Hvilken mme?

Mamma2010,2014&2015

Betatt av forumet
Ja hvordan morsmelkerstatning skal man velge? I mitt tilfelle blir det i første omgang i tillegg til amming da han ikke legger på seg godt nok!

Her har vi prøvd både nan, nan ha1, nutramigen, althera og nå bruker han hipp. Sverger til hipp nå, mildere for magen enn nan:) men det kan jo variere fra baby til baby:)

Jo må nok bare prøve, har brukt nan til de to andre, så ville høre litt om erfaringer om andre merker :)

Vi bruker Hipp :) begynte med nan når vi måtte begynne med delamming men hun ble så hard i magen av det når vi etterhvert gikk over til kun mme.

Vi har hatt delamming til nå.
Vi startet med nan ettersom han folk dette på sykehuset - men det gjekk flere dager uten bæsjebleier og en del knip. Nå når han får hipp og det er veldig mye bedre :)

Men som flere skriver, det varier veldig fra baby til baby.
Nan er vell det de fleste bruker, men for noen blir det litt hardt for magen.

Ser jo at hipp er noe som funker for mange, kanskje det er den man må prøve seg på først denne gangen da :)

Har prøvd litt nan i dag, så får jeg se hvordan det går :) viktigste nå er at han legger på seg!

Har brukt nan i 6 mnd, med malt i flaska på morningen har det gått bra med magen og avføring. Ved introduksjon av middag, grøt gikk greit, ble det full stopp og det var skikkelig smertefult for lille gull. Har nå redusert litt på middagen og gått over til Hipp, og enn så lenge ser det veldi bra ut med magen. Har brukt ei lita uke, så er enno tidleg å sei korleis dette ender...

Vi bruker Hipp her :) prøvd alle andre merkene, men hipp passa best til vår :)

Hm..dette lurer jeg og på :) hva prøver man først?
Ingen fasit på det. Du kan jo kjøpe ferdigblanda først av f.eks nan eller hipp. Så du slipper å kjøpe en hel pulverpakke om han ikke liker smaken, eller magen reagerer på den. Noen sier hipp er mildere for magen enn nan, men unger er forskjellige :) bvo liker hipp og fordi den er økologisk :)

Bruker Nutrimigen her, dyrt, men det fungerer bra på magen til frøkna. Har ikke fått påvist kumelkallergi, men kiropraktor anbefalte å forsøke å kutte det, ettersom hun slet med magen. Fikk Nan ha1 før det.

Back
Topp