hvilken olje i hjemmelagd babymat?

inamaria

Elsker forumet
går det an å bruke olivenolje i potet og gulrotmos?

eller er det spesifikk olje man må bruke?

Anbefalt å bruke en nøytral olje som raps eller solsikke.. Olivenoljen er det vel litt smak på?

men det er ikke farlig å bruke det? er liksom det eneste vi har [8D]

nei det kan jeg da aldri tro [:D] Men du kan jo bruke litt smeltet smør eller mm\mme istede [:)]

ORIGINAL: eiramena

nei det kan jeg da aldri tro [:D] Men du kan jo bruke litt smeltet smør eller mm\mme istede [:)]

skal ha litt mme i også, men det anbefales jo at man bruker litt fett. googla litt, og fant ut at planteoljer var den beste typen fett å bruke i babymat [:)]

Vi bruker rapsolje på alt, og kommer til å bruke det i babymat også (fikk det anbefalt av HS). Raps er mye sunnere enn oliven olje [:)]

ORIGINAL: MariaR83

Vi bruker rapsolje på alt, og kommer til å bruke det i babymat også (fikk det anbefalt av HS). Raps er mye sunnere enn oliven olje [:)]

tenkte å kjøpe det, men må få kommet oss på butikken først [:)]

Jeg spurte hs og hun sa det var akkuratt det samme hvilken olje jeg brukte! [:)] Det som var viktig var at den var kaldpresset eller ubehandlet! [;)]

Ikke bruk smeltet smør, det er det både salt og melk i [;)] olivenolje har sterkere smak jo mer "virgin" den er. Går an å bruke litt av kokevannet også, fettet er ikke et must heller, det er vel helst hvis man har litt småspiste og puslete unger [;)]

ORIGINAL: vann123

Ikke bruk smeltet smør, det er det både salt og melk i [;)] olivenolje har sterkere smak jo mer "virgin" den er. Går an å bruke litt av kokevannet også, fettet er ikke et must heller, det er vel helst hvis man har litt småspiste og puslete unger [;)]

var det jeg også tenkte ang. smør.

Back
Topp