hvilken olje mot revning? OPPDATERT

Elle

Glad i forumet
Marsboerne2017
Hvilke olje kan man bruke å smøre seg nedentil for ikke å revne under fødsel?
Er det bare jordnøttolje?
Jeg har kjøpt mandelolje visst..funker det?
Og hvor får man i så fall kjøpt de?

Må jo teste;)

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7512238
Tror jeg tester den mandeloljen siden jeg har kjøpt den:p
Var litt pussig men men.. må jo bare;) Her står det5 faktisk at man skal begynne 3 mndr før... oops...

Jeg har kjøpt Welada sin forberedelsesolje http://www.vitalkost.no/weleda/

Fødselforberedelsesolje er en ren naturlig massasjeolje spesielt laget for massasje av mellomkjøttet. Regelmessig massasje i mellomkjøttet gjør huden smidig og elastisk og forebygger at det revner under fødselen.

Anvendes fra 34. graviditetsuke. Oljen er basert på mild mandelolje og e-vitaminrik hvetekimolje som øker elastisiteten i bindevevet. Den milde blandingen av ekte eteriske oljer er nøye avstemt for den følsomme huden i mellomkjøttet.

Anvendelse

Regelmessig massasje av mellomkjøttet har vist seg å lette fødselen. Oljen bør ikke anvendes før 34. svangerskapsuke. Massér regelmessig fire ganger i uken i ca. ti minutter.

Innhold

Mandelolje, hvetekimolje, ekte eteriske oljer.

50 ml

Jeg har kjøpt Weleda sin fødselsforberedelsesolje. Tror den kan kjøpes på både apotek og helsekost. Har ikke født før, så vet ikke om det kommer til å virke eller ikke. Men man gjør jo det man kan for å forberede seg :D 
Har også hørt at man skal kunne bruke jordnøttolje ja. Har ikke hørt noe om mandelolje, men det er mulig at det bare er det faktum at man masserer med olje som gjør at man "mykes opp" og ikke selve ingrediensene i oljen? Sikkert andre som kan gi et bedre svar :)

Jeg har også kjøpt Weleda sin olje og håper at det funker :-))

Jeg har også Weleda sin, har ikke begynt å smøre enda siden d står fra uke 34, men håper d funker:-)

Jeg har kjøpt jordnøttolje fra apoteket som sist gang og revnet ikke.

Jeg kjøpte jordnøttolje sist gang, og revnet ikke :)

( og jeg har aldri smurt meg med noen olje i mine svangerskap og jeg har heller ikke revnet :-p)

:-)

Brukte Weleda sin forrige gang, og revnet ikke... Vet ikke om oljen funker, men syns absolutt det er verdt et forsøk!!

Har også kjøpt Weleda sin. Brukte den sist også, og revnet ikke. Så håper jeg er like heldig denne gangen :)

Jeg begynte å smøre med jordnøttolje etter påske. Som førstegangs vet jeg jo ikke om det virker, men tenker at det er så absolutt verd et forsøk!

Back
Topp