Hvilken prevensjon bruker dere ?

Timmy

Betatt av forumet
Og hva anbefaler dere ? Jeg reagerer på å piller og minipillen. Blir skikkelig dårlig humør , ingen sexlyst osv. Var hos legen i dag og hun anbefalte hormonspiral. . Har fått resept men når jeg leser om den har jeg lite lyst til å sette den inn. Ser ut som om d de vanlig med småblødninger og bivirkninger i lang tid av den også. Kobberspiral gir visst større og mer blødninger og d ønsker jeg heller ikke! Å bruke kondom er tungvint og ikke ønskelig. Har mann og tre barn. Bruker ingenting nå, hopper av i svingen, har fungert flott men er ikke en metode jeg stoler helt på. Men har s så fint med meg selv nå både i humør og vanlige regelmessige blødninger . Har så lite lyst å ødelgge dette nå! Men ser at d hadde vært herlig å hatt prevensjon så vi slapp å hoppe av i svingen. Noen som har d likt? Har noe å anbefale ?

Hva med å prøve p-ring?
Tar litt tid å bli vant til den men veldig enkel å ha med og gjøre, selv hadde jeg minst bivirkninger med den også

Spiralen kan alltids tas ut hvis du har mye bivirkninger.

Er veldig fornøyd med spiralen, selv om jeg har hatt en del småblødninger. stoppet etter ca 8 mnd og nå har jeg normal mens :)

Jeg ble helt gal av minipilla men spiralen har jeg ikke reagert noe på :)

Har hormonspiral og er strålende fornøyd.
Første gangen hadde jeg den i 4 år og når den ble tatt ut var jeg gravid 2 mnd etterpå. Har heller ikke hatt blødninger i det hele tatt med den. Ingen bivirkninger heller.

Nå har jeg hatt den i 3 år til nå. Skal være til den må byttes ut nå da. Har ikke ønske om mer barn så :p
Null tull denne gang også.

Men de sier at man kan ha blødninger opp til 6 mnd før det stabiliserer seg. De aller fleste jeg kjenner har vært fornøyde, men har ei venninne som ga opp til slutt og fikk den fjerna pga blødninger i hytt og pine.

Men fikk du resept på Mirena? Jeg har Jaydess, også hormonspiral. Men det mye mindre hormoner. Har hatt den i 4 mnd nå, og har ingen mellomblødninger. Mensen merker jeg nesten ikke. Den kan bare sitte 3 år, mot Mirenas 5.

Vi bruker kondom, kun brukt det på 6 år med unntak av når vi ville ha barn. Mannen blir sterilisert på onsdag, så forhåpentligvis kan vi droppe det fra nyttår av. Jeg tåler heller ikke noe med hormoner i.

Jeg brukte hormonspiral før dette sv.skapet (tok den ut for å bli gravid), hadde ingen problemer med den. Fikk regelmessig, normal mens med én gang etter innsetting og ingen bivirkninger.
Det er også den eneste prevansjonen jeg kan bruke, så blir så jeg setter inn en ny spiral etter fødsel.
Eneste er at jeg følte meg litt annerledes på en måte, at kroppen min/hjernen ubevisst tenkte over at jeg hadde et fremmedlegeme inni meg hvis du skjønner :)
Bortsett fra det så funka den fint :)

Har prøvd mye rart oppigjennom..
P-stav, ekkelt å sette inn og ikke fornøyd på sikt med den.
Det jeg har vært mest fornøyd med er kobberspiral. Ikke mer mensen enn vanlig , ikke kviser, eller tilsatte hormoner i kroppen. Så super fornøyd :)

Har prøvd masse selv. Kunne ikke bruke: p-piller, p plaster, p ring eller enkelte minipiller. Men cerazette fungerte på meg. Brukte 4 år med prøving før jeg fant det som passet meg. Alle typer prevensjon har forskjellige midler i seg. Så viktig å finne ut hva man reagerer på

Har vært superfornøyd med hormonspiral selv. Ingen blødninger i det hele tatt, bare noen dråoer ved innsett og ellers ikke noe. :) en og annen bølge med gravidfølelse, men da testet jeg og alt var i orden. Spottet en gang eller to rundt år 3-4.

Jeg vurderte selv kobberspiral for å slippe hormoner helt, men legen sa at hvis man var plaget med menssmerter ble det ofte forverret. Så jeg gikk for hormonspiral og slapp hele problemet.

Har kobberspiral. Ingen plager. Eller litt mer blødninger og et par dager mer. Men går helt fint :) Vurderer hormonspiral neste gang :)

Har kun testet Cerazette, ikke superfornøyd til nå akkurat, men satser på at det går seg til :)

Veldig fornøyd med hormonspiralen. Litt småblødninger helt i starten, så ingenting. Vanlig mens nå, men mindre blødninger.

Kun kondom her. Hadde hormonspiral, men fjernet den da jeg hadde mer plager med enn uten

Back
Topp