Hvilken mat liker dere ikke lengre som gravid?

Fisken90

Blir kjent med forumet
Helt rart, men noe mat har jeg fått helt avsmak på som jeg vanligvis liker. Litt morsomt å høre om det er andre som opplever det samme og hva dere ikke greier nå som gravid.

For min del er det my likt som i forrige graviditet. Orker ikke taco lengre. Ikke noe cola zero eller Pepsi Max. Spent på pinnekjøtt til jul også, klarte ikke det sist heller, da ble det Grandiosa på julaften :grumpy:

Helt rart, men noe mat har jeg fått helt avsmak på som jeg vanligvis liker. Litt morsomt å høre om det er andre som opplever det samme og hva dere ikke greier nå som gravid.

For min del er det my likt som i forrige graviditet. Orker ikke taco lengre. Ikke noe cola zero eller Pepsi Max. Spent på pinnekjøtt til jul også, klarte ikke det sist heller, da ble det Grandiosa på julaften :grumpy:
Ikke så mye mat jeg orker om dagen egentlig mtp kvalmen, men er det noe jeg har fått helt avsmak for så er det lakris, Fanta og kaffe. Elsker vanligvis lakris

Kaffe... Og Cottage Cheese. Det spiste jeg daglig før, nå blir jeg kvalm bare av tanken på det :smiley-ashamed004

Forrige graviditet klarte jeg ikke å spise kylling! Noe jeg elsker både før og etter. Spent på det denne gangen. Foreløpig ikke fått noen aversjoner annet enn lukter.

Kaffe, grandis og brødskiver. Sistnevnte har jeg i en lang periode brukt som nattmat for å forhindre kvalme og ulvehunger. Nå er jeg så lei :dead:

Kaffe, men har hatt generelt dårlig matlyst pga konstant småkvalm

Det er mye jeg ikke har lyst på for tiden pga kvalme, men det som virkelig ikke frister er sjokolade. Og det kommer fra en som vanligvis spiser litt sjokolade hver dag :shy: og er så glad i sjokolade at jeg faktisk lagde et brukernavn basert på det :hilarious:nå er det snart 3 uker siden sist jeg spiste sjokkis, det må være ny rekord for min del.

Klarer ikke noe særlig pepsi max (som jeg elsker til vanlig) og heller ikke sjokolade. Og diverse matvarer jeg har spist i løpet av graviditeten så langt..

Klarer ikke pmax. Har gått fra å drikke nesten 2 flasker om dagen (jepp, blitt skikkelig uvane) til at jeg ikke takler det. Men etter noen uker uten så velger jeg å embrace det for det var jo en skikkelig uvane i utgangspunktet

Det er mye jeg ikke har lyst på for tiden pga kvalme, men det som virkelig ikke frister er sjokolade. Og det kommer fra en som vanligvis spiser litt sjokolade hver dag :shy: og er så glad i sjokolade at jeg faktisk lagde et brukernavn basert på det :hilarious:nå er det snart 3 uker siden sist jeg spiste sjokkis, det må være ny rekord for min del.
Jeg elsker også sjokolade egentlig, men har ikke lyst på det nå, bortsett fra Kvikk Lunsj :hilarious: Den craver jeg faktisk litt, men pleide aldri spise den før svangerskapet :p Spiser den sammen med salt potetgull :laughing002

Jeg elsker også sjokolade egentlig, men har ikke lyst på det nå, bortsett fra Kvikk Lunsj :hilarious: Den craver jeg faktisk litt, men pleide aldri spise den før svangerskapet :p Spiser den sammen med salt potetgull :laughing002
Aah kvikklunsj, gleder meg til å spise sjokolade igjen :laughing002

Artig variant å spise det sammen med salt potetgull, det må jeg huske til jeg får lyst på sjokolade :D salt og søtt er jo ofte en farlig god kombo!

Back
Topp