Hvilken seng og madrass?

augustmor

Flørter med forumet
Hallois jenter!
Har dere kjøpt seng enda? eller tenkt på hvilken dere skal ha? Tror vi skal kjøpe 'Nina' fra Rudo i hvit. Jeg prøver å finne en madrass med litt tykt trekk utenpå selve madrassen (som kan tas av og vaskes). Men jeg skal ikke la meg lure til å kjøpe en madrass som koster skjorta! Tror ikke babyene trenger for mye fiksfakseri!

Hva har dere kjøpt/tenkt?

Vi skal kjøpe Nina fra Rudo vi også. [:D]
Veldig praktisk med nedsenkbar side.....

Madrass.. hm... vet ikke. Vi skal få madrass av mamma og hun hadde kjøpt en spesiell en til min nevø, men hvordan den er husker jeg ikke. I alle fall er min bror og svigerinne veldig fornøyd med den, så vi sier ja takk til den samme.
(Det er ikke mye fiksfakserier altså - men jeg vet at det ikke er skumgummi).

ORIGINAL: BflyW

hun hadde kjøpt en spesiell en til min nevø

Kan ikke du sjekke det ut? Jeg kan forsåvidt ha skumgummimadrass. Ble bare helt svett av selgeren på Rudo som skulle ha oss til å kjøpe ull-madrass, ull-overmadrass + tisselaken - endte jo opp på 2000 kroner bare for madrassene!!!! [:o]

ORIGINAL: augustmor

ORIGINAL: BflyW

hun hadde kjøpt en spesiell en til min nevø

Kan ikke du sjekke det ut? Jeg kan forsåvidt ha skumgummimadrass. Ble bare helt svett av selgeren på Rudo som skulle ha oss til å kjøpe ull-madrass, ull-overmadrass + tisselaken - endte jo opp på 2000 kroner bare for madrassene!!!! [:o]

Skal sjekke det...
Jeg fikk ikke tak i verken mor eller svigerinne på telefon nå - men prater jeg ikke med de tidligere, så ser jeg de i alle fall på søndag begge to... skal prøve å huske å spørre da.

Det var ingen dyr sak (i alle fall ikke 2000 kr)

Vi har kjøpt en fjærmadrass med en DryTec overmadrass.
Begge har trekk som kan vaskes på 60 grader. DryTec overmadrass gjør "tisselaken" overflødig.
Senga er arvet fra storesøsken.

mamma og svigerinne er ubrukelige... *sukk*
Ingen av de husker hva slags madrass de har. (I følge svigerinne: "En vi fikk anbefalt..." DET hjalp jo veldig!)
Mamma husket at det er en FIBERmadrass.
Jeg TROR det var helsemadrassen på Rudo!

Sorry at jeg ikke kunne være til mer hjelp!

Synes dere det er dumt å kjøpe seng og stelle bord på Ikea?!
Er det ansvarst løs?!

Nei - det kan du vel gjøre... men vær klar over at IKEA operer med andre mål enn det som er standard i Norge, så mens sprinkelsenger (og madrasser og sprinkelbeskyttere etc) fra andre sengeleverandører i Norge har som standard 60 X 120, så har IKEA Sengebredde: 55 X 112. Det betyr bare at du må handle tilbehøret der også - men de har jo mye okay, så det skulle jo ikke være noe problem.

Dyner/Dynetrekk på IKEA er 110 X 125 mens det i 'normale sengetøysbutikker' (f.eks Hansen & Dysvik og Rudo) etc er 80 X 100.

sengetøyet og dynene på ikea har andre størrelser ja, men madrassen og overmadrassen jeg kjøpte der passet helt fint i min sprinkelseng som ikke er kjøpt på ikea.

De har vel littforskjellige strl da?
Jeg har i alle fall stort sett sett 60X120 i senger andre steder, mens jeg tittet litt på IKEA og fant 55X112 - men bare man kjøper samme størrelser er det jo det samme om man ikke handler alt samme sted (eller handler alt på IKEA).

IKEA er ikke samme dårlige kvalitet som det var en gang i tiden.... Jeg er stor IKEA-handler og har ingen betenkeligheter med å handle der. Har ikke funnet noe seng jeg liker der - men hadde jeg funnet det hadde jeg ikke nølt med å kjøpe den!

Har en gutt på litt over 4 mnd. KJøpte seng fra Stera Produkter jeg, en som heter Pelle.Hvit med regulerbar bunn og side.Er ikke rett i ramma på kortendene,men litt bua ned.Jeg er kjempefornøyd.Får senga bla annet på babyshop.Madrass kjøpte jeg på Jysk.Trenger ikke noen dyr madrass ennå,skal ligge forholdsvis hardt når de er så små,og er jo dumt om det skulle skje noen uhell.Bedre å kjøpe en ny da etter en stund.De i butikkene skal jo selvfølgelig prøve å selge det dyreste som er,men ikke la de prakke på dere alt det,stå imot,hihihhi.Føler jo nesten noen ganger at det er vanskelig å si nei,men ikke tenk på det :-).... lykke til i jakten

Vi kjøpte brukt seng vi, fikk den for 500,- (hadde kosta nærmere 2000). Den har bunn i to posisjoner (midten og nederst), og nedsenkbar langside.
Madrass kjøpte vi på jysk eller noe sånn for 2hundreogettellerannet - en helt ordinær en.

Men i starten skal småen sove i vogge som mamma har kjøpt (hun hadde såååå lyst at h*n skulle ha ei vogge, og kjøpte den like godt selv...), så senga står foreløpig demontert i en plastsekk på loftet... [;)]

Eg tenke eg skulle kjøpe ifra ikea..

Back
Topp