hvilken rolle har barnet ditt?

4xS

Forumet er livet
VIP
tenker på sånn i barnehagen og blant andre barn og sånn [:)] hvem er barnet ditt da? bølla? den stille og forsiktige? sjenert? frampå? den som bestemmer? den som passer på de andre og viser omsorg? osv osv.. og synes du du kjenner igjen hvordan du selv eller mannen er/var?

Vi var på foreldresamtale om mandagen og da sa dem at Sander er selvstendig og flink til å ta initiativ til lek og aktiviteter, han er den som kan leke med alle, litt sjef, frampå, positiv til alle aktiviteter og er veldig med på alt, et samlingspunkt i gruppa. og vi kjenner oss godt igjen begge to, han har helt klart ganske mye lik personlighet som begge oss foreldrene [:D] er litt gøy å se!

Vi skal på foreldresamtale på mandag, og jeg er veldig spent på å få høre noe om akkurat dette. Dette er det jeg tror på forhånd:

- Tror hun kan være ganske bøllete. Sikkert litt voldsom. Sikkert ikke alltid lydig mot de voksne heller.

- Men jeg tror hun tar mye initiativ. Merker det fordi hun og de andre barna ofte leker ting som vi har lest om hjemme. F.eks. leste vi om Mummitrollet som var detektiv, og så ble det veldig populært i barnehagen å leke detektiv. Så leste vi om Bakegutten som laget pepperkaker med en kilo pepper isteden for ei teskjei, og da ble det populært å bake pepperkaker etterpå.

- Tror også hun kan være litt sårbar. Blir fort lei seg hvis andre bøller med henne eller ikke vil ha henne med.

Blir spennende å høre om jeg har rett eller om jeg ikke har skjønt noenting. [8D][8|][:)]

Vi skal på foreldresamtale på tirsdag, og er veldig spent på dette her også.

Jeg tror han er en liten klovn som liker å få de andre til å le. Tror nok han kan bølle litt også. Også tar han godt vare på de nye som starter og de minste har jeg fått høre. Virker som om han leker fint med alle, men det er spesielt 3-4 gutter og 1 jente han snakker mye om.

Både jeg og gubben var veldig stille og forsiktige som små (og er vel egentlig enda)

Vi kan nok slenge oss på tilbakemeldingen din, hehe

Vilja er veldig omsorgsfull, og passer på småttisene i barnehagen.. I tillegg er hun litt "sjef". Flere ganger når jeg har hentet, så har hun vært opptatt med å f.eks. være frisør eller å ta nesen til noen, og da har hun gjort det til aaalle. [8D] Til tider veldig vilter, men hun kan også sitte i ro og perle eller tegne.. [:)] Sta!!

Vi skal på foreldresamtale til uken, så har ikke fåttt siste oppdatering enda, men har sett og fått signaler om at hun kan være en liten luring.[;)]

Det var en gutt på 1,5 år som har drevet og dyttet henne og vært litt "etter" henne. Hun virket veldig redd ham en periode (han er ganske tung og kompakt, vesla er en "lettvekter", så han brukte tyngden sin til å hamle opp med de større barna).Hun snakket mye om ham hjemme også, at han dyttet og slo osv. En dag når vi satte oss inn i bilen om morgenen sier hun at hun ikke vil i barnehagen. Jeg spør hvorfor, og da svarer hun at det er fordi ** er slem mot henne. Jeg tok derfor dette opp med personalet i barnehagen når vi kom dit, og får til svar at hun der - hun er da ganske bøllete selv også![8D] Jeg snakker litt med ped.lederen på ettermiddagen, og hun sier at de har oppdaget at hun jobber litt i det skjulte. Hun syntes likevel det var greit at hun tok igjen da. Nå har hun begynt å skylde på han gutten for alt som går galt her hjemme også.[:-][8D]

Back
Topp