Hvilken oppfølging har dere fått i et nytt svangerskap?

Noen som vet om det er noen retningslinjer som skal følges etter man har vært igjennom dødfødsel?
Usikker på rettningslinjer, men jeg fødte 28. (gutten var da 20 uker), og skal ha gjevnlige telefonsamtaler med sykehuset fremover, samt vi skal til sykehuset igjen og ha en samtale senere, etter obduksjonen. Har også blitt fortalt at når vi blir gravide igjen så kan vi dra rett dit på ultralyd, for å utelukke lignendes feil med det neste barnet.

Er sikkert veldig individuelt basert på preferanser fra foreldre og grunnen til at det ikke gikk bra da.

Håper vi får svar på hvorfor snart, og at vi blir gravide fort igjen. :Heartpink
Det håper jeg også. :Heartpink For oss var det godt å få svar, men det er jo dessverre ikke alltid man får det! Av og til finner de ingen grunn, så vi prøvde å forberede oss på det.

Noen som vet om det er noen retningslinjer som skal følges etter man har vært igjennom dødfødsel?
Har inntrykk av det kommer veldig an på hvilket sykehus man tilhører. Jeg har snakket med flere som har opplevd dødfødsel, og veldig få har fått samme oppfølging som jeg har fått. Både etter dødfødselen og i nå i nytt svangerskap.
Og det er veldig trist. Når jeg var på ettersamtalen etter fødselen hvor vi også fikk obduksjonsrapporten så ba jeg om en konkret plan for et nytt svangerskap. Og det fikk jeg. Og har ikke trengt å kjempe for å bli hørt nå.

Vi var på en oppfølgingssamtale på sykehuset etter henvisning fra jordmor da vi vurderte å forsøke igjen. Fikk da en veldig fin time med litt gjennomgang, forventninger, muligheter for oppfølging etc. Har inntrykk av at det er veldig individuelt, og vi har nå hatt veldig god oppfølging i vårt svangerskap!

Back
Topp