Hvilken mat hjelper mot kvalmen din?

Freya

Elsker forumet
Jeg synes det er så vanskelig å komme på noe jeg kan spise når jeg kjenner kvalmen. Ingenting som frister! Eneste som hjelper litt er klementiner og druer, men blir jo ikke mett av det! Og da er jeg like langt etter 5 minutter... Sulten og kvalm. :(

Hva spiser du når du blir kvalm? Som metter... :P

Her hjelper all mat. Må bare spise hele tiden :p lover ikke bra!

Men forrige gang knasket jeg gulrøtter og eple husker jeg.

Her hjelper all mat. Må bare spise hele tiden :p lover ikke bra!

Men forrige gang knasket jeg gulrøtter og eple husker jeg.

Mat hjelper ja! Men frister så sinnsykt lite med brødskive. Kjenner jeg blir enda mer kvalm av tanken.
Og gulrøtter og epler blir man jo ikke mett av, selv om det hørtes godt ut. :D

Ritz kjeks og knekkebrød:)

Lenge spiste jeg bare kjeks og rista brød med smør og denslags, altså kun karbohydrater, og det er det fremdeles det eneste som frister, men det hjelper ingenting mot kvalmen! Det som derimot hjelper er ting med litt protein. Men - rent kjøtt frister IKKE, og ei heller store sterke smaker. Her ble det laget tradisjonelle pizzaboller ala nittitallet forrige helg - og de funker! Kvalmen forsvinner etter en sånnen! Har også hatt suksess med tradisjonell norsk fredagstortillas (kjøttdeig, ost, litt grønt, mais og mye rømme - ikkenoe fancytexmex det funka dårlig) og fylt horn med ost og skinke.

Det passer egentlig dårlig inn i kostholdet vårt som vanligvis er stort sett currybasert og iallfall alltid MYE smak :p Nå er vi tilbake til nittitallet her i heimen.

Spiste frokostknekkebrød med bremykt på. Og banan og eple.

Så morsomt at du sier det Kålormen! Jeg har også tenkt de to siste dagene at proteiner hjelper! Har jo ofte mye kjøtt til middagen, så jeg føler meg ofte veldig fin i lang tid etter middag. Mens når jeg spiser brødskive med noe søtt (som frister innimellom), hjelper det ingenting... :( Hadde taco i går og tortillas med kyllingkjøttdeig, ost, salsa osv i dag, og det var så godt. :D

Så morsomt at du sier det Kålormen! Jeg har også tenkt de to siste dagene at proteiner hjelper! Har jo ofte mye kjøtt til middagen, så jeg føler meg ofte veldig fin i lang tid etter middag. Mens når jeg spiser brødskive med noe søtt (som frister innimellom), hjelper det ingenting... :( Hadde taco i går og tortillas med kyllingkjøttdeig, ost, salsa osv i dag, og det var så godt. :D

Santvel! Jeg merka det med pizzabollene sist helg, og en eller annen dag denne uka leste jeg at mange gravide helst vil ha karber, men faktisk har protein mye bedre effekt mot kvalme. Så da testa jeg det litt mer ut i løpet av uka, og jeg syns det funker altså.

Jeg må spise hver 2. time for å ikke bli kvalm, og har alltid med meg en banan. Spiser mye frukt som mellommåltid.

Rista brød med smør, eple, appelsiner, plommer, mariekjeks og ritzkjeks =)

Får begynne å drikke proteinshake haha :p

Får begynne å drikke proteinshake haha :p
hehe.. jeg sto faktisk å vurderte å be mannen kjøpe noe sånt om det fantes på butikken tidligere i dag. Men slo det fra meg :D

hehe.. jeg sto faktisk å vurderte å be mannen kjøpe noe sånt om det fantes på butikken tidligere i dag. Men slo det fra meg :D
Ser liksom ikke for meg en sjokoladeshake funker på kvalmen :p

Ser liksom ikke for meg en sjokoladeshake funker på kvalmen :p

Haha, jeg har proteinshake i skapet og det er IKKE det jeg drikker når jeg er kvalm nei :P men det fungerer veldig bra å ha oppi feks smoothie, gjerne ikke sjokoladesmak da kanskje? Jeg bruker jordbær :)

Jeg har også vurdert proteinshake eller -bar, mtp proteinterien. Men proteinshakes blir jeg kvalm av når jeg ikke er gravid til og med, så har ikke troa. Må være sånn naturlig og sammensatt proteinvariant tror jeg. For mye skum i proteinshakes, blir så mye vemmelig luft og kunstig smak og fysj og æsj.

Back
Topp