Hvilken periode er din baby i nå? (Baby klager og sutrer mye)

mamma 87

Flørter med forumet
Hvordan er deres baby på rundt 5måneder?

Babyen vår har akkurat blitt sterk nok til å holde hodet selv nå.
H*n er inne i en klage/sutreperiode, er nok mye trøtt? Ligger på lekematten og etter noen minutter er det klage, sutre og til slutt skrike lyder, lurer på om h*n er frustrert for h*n vil at noe skal skje, eller om h*n bare har oppdaget stemmen sin? Hva trur du?
har ikke begynt å snu seg enda, smiler eller ler hverken, ingenting er morsomt.
Sover godt om natta, men er mye trøtt på dag tid selv om.
 
Jeg har lest at det er i denne perioden barna begynner å gi uttrykk for sinne/irritasjon. Min sønn (4 mnd) lager også skrikelyder, uten å være sint. Virker som han bare utforsker stemmen :p
 
Leste forresten i samme artikkel at barna nå begynner å bruke stemmen for å tilkalle oppmerksomhet :) kanskje derfor h*n roper når h*n ligger på matten? Min gjør hvertfall det når han blir lei ;-)
 
Trur det er at h*n er lei ja! kjeder seg mye for tiden! og kanskje dermed klager mye...
 
Lirer på om det kan være tannfrembrudd jeg nå, hun klager og skriker sånn på dagtid, og særlig når hun er trøtt å skal sove. Begynte å sikle for ca.2mnd siden...
 
Det kan det jo også være. Helsesøster fortalte at de kan begynne å klø i tannkjøttet en god stund før tennene kommer frem. Kan jo hende det er det som irriterer :p er ikke så lett å vite alltid med disse små :p
 
Ja lurer på det nå, humøret hennes er så dårlig for tida. Nei sant tar tid før de tennen kommer ut da, slitsomt. Sover heldigvis godt om natta! Så en liten hvit prikk!
 
Slitsomt ja.. Tror det er det samme på gang her.. Mye mer sutrete og vanskelig for å sove på dagtid og delvis på natta. Virker også som det klør i munnen hans.. Kan ikke se eller kjenne noen tenner ennå da, så får vel smøre meg med tålmodighet :p
 
Hvor gammel er din baby Marianne6788? Mulig gommen blir hardere også, trur jeg leste noe om det! Hun gråter å tar seg i munnen, så tydelig at det er der der er vondt:( Stakkars, får så vondt i mamma hjertet, er ikke så mye vi kan gjøre med dette.

Kanskje du ser noe hvit under tannkjøttet etterhvert! Har skjønt at det tar tid å få første tanken gjennom her.
 
Han er 4 mnd :) spurte mamman min og det blir visst en kul der tannen kommer før den bryter gjennom tannkjøttet. Huff stakkars lita :-( ikkeno gøy å se at de har det vondt nei.. Her virker det mest som det klør foreløpig.
 
Kan anbefale en app (finnes også som e-bok på norsk og engelsk) som heter Wonder weeks. Man legger inn termindatoen (jepp, ikke den datoen barnet faktisk ble født) og ut i fra den så kan man følge med på hvilke perioder babyen er i. De skal gjennom en del utviklingstrinn og i den forbindelse er det ganske normalt at de blir litt sutrete, klengete o.l. Man får en oversikt over hvilke ting de skal lære seg i de ulike periodene og litt tips til hvordan man kan hjelpe babyen på vei :)
 
Kan anbefale en app (finnes også som e-bok på norsk og engelsk) som heter Wonder weeks. Man legger inn termindatoen (jepp, ikke den datoen barnet faktisk ble født) og ut i fra den så kan man følge med på hvilke perioder babyen er i. De skal gjennom en del utviklingstrinn og i den forbindelse er det ganske normalt at de blir litt sutrete, klengete o.l. Man får en oversikt over hvilke ting de skal lære seg i de ulike periodene og litt tips til hvordan man kan hjelpe babyen på vei :)

Takk for tips :) skal lastes ned!!
 
Kan anbefale en app (finnes også som e-bok på norsk og engelsk) som heter Wonder weeks. Man legger inn termindatoen (jepp, ikke den datoen barnet faktisk ble født) og ut i fra den så kan man følge med på hvilke perioder babyen er i. De skal gjennom en del utviklingstrinn og i den forbindelse er det ganske normalt at de blir litt sutrete, klengete o.l. Man får en oversikt over hvilke ting de skal lære seg i de ulike periodene og litt tips til hvordan man kan hjelpe babyen på vei :)

Tusen takk for tipset :)
 
Back
Topp