Hvilken matboks er best til barnehagebruk?

Baby snart?

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Tenker at matboksen bør romme minst to brødskiver og ha et ekstra rom til frukt + gå i oppvaskmaskin. Hva synes du er viktigst med en matboks? Hva er din favoritt og hvorfor?

Det viktigste tenker jeg, i tillegg til at den rommer all maten, er at barna får den opp selv. Sistema sine er fine, har også god erfaring med Fantorang matboksene fra princess.

Last edited:
https://www.norli.no/matboks-blafre...whW2SVOgEVMntC5f4aH4s02v0dHBHPj4aAlvPEALw_wcB

Jeg liker best disse. Du får de på mange forskjellige butikker. Denne er liten, men finnes en stor variant om man vil ha mer oppi også. I denne har vi 2 brødskiver og litt grønnsaker, også sender vi med en liten boks med feks frukt eller en yoghurt i tillegg. Alt skal ligge i ryggsekken, så vi trenger ikke få plass til yoghurten i matboksen.
Den passer godt i oppvaskmaskin uten å ta opp halve plassen i øverste kurv (vi har liten oppvaskmaskin).
Har prøvd flere ulike typer, men dette er den vi liker best, også til oss voksne :hilarious:

Jeg liker sistema best.

Men bendit fungerer også godt ja.

Sistema har vi gode erfaringer med. Robuste, lan vaskes uendelig antall ganger i oppvaskmaskin og med flere rom inni matboksen. De har flere ulike varianter, ulike størrelser og med ulike inndeling. Sønnen min bruker fremdeles slike og han går på ungdomsskolen. Brukt slike i mange, mange år.

Sistema har vi gode erfaringer med. Robuste, lan vaskes uendelig antall ganger i oppvaskmaskin og med flere rom inni matboksen. De har flere ulike varianter, ulike størrelser og med ulike inndeling. Sønnen min bruker fremdeles slike og han går på ungdomsskolen. Brukt slike i mange, mange år.
Enig.

Bendit sine likte jeg godt i bhg men de fungerer ikke like godt i evigheten. Det er noe med plast som skal bøyes. Den har begrenset antall ganger den kan bøyes. Og blir det igjen fukt under den gummiringen i lokket så blir der mugg. Har kastet et par av den grunn.

Men bhg varer ikke så mange år. Det er plass nok til en såpass enorm matboks siden sekken ikke skal inneholde så mye annet. På skolen har de bøker. Den rommer nok, og er lett å få tak i rundt skolestart stort sett.

Men favoritte er sistema, både flasker og matbokser for min del.

Har prøvd maaange forskjellige, favorittene er Susanne Kaluza og Tupperware. Sistema er fine, men de tar halve oppvaskmaskina. :D Blafre har god fordeling av rom, men de sprekker fort i oppvaskmaskina (hatt samme problem med alle jeg har hatt).

Tenker at matboksen bør romme minst to brødskiver og ha et ekstra rom til frukt + gå i oppvaskmaskin. Hva synes du er viktigst med en matboks? Hva er din favoritt og hvorfor?

I vår bhg vil de ha frukt for seg selv i egen boks. Vi bruker Clip Fresh fra kitchn. Den rommer godt og lokket sitter godt på! :)

I vår bhg vil de ha frukt for seg selv i egen boks. Vi bruker Clip Fresh fra kitchn. Den rommer godt og lokket sitter godt på! :)
Jeg likte ogaå godt clip fresh sin:-) mange forskjellige størrelser å velge i, liker beholderene inni som kan tas inn eller ut alt ettersom hva du skal putte i og ikke minst at lokket faktisk sitter på. Synes for mange av matboksene jeg har prøvd har så dårlige lokk. Opplevd flere ganger at mat er ødelagt fordi lokket har gått opp:/

Veldig fornøyd med matbokser i stål, som Elephant Box, Lunchbots, Klean Kanteen og Yummii Yummii. Rommer mye/lite, har ett/flere rom og har flere små bokser som kan puttes i én stor. Noen er lekksikre, og noen er isolerte små mattermoser til feks varm helt eller kald smoothie. Enkle å få opp for lille, og de fleste går i oppvaskmaskinen. De er i øverste prissjiktet, men holder tilnærmet evig og uten skumle stoffer som kan finnes i plast :)

Jeg likte ogaå godt clip fresh sin:) mange forskjellige størrelser å velge i, liker beholderene inni som kan tas inn eller ut alt ettersom hva du skal putte i og ikke minst at lokket faktisk sitter på. Synes for mange av matboksene jeg har prøvd har så dårlige lokk. Opplevd flere ganger at mat er ødelagt fordi lokket har gått opp:/

Ja, de er geniale :D har dem i alle størrelser og farger. Uff ja, eller at mat og frukt ligger i sekken fordi lokket faller av:mad:

Back
Topp