Hvilken morsmelkerstatning er best?

AnnHarrieth

Første møte med forumet
Jeg lurer på hvilken morsmelkerstatning som er den beste? 
Jeg gir min lille jente NAN, jeg ser at det finnes flere så jeg lurer på om det er noen som vet om de er bra ?
Jeg er 17 år, så jeg får mye hjelp fra min mor, og helt siden datteren min ikke ville ta pupp så har jeg gitt henne NAN. Samboeren min vil at vi skal prøve en annen, men jeg er litt nervøs om det kanskje kan gjøre slik at hun får vondt i magen eller lignende.

Så mitt spørsmål er vel om det er noen der ute så kanskje har prøvd en annen så kan gi sin mening om andre morsmelkerstatninger?

Hei :)

Vi begynte med NAN til våres jente, da slet hun med avføring og veldig mye ondt i magen. Nå er hun 8mnd og tåler fremdeles ikke NAN, da klarer hun ikke å gå på do, og jeg må hjelpe henne. Vi bruker Collett! Og er strålendes fornøyd. Ingen problemer hos oss

Liker best Hipp.. det smaker søtt og godt..

nan smaker metall, og colett smaker KU!

mmmmm... haha

Vi brukte Småfolk, siden det var den rimeligste, men så var det en eller annen idiot som tenkte at "hei, hvis vi endrer utseende og navn på denne, så kan vi også gjøre den MYE dyrere!" så da prøvde vi litt diverse, alt ettersom hva guttungen ville ta og hva som var rimelig, så her har vi brukt "alt" omtrent. Men vi endte til slutt på HIPP siden den var rimelig og trollungen likte den bedre enn NAN. :) 

Bruker hipp her. Småen får vondt i magen av nan og collett :(

Vi begynte med NAN, men den fikk han så hard mage av, og også vondt i magen.
Så vi gikk over til Collett, som skal være mildere for magen. Da ble han mye bedre:)

vi og brukte hipp når pernille var liten.. :) husker ikke hva den heter nå.. for har den ikke endra navn???

Min ble veldig tørr i huden av NAN, vi prøvde semper sin og den har han likt veldig godt. Ikke tørr i huden lenger heller;) Om hun blir hard i magen kan du blande litt maltekstrakt i melken:)

Alle morsmelkerstatningene som selges i Norge er bra i den forstand at de er trygge og inneholder det de skal.. Det er nok litt forskjeller i "oppskriften" men det er litt hipp som happog personlig preferanse hva man velger.. Noen barn blir harde i magen av nan, så lenge din baby tåler den godt skal du bare fortsette med nan - det er også den billigste erstatningen. Blir babyen litt hard i magen kan du prøve som en annen foreslår å blande maltekstrakt i melka (1 ts i en flaske for dag til å begynne med), og får du andre og større problemer (mye luft, urolig baby etc) kan du evt forsøke en annen erstatning..
Min eldste gutt fikk bare nan (forsøke andre erstatninger pga mye gulping men å bytte hadde ingen effekt så jeg gikk tilbake til nan igjen) mens lillemann begynte med nan men nå har gått over til hipp pga veldig mye luft og vondt i magen samt treg mage..

Vi brukte hipp, holdt seg fin i magen. Brukte nan i starten, men den ble han hard i magen av.

Va kun NAN som bei akseptert her i huset.
Billigst og mest i.
Ikke plaget med magen av den, mens andre smakte han på og holdt på å spy av de.

Men da han va 8 mnd va det stopp på mme.
Da ville han ikke ha mer.

Vi brukte først Hipp, men den ville ikke prinsessa drikke, så da gikk vi over til NAN. Hvis dere skal prøve ut nye typer så prøv de ut over en stund. De fleste barn vil nok få litt vondt i magen i overgangen fordi det er noe nytt for kroppen. Det fikk hvertfall vi beskjed om på helsestasjonen. Lykke til:)

vi bruker nan og brukt det til begge og så lene jenta de ikke har problemer med magen osv ville jeg ikke byttet da ville jeg holdt meg til nan, storebror her hadde problemer med forstoppelse så vi prøvde alle men gikk tilbake til nan for blei ikke bedre men legene og kiro fant ut at han hadde låsning i ryggen som pressa på tarmen så når de fikk opp den blei det bra så vi hold oss til nan

Lille jenta mi besjer ganske lite, det kan gå dager før det kommer noe. Men når det først kommer noe så kommer det masse. Hun tisser ganske ofte da

her starta hun med NAN sin men ble veldig hard i magen og hyl skreikhver gang hun skulle på do.. prøvdte med malt oppi også men til ingen nytte.. så på fredag var vi tomme for Nan og har nå kjøpt inn Collett så får vi se hvordan dette går.. har merka forskjell på avførings fargen... den var mer grønnlig med Nan mens nå med Collett er den helt gul

Datteren min har også en grønn farget besj.. Kanskje jeg også skal prøve Colett eller HIPP og se om hun blir noe bedre.

AnnHarrieth skrev:
Datteren min har også en grønn farget besj.. Kanskje jeg også skal prøve Colett eller HIPP og se om hun blir noe bedre.

Vi begynnte med Colettt på fredag men i går måtte vi bytte videre til Hipp da hun fikk så mye luft i magen av Collett.. drev å feis hele tiden stakkers... men virker som det ikke er noe hold i den Hipp, for i natt skulle hun ha mat hver time!! huff blir helt stressa av dette her

Back
Topp