Hvilken seng har dere til de eldre barna?

Boblefrua

Forumet er livet
Vesla skal få ny seng til bursdagen og jeg tenkte så smått å begynne å se litt på senger. Men det er jo så mange å velge mellom.

Så gjerne bilde av hvilken seng dere har:)

Bump

Vi har en loftseng med skrivebord under :)
Hun er snart 6 år da..
Men hun gikk rett fra sprinkelseng til vanlige senger da hun var ca 3 år.

Vi har en loftseng med skrivebord under :)
Hun er snart 6 år da..
Men hun gikk rett fra sprinkelseng til vanlige senger da hun var ca 3 år.
Vi har slik seng nå, men kunne tenke oss seng på gulvet :)

Eldste har en familiekøye på rommet sitt, og veksler mellom å sove oppe og nede. Kjekt med 120-seng nederst både for lesing på kvelden og besøk. Han er snart 7 år.
Yngste blir 3 år om en måned og gikk rett fra sprinkelseng til voksenseng i vinter. Han har en dagseng fra IKEA, med mulighet for å dra ut til dobbeltseng. Også kjekt om vi får besøk og trenger ekstra sengeplasser. Det er også god oppbevaring under sengen. Det tok litt tid før han ble vant med å ligge der. Vi laget sengehest og bruker den samme tykke sengekanten som han hadde i sprinkelsengen :)

Eldste har en familiekøye på rommet sitt, og veksler mellom å sove oppe og nede. Kjekt med 120-seng nederst både for lesing på kvelden og besøk. Han er snart 7 år.
Yngste blir 3 år om en måned og gikk rett fra sprinkelseng til voksenseng i vinter. Han har en dagseng fra IKEA, med mulighet for å dra ut til dobbeltseng. Også kjekt om vi får besøk og trenger ekstra sengeplasser. Det er også god oppbevaring under sengen. Det tok litt tid før han ble vant med å ligge der. Vi laget sengehest og bruker den samme tykke sengekanten som han hadde i sprinkelsengen :)
Den sengen fra Ikea skal jeg sjekke ut. Den hørtes jo veldig kjekk ut:)

Vår har sånn halvhøy seng. Praktisk med tanke på at man får oppbevart ting under, men upraktisk med tanke på at jeg ikke orker å klatre opp i senga hans npr vi skal lese eventyr på kvelden, og under er det akkurat for lavt for meg til å sitte. Så funker ikke å ha lesestund der heller. Ellers fornøyd, og gutten elsker å leke under senga:D

Eldste gikk fra sprinkelseng via en enkel junior seng fra IKEA før han fikk "sklie" seng når han ble storebror

Vår har sånn halvhøy seng. Praktisk med tanke på at man får oppbevart ting under, men upraktisk med tanke på at jeg ikke orker å klatre opp i senga hans npr vi skal lese eventyr på kvelden, og under er det akkurat for lavt for meg til å sitte. Så funker ikke å ha lesestund der heller. Ellers fornøyd, og gutten elsker å leke under senga:D
Hun har høy seng nå med lekeplass under. Men begynner å bli litt lei den. Hun liker best å leke på gulvet ved siden av uansett. Nå gir plassen under senga bare mere plass til leker:p

Opp med seg:)

Her er minstemann 2,5 år og han fikk juniorseng for en ukes tid siden. Vi gikk for den minste varianten som er 140 cm lang, så sengen er bare litt større enn en sprinkelseng. Han ble kjempefornøyd selv og han trengte ikke tilvenning i det hele tatt men sov godt fra første natt :) Regner med han har denne sengen et par-tre år før vi går over til voksenstørrelse på sengen.

Slik ser sengen ut.

Seng.jpeg

Back
Topp