Hvilken mat blir ikke fordøyd??

tipp

Forumet er livet
Sitter og diskuterer litt med min kjære. han spiser ikke mais pga maisen ikke fordøyes,Så han ser ikke vitsen[&:]

Så sier jeg at jeg skal no google litt og finne ut hvilken mat han må slutte å spise siden det ikke fornøyes..så jeg spør he rinne.

noen som vet? Fant ikke ut noe når jeg googlet. Hvilken mat fornøyes ikke??

han spiser ikke agurk heller fordi det ikke smaker noe.heller ikke sjampis

jeg er enig i at mais er litt bortkastet[&:] men ellers.....må tenke litt

At mais ikke fordøyes må være helt feil... her har både sambo og jeg sitte mange kvelder å stappa i oss maisbokser. Og de kommer IKKE ut hele igjen ihvertfall[8D]

Haha, artig diskusjon! Men hvordan kan det være bortkastet å spise noe, så lenge det smaker noe? ( Så kanskje enig med agurken da..Men agurk smaker jo agurk[8|])
Eneste gangene jeg mener mat er bortkastet, er når jeg ikke har smakssans, hihi[;)]

ORIGINAL: Cookiemonster

Mais og rosiner kommer iallefall hel ut hos mini...

ja jeg veit barn har vanskeligheter med å fordøye det. Husker det når jeg skifta bleie på ungene til søstra mi[8|]

Men tror ikke dette gjelder voksne

Epleskall som ikke er skikkelig tygd har vel også vanskelig å få fordøyd. For å si det enkelt da, vist han ikke tygger skikkelig så blir mindre av maten fordøyd på skikkelig vis. Tyggingen og blandingen med spyttet er en viktig del av fordøyelsen av maten.[:)]

ORIGINAL: EricaJenta

ja jeg veit barn har vanskeligheter med å fordøye det. Husker det når jeg skifta bleie på ungene til søstra mi[8|]

Det gjelder nok de fleste voksne [;)]

ORIGINAL: Kattekvinnen

ikke meg ihvertfall.. spiser myyyye mais

Tygger ikke gubben din maisen da??[8D]

ORIGINAL: Kattekvinnen

ikke meg ihvertfall.. spiser myyyye mais

Har med at vi ikke har så mye av de enzymene som trengs for å bryte ned skallet på maisen [:)]

Om du tygger den godt, trenger den ikke komme ut hel. Dessuten kan du ha mer av dette enzymet enn andre har [;)] Alle er jo forskjellige [:D]

Mais fordøyes helt fint det. Synd, for ellers hadde det jo vært superdigg slankemat :P

Det er det ytre skallet på maiskornet som ikke fordøyes, men siden skallet er kostfiber er det bra for tarmfunksjonen, og slett ikke unyttig det heller.

Hvis han har opplevd at hele korn kommer gjennom systemet er det nok fordi han sluker maten.
Da bør du heller foreslå at han begynner å tygge litt før han svelger ;)

Grunnen til at de kommer hele ut hos barn og ikke hos voksne er vel at voksne tygger dem. Greit at kroppen vår gjør underverker, men skal vel litt til at maisene kommer hele ut igjen da..[8D]

jeg stusser litt på at han faktisk har sett etter at de kommer hele ut igjen jeg da.....[8D]

Da ungene fikk middagsglass, kom maiskorn og erter ut hele igjen. Paprikabiter å, man så jo godt at det var paprika,liksom. Det samme med gulrot...  Rosiner kommer ofte ut hele og oppsvulmet.
Så all mat som ikke tygges godt nok, vises godt i bleia for å si det sånn. [;)]

Back
Topp