ikke trenger sengekant, men er litt usikker på kvaliteten på madrassen i den sengen. Til Troll sin kan man jo kjøpe egen helsemadrass som tilbehør, men det går vel ikke i Chicco sin? Er så mye å velge i og tenke på så jeg blir så usikker :confused004 Er det noen som har noen erfaringer med disse sengene eller evt har andre gode tips? :)

Vi har kjøpt Yngri bedside crib, og skal ellers bruke sprinkelseng som min samboer brukte som liten med ny madrass :shy:

Vi har etter mye frem og tilbake landet på Chicco Next2Me. Var veldig usikker på om vi skulle ha stoff-variant som Chicco eller sånn hvit i tre som Troll bedside crib. Det er jo fordeler og ulemper ved begge typer. Stoff-variantene er litt bredere, men tåler litt færre kilo da. Det var pluss for meg at stoff-variantene også enkelt kan tas med og brukes som reiseseng.
En fordel å måle høyden på sin egen seng, så man er sikker på at høyden på sengene passer sammen. Har hørt om folk som har brent seg på det før.

Hadde vanlig sprinkelseng med nedtrekkbar side sist, men fant ut at den tok alt for mye plass på soverommet vårt som ikke er så stort. I tillegg ligger storebror fortsatt i sprinkelseng, så da ville vi endt opp med to store sprinkelsenger i vår ikke alt for store leilighet. Satser på at lillesøster kan ta over storebror sin sprinkelseng etterhvert.

Vi har vurdert både chicco og troll, og landet på troll da den varer lengre mtp kg, pluss at den generelt ser mer robust ut. Og lettere å tilpasse høyde så den passer til sengen vår. Tok lang tid å bestemme seg!

Vi skal ha sprinkelseng på soverommet. Tar av den ene siden også kommer den til å stå i klem mellom vår seng og veggen, så det blir som en bedside-crib. Må bare sjekke at høyden blir riktig☺️

Vi har etter mye frem og tilbake landet på Chicco Next2Me. Var veldig usikker på om vi skulle ha stoff-variant som Chicco eller sånn hvit i tre som Troll bedside crib. Det er jo fordeler og ulemper ved begge typer. Stoff-variantene er litt bredere, men tåler litt færre kilo da. Det var pluss for meg at stoff-variantene også enkelt kan tas med og brukes som reiseseng.
En fordel å måle høyden på sin egen seng, så man er sikker på at høyden på sengene passer sammen. Har hørt om folk som har brent seg på det før.

Hadde vanlig sprinkelseng med nedtrekkbar side sist, men fant ut at den tok alt for mye plass på soverommet vårt som ikke er så stort. I tillegg ligger storebror fortsatt i sprinkelseng, så da ville vi endt opp med to store sprinkelsenger i vår ikke alt for store leilighet. Satser på at lillesøster kan ta over storebror sin sprinkelseng etterhvert.
Jeg måtte måle høyden på sengen vår og da viser det seg at Chicco blir for lav så da blir det Troll her da den passet perfekt ift sengen vår. Takk for tips :-)

Vi skal prøve bedside crib for første gang, men vet ikke hvilken enda.:)

Vi har troll sin. Veldig fornøyd med den til storebror :) De kan ikke brukes etter barnet kan sette seg opp, så det var det som gjorde at vi måtte bytte, ikke vektgrensen ;)

Back
Topp