Hvilken madrassbeskyttelse?

Heidileidy

Glad i forumet
Hvilken madrassbeskyttelse har du, hvis du har?

Jeg er på utkikk etter madrassbeskyttelse til sprinkelseng-madrass, og juniorseng.
Til sprinkelsengmadrass skal jo madrassbeskyttelse ha en forebyggende effekt ift. krybbedød.
Og til juniorsenga er det primært sengevæting som er grunnen til behovet.

Hva bruker andre lurer jeg på. Jeg vil gjerne ha noe som puster, og ikke har plast, vinyl.

Sprinkelseng-madrass: Storebror på 2,5 år har jo brukt sprinkelsenga og nå er det snart en ny liten baby som skal ligge i den. Storebror har hatt tynn overmadrass i den. Jeg ser etter et uten plastikk, vinyl. Jeg har jo noen små plastikktisselaken med frotte på oversiden, men det er ikke det jeg leter etter nå. Tenker at det må være bedre med noe som puster, hvis det skal være på hele tiden.

2,5 åringen min som ligger i juniorseng har sluttet med bleie, og har noen tisseuhell av og til. Bruker  engangstisselaken fra Rema1000, men skulle gjerne hatt noe som pustet, som var lettere å legge rett under lakenet. Jeg har nemlig lagt engangstisselakenet under tynn overmadrass for at det ikke skal knirke sånn eller bli klamt.

Har undersøkt litt på internett.
Har bla. funnet utenlandsk nettside:
www.bynature.ca/baby-mattress-pads-vinyl-free.html
Baby mattress pads, vinyl free.

Til babyen: Har funnet ut at madrassbeskyttelse og overmadrass er det samme. kommer nok bare til å ha overmadrass over den brukte madrassen, og lammeskinn som han skal ligge på oppå der igjen. Dette er en god madrass arvet fra storebror på 2,5 år.

Til storebror på 2,5 år, har jeg jo overmadrass og engangstisselaken under der. Dette fordi han har sluttet med bleie og har tisseuhell av og til. de selger en god madrass på babyshop som heter Dry kid, den har et plastlag underst og er tett, men ikke så tett plast som i tisselaken sier de. De er dyre da. Men kanskje vi skal få oss et sånt..

Back
Topp