hvilken ordning/forståelse har du og mannen/kjæresten/samboeren/forloveden din?

Kastanjenøtt

Flørter med forumet
Når det gjelde å gå ut, drikke.. med venner og sammen. Min mann har i grunn ikke likt jeg drikker eller går ut sammen med venninner, bare vis jeg er sammen med han. DA vi ble sammen lot jeg liksom han styre dette, for å vise jeg var til å stole på, stakk det litt til at jeg kanskje var på vorspiel med venninner, og møtte han ute da. Så var det en episode som skjedde, da ble det til jeg sluttet å drikke når jeg ble invitert, da på 25års lag eller vorspiel. Sist jeg drakk var rett før jeg ble gravid, hos et vennepar av oss. Gikk ikke ut, var hos dem hele tiden. Det skal og nevnes jeg har ikke nektet han å drikke alene hos seg, for så å gå alene til byn.

vel, enden på visen er jo at nå sitter jeg her, med et barn på 1 år, og får overhode ikke gå ut med venninner å ta meg et glass. Om det er hjemme hos dem eller ute på byn.

hvordan er det hos dere? hvor lenge har dere vært sammen? vi har vært sammen i 3 år

Mannen min liker ikke å drikke og er han borte å kveldstid er det for å skru bil med naboen eller på jobben.. Så om jeg vil på byen med mine venner sier aldri han noe på det, om jeg sover borte eller ikke er et fett. Han stoler selvfølgelig på meg og kan ikke nekte meg noe som helst for den saks skyld[;)]

Hender en sjelden gang vi er ute sammen, julebord eller noe og da drikker begge to..er vi ute og spiser kan jeg drikke vin og han kjører[:)]

Vært sammen i 6,5 år..men denne ordningen har vi alltid hatt.

her kan man gjøre som man vil, selvsagt innenfor rimelighetens grenser da. kan gå ut hver for oss, men vi gjør det ikke ofte med tanke på familielivet. behovet har også gått ned for å gå ut i helga.

men jeg hadde ikke akseptert å ikke kunne dra til en venninne, evt gå ut med en.

Her er det ingen som bestemmer over hverandre. Sjelden vi går ut i det hele tatt, men passer det sånn at begge kan gå ut samtidig gjør vi det, men siden vi ser og prater med hverandre hver dag, så sitter vi som regel på hver vår kant på festen likevel og prater med andre, så kunne like greit gått ut hver for oss, noe vi gjerne gjør også en gang i blandt.

Jeg går ikke ut blandt folk bare for å sitte å prate med den personen jeg prater med ellers.[8D]

Vi har holdt ut med hverandre i over 7 år.[:D]

Nekter han deg, eller blir han litt sur hvis du går?

her tilpasser vi hverandre, noen ganger går vi ut sammen, andre ganger hver for oss... spør alltid om det passer for den andre parten før noen avtaler evt gjøres med venner. Respekt for hverandres behov og ønsker, den ene parten bestemmer ikke over den andre...
vi har vært sammen i 15 år.

Vi er da voksne mennesker som må få kunne gå ut med venninner/komiser hvis vi vil. Jeg forteller ikke han hva han skal og ikke skal, og han gjør ikke det med meg. Vi stoler på hverandre og unner den andre parten å kose seg ute, med eller uten kjæresten [:D] Selv om det er sjeldent vi er ute, så "får han lov" til det når han vil.

Her er vi ikke så ofte ute egentlig. Men jeg får lov til å gå ut alene om jeg vil det, og han får selvfølgelig lov til å gå ut alene... Man må jo stole på hverandre..!!
Vært sammen i 8,5 år.

Her kaster vi hverandre ut når vi merker at den andre trenger litt mer sosial omgang.
Vi kan gjerne dra både ut og på turer en hel helg om vi ønsker, så lenge det passer inn i resten av familielivet.

Her går vi ut hver for oss og av og til sammen (har lite barnevakt) og det er ingen problem! Ingen skal få stoppe meg fra å se venninnene mine! Er ingen som har rett til det!

Hadde eg vært deg så hadde eg rett og slett eksplodert! [:@]

Det der hadde ikke jeg funnet meg i!!!

Vi er som regel ute sammen vi da, men det hender en av oss ikke orker og da går den andre ut alene. I kveld skal jeg møte ei venninne og ta noen øl og det synes samboeren bare er koselig - til og med på en onsdag[:D]

ORIGINAL: Lene040707

her tilpasser vi hverandre, noen ganger går vi ut sammen, andre ganger hver for oss... spør alltid om det passer for den andre parten før noen avtaler evt gjøres med venner. Respekt for hverandres behov og ønsker, den ene parten bestemmer ikke over den andre...
vi har vært sammen i 15 år.

samme her [:D]
6 år [:)]

har ikke noe interesse av å dra ut å drikke med veninner men [8D]
skal jeg ut å gjøre noe drar jeg med søstrene mine og det synns han er kjempebra!!
han blir gla hver gang jeg skal noe og sier, selvsagt skal du ut!!! jeg drar jo også bort mange ganger.
kaster meg nesten ut av døra! neida ikke så ille da[8D]
3-4 år har vi vært sammen.

Her kan vi dra ut hver for oss eller sammen... vi trives dog veldig godt sammen i festlige lag, og møtes ofte utover kvelden-fordi vi rett og slett vil[8D]

Vi har nå vært sammens i 3 år, er forlovet og har barn sammen. Og da mener jeg man bør kunne stole såpass på hverandre at man kan gå ut med sine venner osv for seg selv! Min forlovede er blitt mye greiere på dette det siste, han stoler nokk mere på meg (takk og låv [:)] ) men det gjorde han absolutt ikke før. med tanke på fortiden min som han sa[8D][&:] jeg kunne aldrig vært sammens med han om han hadde nektet meg å dra ut med venner!!! det er jo noe alle har behov får!!!

ORIGINAL: ActionPaction

Nekter han deg, eller blir han litt sur hvis du går?

nekter meg i grunn, eller så blir det en h... krangel, eller vis han sier ja, og holder det i mot eg i senere anledninger[&o]

Gubben blir bare glad om jeg drar ut å drikker, for han syns jeg drar for sjeldent ut...hehe- Sier bare "dra ut og kooooos deg! Drikk deg full og kom hjem sent" hahah
JEg syns ikke det er sååå gøy at han drar ut da, men han fr selvfølgelig lov! Er bare ute annenhver måned eller noe....og har blitt flinkere til å ikke drikke til han ender i grøftekanten...haha

ORIGINAL: Kastanjenøtt

Når det gjelde å gå ut, drikke.. med venner og sammen. Min mann har i grunn ikke likt jeg drikker eller går ut sammen med venninner, bare vis jeg er sammen med han. DA vi ble sammen lot jeg liksom han styre dette, for å vise jeg var til å stole på, stakk det litt til at jeg kanskje var på vorspiel med venninner, og møtte han ute da. Så var det en episode som skjedde, da ble det til jeg sluttet å drikke når jeg ble invitert, da på 25års lag eller vorspiel. Sist jeg drakk var rett før jeg ble gravid, hos et vennepar av oss. Gikk ikke ut, var hos dem hele tiden. Det skal og nevnes jeg har ikke nektet han å drikke alene hos seg, for så å gå alene til byn.

vel, enden på visen er jo at nå sitter jeg her, med et barn på 1 år, og får overhode ikke gå ut med venninner å ta meg et glass. Om det er hjemme hos dem eller ute på byn.

hvordan er det hos dere? hvor lenge har dere vært sammen? vi har vært sammen i 3 år

Tja, jeg får egentlig gå ut når jeg vil og med hvem jeg vil... men interessen for det er blitt mer eller mindre borte jo eldre jeg har blitt. Men for han er det ikke no' problem. Og om min mann vil dra ut på byen så får han selvfølgelig lov til det, vi er to voksne mennesker og bør få gjøre som vi vil så lenge det ikke går ut over unga og forholdet vårt.
Vi har vært sammen i 9 år, ca.

Jeg synes det er helt feil å nekte sin make til å dra ut sammen med venner/kolleger, jeg tror det er UTROLIG viktig å ha egentid .. Tror de fleste trenger å være bare seg selv, ikke bare kone/mann, kjæreste, mamma/pappa osv..
Er det en grunn til at han ikke vil du skal gå ut med venninner , og synes han det er helt ok at han går ut selv om du ikke får gå ut ?

ORIGINAL: Skrulla86

Gubben blir bare glad om jeg drar ut å drikker, for han syns jeg drar for sjeldent ut...hehe- Sier bare "dra ut og kooooos deg! Drikk deg full og kom hjem sent" hahah
JEg syns ikke det er sååå gøy at han drar ut da, men han fr selvfølgelig lov! Er bare ute annenhver måned eller noe....og har blitt flinkere til å ikke drikke til han ender i grøftekanten...haha

bare annenhver måned[:-]her er det vel mer snakk om annahvert år[&:]

Vi har en ganske grei ordning vi, jeg får dra på jentefester, han får dra på guttefester, er vi på fest sammen behøver vi ikke sitte oppå hverandre, men kan skravle med alle vi vil osv osv. Han stoler på meg og jeg stoler på han[:)] Han er det beste som kunne hendt meg, og tror han gjengjelder det, så vi vet at vi ikke er interessert i andre uansett[:)] På jentefester kan jeg dra på byen uten at det blir rabalder, for som sagt, han stoler på meg, og vet jeg aldri ville gjort noe dumt uansett[:)]
Om vi er på fest sammen, så kan vi henge hver for oss, både på vors og på byen(han liker ikke danse, så blir veskepasser for meg[8D]), bare vi går hjem sammen og før vi legger oss erre greit[;)]
Vi har vært sammen i 3 1/2 år[:)]

Back
Topp