Hvilken MME er best...

Gunnrid

Betatt av forumet
for luftplager og gulping? Akkurat nå får lillemor Neocate da de mistenkte kumelkallergi og fordi NAN HA1 var litt hard på magen. Hun har nok ikke kumelkallergi, men Neocate er jo mild for magen sies det. Etter at vi byttet til Mam-flasker og droppet multivitaminer og jerntilskudd (6 uker prematur, hun er snart 4 uker korrigert, 10 iker ukorrigert), har luftplagene blitt sjeldnere (men er fortsatt litt plaget). men hun gulper stadig mye. Lurer på om det er noen som har gode erfaringer å dele med feks Hipp eller Collet ift gulping og luftplager?

Sånn var lillesøster og. Men hun gulper nesten verre av de melkefrie mme. Det som funket best en periode for hennes mage bar nan sensilac. Da fikk hun ikke hard mage og gulpet ikke like mye. Etterhvert ble det alt for løst og alt for mange bleier så da gikk jeg over til vanlig nan igjen. Når vi startet med grøt begynte det å stoppe litt og da bar det tilbake på nan sensilac. Nå bruker vi vanlig nan 2 og så og si ingen plager. Hipp er det bare sprutgulp av.

Har aldri hatt problemer med gulping, men syns Hipp sin var den som ga minst luftplager

Sånn var lillesøster og. Men hun gulper nesten verre av de melkefrie mme. Det som funket best en periode for hennes mage bar nan sensilac. Da fikk hun ikke hard mage og gulpet ikke like mye. Etterhvert ble det alt for løst og alt for mange bleier så da gikk jeg over til vanlig nan igjen. Når vi startet med grøt begynte det å stoppe litt og da bar det tilbake på nan sensilac. Nå bruker vi vanlig nan 2 og så og si ingen plager. Hipp er det bare sprutgulp av.
Frøkna her fikk også sprutgulp av hipp, hørte bare at det sa "splæsh" bak meg. Da var fryseskap, vegg og gulv bak dekket :shy:

Alle har forskjellige svar der desverre. Er det samme om det er med melk eller ikke. Her brukte vi kun nan og ingen problemer med det. Begge barna her har til å med refluks så de er veldig sarte ovenfor mat.

Brukte hipp og var fornøyd med den. Delflasket også jeg, så hipp smakte også mest som morsmelk.

Vi fikk anbefalt hipp av nyfødt intensiv. Sammenliknet med nan skulle drn være mest magevennlig. Det stemte for oss. Men babyer er forskjellig. Noen gulper mer enn andre uten at det er mme som er årsak, det samme med magevondt. Her ble magevondt og gulping først bedre ved ca 3 mnd ukorrigert.

Her var storebror en baby med mye mageproblemer. Prøvde alt uten effekt. Ble bedre etter 3 mnd. Men Storebror ble ikke helt kvitt mageproblemene før vi kuttet ut både melk og gluten (fikk diagnosen melkeprotein allergi og cøliaki).

Lillesøster hadde mye magevondt og gulpet MYE. Prøvde igjen det meste uten st det hjalp. Rundt 3 mnd forsvant det meste.

Begge er premature.

Spørs om kanskje skal prøve Hipp om gulpingen ikke har blitt noe bedre innen hun er tre måneder :)

Her var det nan pro som fungerte best for lillebror og vi prøvde alt, han sluttet ikke med skikkelig gulping før han fikk vanlig mat en stund men det ble betydelig bedre med nan pro.
Med storesøster som slet mer med luft og kolikksmerter var det semper som fungerte best og begge hadde dr browns flasker da de andre vi prøvde skapte enten mer luft eller mer gulping.

Så du må bare prøve deg frem å finne det som passer baby best.

Vi fikk anbefalt hipp av nyfødt intensiv. Sammenliknet med nan skulle drn være mest magevennlig. Det stemte for oss. Men babyer er forskjellig. Noen gulper mer enn andre uten at det er mme som er årsak, det samme med magevondt. Her ble magevondt og gulping først bedre ved ca 3 mnd ukorrigert.

Her var storebror en baby med mye mageproblemer. Prøvde alt uten effekt. Ble bedre etter 3 mnd. Men Storebror ble ikke helt kvitt mageproblemene før vi kuttet ut både melk og gluten (fikk diagnosen melkeprotein allergi og cøliaki).

Lillesøster hadde mye magevondt og gulpet MYE. Prøvde igjen det meste uten st det hjalp. Rundt 3 mnd forsvant det meste.

Begge er premature.
Og på sykehuset der jeg føder har de kun nan. Merkelig det der.

Bruker ikke mme, men snakket med mange som har det og alle anbefalte hipp, de hadde startet å bruke den da det førte til mindre magevondt og mindre forstoppelse.

Collet finnes ikke lenger.

Begge mine sprutgulpet av hipp. Hipp funket da de var litt eldre. Eldste brukte Semper de første månedene(etter å ha prøvd NAN og hipp) og yngste brukte Nutramigen de første månedene(etter å ha prøvd NAN og hipp) og deretter NAN HA1 når hun ble 5-6 mnd. Det er veldig individuelt hvilken MME som passer barnet best :nailbiting:

Grunnen til det er at de har innkjøpsavtale med produsenten av nan, den er billigst å kjøpe inn.
Ja det veit jeg. De sa det når jeg lurte på hva slags mme de hadde. For meg er det greit siden vi bruker nan, var i grunn greit når vi var i Danmark på sånne småsteder som kun hadde nan eller semper.

Takk for alle tilbakemeldinger! Vi får bruke Neocate en stund til, og så prøve oss frem :) Håper ihvertfall endel av gulpingen gir seg når hun begynner med fast føde :)

Back
Topp