hvilken mme?

lillehjertenr2

Glad i forumet
Emil sliter med magen, og jeg lurer på om det kan være mme han reagerer på!
Vi har vært til kiropraktor og det har virka bra på luftsmertene har jeg inntrykk av, men han virker treg i magen og han kniper seg etter måltidene!
Vi bruker NAN, men har i ettertid funnet ut at denne er litt tungfordøyelig i forhold til andre merker, som collett og hipp!
Noen har lignende erfaringer og som har bytta merke?

har du noen anelse om hvor "stort" behovet må være for å få det på blåresept!? må det påvises allergi?

ah..kanskje jeg skal gjøre det[:D] prøvde du noen andre merker før nutramigen, hvor får jeg kjøpt det evt? føler jeg må prøve et annet merke som er mer lettfordøyelig før jeg går til legen selv om det hadde vært godt å få en som man vet er fin og fungerer først som sist[:)]

åh, huff! bra dere fant ut av det og en mme som funka[:)]
fargen er gul og konsistensen er "tørr" og seig..overdrev malten en dag og da ble det nesten vann[&:] huff synes det er vanskelig det her[8|] fikk tips om collett her nå av ei venninne som slet med det samme til sin lille snupp så tror jeg prøver den og hvis det ikke hjelper bestiller jeg time til legen[:D]

har prøvd minifom ja..vet ikke helt om det funka eller ikke..men jeg tror ikke det er bare luft som plager han..synes han vrir seg og jeg hører det buldrer i magen hans under og etter måltidene så virker som melka er hard til magen[8|]

Jeg bruker Hipp til Maya, men nå ammer jeg også ved siden av. Har gått mer og mer over på mme siden ho bare sovner med puppen så fort ho får den, så den er mer til kos, natt og når vi er ute. Har ikke merket noe med magen hennes eller noe og ho legger bra på seg uten problemer med avføring osv...

tusen takk for svar[:D]

Forjemann hos oss fikk mme,brukte først nan men hun fikk ikke bæsjet så gikk over til collett og hun ble mye bedre[:)]

Her har vi gått fra morsmelk, til nutramigen, fra nutramigen, til neocate, fra neocate tilbake til nutramigen og er nå over helt på collett...  vi hadde jo endel start problemer men jeg kan anbefale colett på det sterkeste, den er kjempe fin og lett fordøyelig..

Men om du får påvist at du trenger nutramigen så er den også vedlig bra, det du må huske på da er at den smaker veldig rart, og det kan hende han trenger tilvenningstid...
 uansett hva du velger så vil jo magen reagere den første uka, men ikke bytt tvert, ta det heller gradvis, først 20-80% i en dag, så 50-50% en dag, 80-20% en dag da er det lettere for han, og han slipper så store forandringer på en gang [:)][:)]
LYkke til!! håper du finner det beste for Emil..

Back
Topp