Hvilken rugedag tester man?

Innsett er rugedag 0. Fikk beskjed fra St.olavs å teste 2 uker etter innsett. De fleste klarer ikke å vente så lenge, noen starter vel allerede rugedag 8-9 :D Men du kan jo allerede få positiv test et par dager før, men ikke alle har bra Hcg stigning med en gang, så ikke fortvil over neg test før testdato :) Lykke til!

-iPhone appen-

På Riksen tester de rugedag 12, og da teller man ikke med innsettdagen. Jeg hadde innsett 31/1 og testet 12/2.

På Riksen tester de rugedag 12, og da teller man ikke med innsettdagen. Jeg hadde innsett 31/1 og testet 12/2.
Jeg ble litt forvirra fordi jeg hadde innsett den 03/07 og legen har gitt meg blodprøve rekvisisjon og det står at jeg skal ta blodprøve i morgen den 14/7. Jeg også husket det slik som du sier så jeg skal ta den prøve på tirsdag tror jeg,ikke i morgen!Det er jo stengt på Riksen,ingen kan skjekke det blodprøve svaret for meg uansett:(

Du kan ta en hjemmetest :) Aldri tatt blodprøve når jeg har testet etter innsett.

-iPhone appen-

På Riksen tar man blodprøve rugedag 12 ja, men jeg er helt sikker på at det går fint å ta den rugedag 11 også. Hcg vises raskere i blod enn i urin og jeg fikk positiv hjemmetest fom rugedag 8. Ønsker deg masse lykke til:-)

Jeg testet pos rugedag ni og på min klinikk regnet de innsett som rugedag én. Dvs at min test var klart positiv rugedag åtte det da. Da visste jeg at eggløsningssprøyten var ute av kroppen. Tok også blodprøve samme dag, men det skyldes sykdom hos meg som gjør det nødvendig med full kontroll fra første dag. Faren er at man evt registrerer en kjemisk graviditet ved tidligtesting. Lykke til videre! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ble litt forvirra fordi jeg hadde innsett den 03/07 og legen har gitt meg blodprøve rekvisisjon og det står at jeg skal ta blodprøve i morgen den 14/7. Jeg også husket det slik som du sier så jeg skal ta den prøve på tirsdag tror jeg,ikke i morgen!Det er jo stengt på Riksen,ingen kan skjekke det blodprøve svaret for meg uansett:(
Går sikkert fint å ta den en dag før... HCG stiger fortere i blod enn urin, og jeg har ligget godt over 25 som er grensa for positiv test alle mine tre positive tester på RD 12. Det laveste jeg har hatt var 47 ved fryseforsøket som jeg mistet i uke 6. Da fikk jeg imidlertid ikke utslag på CB hjemme samme dag... På begge ferskforsøkene har jeg ligget rundt 200 på RD 12.

Back
Topp