Hvilken omega 3 bruker du?

Vanlig Biopharma trippel omega-3, som fås kjøpt overalt. Legen sa det var mer enn godt nok :smile

Kjøpte ei pakke med vitaminer for gravide på apoteket. Begynte med den etter jeg var ferdig med folat. Og energinivået stiger dag for dag. Vet ikke om det er fordi jeg kommer lengre og lengre inn i 2. trimester eller om vitaminene har noe med saken å gjøre..

SAN omega er blant de reneste på markedet. Utvinnes fra norsk bærekraftig villfisk og inneholder mer EPA enn DHA og lave nivåer omega-6, noe som er svært viktig når man skal ta omega-3 tilskudd. Dersom oljen du tar inneholder mer DHA, så vil kroppen din bli dårligere til å produsere DHA, da den får tilskudd utenfra. Får du derimot i deg mer EPA må kroppen lære seg å gjøre denne om til DHA. DHA er den formen bl.a. hjernen nyttiggjør seg av.

Jeg tar blant annet omega 3 fra møller (som inneholder fiskeoljekonsentrat, omega 3 fettsyrer med dha + epa, vitamin D, vitamin A, vitamin E). Jeg spiser ikke noe som helst fisk, takler det ikke. Har tenkt at dette holder, men bør jeg egentlig ta tran i tillegg?

Jeg tar blant annet omega 3 fra møller (som inneholder fiskeoljekonsentrat, omega 3 fettsyrer med dha + epa, vitamin D, vitamin A, vitamin E). Jeg spiser ikke noe som helst fisk, takler det ikke. Har tenkt at dette holder, men bør jeg egentlig ta tran i tillegg?
Spiser kun litt rød fisk, men ikke mye (før graviditet, nå klarer jeg ikke noe). Tar bare helt vanlig omega-3 kapsler som fås kjøpt på vanlig matbutikk - det er bra nok :)

NutraVege 1000mg extra strenght bruker jeg. Den er plantebasert da jeg ikke tåler fisk. Veldig fornøyd med den :happy:

Den med Multi. Alt i samme tabletter :) anbefalt på apoteket.

Jeg har tatt vanlig Møllers tran, men de siste dagene har jeg kjent transmaken kommer opp i halsen stadig vekk. Så må kanskje prøve noe annet, men ikke snakk om at jeg klarer å svelge de store kapslene, så da vet jeg ikke helt. Tar gjerne imot tips

Jeg har tatt vanlig Møllers tran, men de siste dagene har jeg kjent transmaken kommer opp i halsen stadig vekk. Så må kanskje prøve noe annet, men ikke snakk om at jeg klarer å svelge de store kapslene, så da vet jeg ikke helt. Tar gjerne imot tips
Ta de før du legger deg, da slipper du å rape opp den vonde smaken. En bonus er at man blir søvnig av det :)

• Liker
Reactions: TFB
Jeg tar en skje tran rett før frokost, og da blir det ikke ettersmak av tran når jeg er ferdig å spise. :)

Back
Topp