Hvilken morsmelkerstatning bruker dere?

Dor001

Andre møte med forumet
Hei:)

Hvilken mme bruker dere? Er dere fornøyd?

Her har vi brukt Hipp og Nan H1. Byttet fra Hipp til Nan H1 pga luftsmerter. Dette hjalp veldig, men på Nan H1 gikk det dager mellom avføring, og når den først kom var det helt mørkegrønn. Så nå er vi tilbake på Hipp, og merker han plages med luft igjen.

Noen som har erfaring med Semper og Collett? Har ikke prøvd vanlig Nan da de sier den kan gi magesmerter.

Her har jeg brukt vanlig Nan fra lillegull var 4mnd gammel da jeg ikke hadde mer å gi.. har ikke hatt noe problemer med magen og har hatt normal og jevnlig avføring. Så skader ikke å prøve :)

Her har jeg brukt vanlig Nan fra lillegull var 4mnd gammel da jeg ikke hadde mer å gi.. har ikke hatt noe problemer med magen og har hatt normal og jevnlig avføring. Så skader ikke å prøve :)

Ja kan kanskje gi Nan en sjanse:) Hadde jo vært enklest da den er å få kjøpt over alt

Her gir vi nan H1. Grunnen var at han bæsjet hele tiden, men hadde mistanke om at det begynte å bli bedre før vi begynte med den. Da var han 1,5 uke og vi brukte vanlig nan. Han har mørkegrønne bæsj og vet ikke helt hvorfor,.Men plages ikke av det. Han slipper ut mye luft og bæsjer en gang i døgnet, 2 innimellom. Men har malt i 1 flaske hver dag. Når han er 3 mnd. Har jeg planer å prøve vanlig nan.

Vi bruker NAN HA1. Den får man kjøpt på apoteket og er litt dyrere. Er mindre partikler i den så den er lettere for magen. Lille her bruker den og er ikke plaget med mage/luft lenger. Har mørke grønn avføring men det spiller vel ingen rolle så lenge han får den ut :p

Ja kan kanskje gi Nan en sjanse:) Hadde jo vært enklest da den er å få kjøpt over alt
Jeg ville gjort det,for det er ikke dårligere å bruke den enn noe annet..

Vi prøvde oss på Nan Ha1, og han hadde ikke luftsmerter da, men gikk flere dager uten avføring, og når det først kom var det rennende og mørkegrønn. Hjalp ikke med malt i den heller. Byttet tilbake til hipp og avføring ble regelmessig og gul igjen med en gang. Ikke enkelt å vite hva som er best:)

Jeg gir "hipp". nan ga henne treg mage og vanskelig med avføring. Måtte bruke malt i den, noe likle ikke var så glad i. Gikk derfor over til hipp, og ingen mageproblemer med den:-)

Ikke helt temaet her men.. Er palmeolje i veldig mange typer mme. Bare et tips om å sjekke! Om dere er opptatt av slikt.

Aner ikke om det finnes typer uten palmeolje, har ikke leita da jeg fortsatt ammer.

Ikke helt temaet her men.. Er palmeolje i veldig mange typer mme. Bare et tips om å sjekke! Om dere er opptatt av slikt.

Aner ikke om det finnes typer uten palmeolje, har ikke leita da jeg fortsatt ammer.

Er palmeolje i alle mme jeg har sjekka. Skikkelig kjipt, men leste at det var i så små mengder at de ikke kunne ta skade for babyene.

Er palmeolje i alle mme jeg har sjekka. Skikkelig kjipt, men leste at det var i så små mengder at de ikke kunne ta skade for babyene.

Jepp.. Ikke en gang de på apoteket er uten! Dårlige greier..

Blir bare nødt å stole på at det ikke er skadelig da..

Hei:)

Hvilken mme bruker dere? Er dere fornøyd?

Her har vi brukt Hipp og Nan H1. Byttet fra Hipp til Nan H1 pga luftsmerter. Dette hjalp veldig, men på Nan H1 gikk det dager mellom avføring, og når den først kom var det helt mørkegrønn. Så nå er vi tilbake på Hipp, og merker han plages med luft igjen.

Noen som har erfaring med Semper og Collett? Har ikke prøvd vanlig Nan da de sier den kan gi magesmerter.
Sniker litt fra mars..
Prøvde alt på storebror.. Han hadde enorme magesmerter.. Men med Semper ble alt mye bedre;) Så denne gangen gikk vi rett på med Semper:)

Med førstemann fikk vi blå resept av barnelegen, så kunne vi prøve ut alle mme på apoteket uten melk.

Lav terskel for å kontakte lege og få råd her i gården

Ser ut som Hipp fungerer supert her nå. Har ikke hatt noe magevondt de siste ukene, så tror heller det var noe jeg kanskje har spist som gjor at han var urolig før (delammer). Nå har jeg mindre og mindre melk, så det går mest i erstatning, og nesten ingen magevondt lenger..

Back
Topp