Hvilken prevensjon valgte du etter fødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Mange velger å gå tilbake på p-pillen, mens andre setter inn hormon- eller kobberspiral. Andre der igjen, dropper all prevensjon, siden de planlegger å få to tette.

Hva valgte du, og hvorfor?

Sambo ble sterilisert og sjekket at det var vellykket før babyen kom.

Sent from my iPhone using BV Forum

Samboer skal steriliseres. Inntil da blir det kondomer som gjelder.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Ingen prevensjon foreløbig, orker ikke før sexlivet er på plass igjen! Men har cerazette når den tid kommer...

Februar-14 mamma <3

Hormonspiral. Tror keg kommer til å fjerne den i mars ;)

Ingen:p hadde tenkt å sette inn kobberspiral men ombestemte meg dagen før:p orker ikke tanken på mye blødninger og smerter. Priser meg lykkelig for at jeg har sluppet unna mensen enda!:) blir kondom de (få) gangene det blir noe sengekos:p

Celia 11.01.14

;)
Her er det kondom som gjelder. (forferdelige greier!) Regner med vi begynner å prøve på nr 2 til våren igjen.

Ingenting :)

Sent from my iPad using BV Forum

Cerazette (3 mnd nå).. Legen sa jeg skulle vurdere hormonspiral.. Mulig jeg fortsetter på Cerazette.

Jeg satte inn hormonspiral ca 2 mnd etter at storesøster ble født. Hadde den i underkant av et år, da vi ønsket oss to tette, men synes det fungerte veldig greit!

cerazette

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hormonspiral, satt inn to mnd etter fødsel. Har en del småblødninger her og der, men alle sier at det kommer til å stabilisere seg etter noen mnd. Har hatt den i 2 mnd!

Min lille pike ❤️

Ingenting så langt siden eg er alene med småen.. men så er han resultatet av at eg ikkje kan ta noe som har hormoner så er redusert valg av muligheter....

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Jeg begynte på cerazette, men droppet det etter en uke. Vi bruker ingenting, nå mens jeg fullammer. Når jeg delammer etter 6 mnd blir det vel bare å unngå å ha sex når jeg har eggløsning. Er ingen krise om jeg blir gravid med nr 3, men vi har ikke brukt prevensjon på 4 år, så vi gjør bare som vi har gjort tidligere og vil aktivt prøve på 3. barnet om ca ett år.

Ingenting her heller.

Bruker ingenting for øyeblikket. Har ikke planer om å få flere barn, men jeg er så "kresen" på prevansjonsmiddel :p
Vurderer å begynne med p-piller igjen når jeg er ferdig med å amme, eller ladycomp

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp