hvilken måned?

maria_bridge

Blir kjent med forumet
hei.. jeg er nå snart 21(babyen snart 19) uker på vei.. er jeg da i min 5 måned? jeg blir helt forvirret.. mamma sier jeg er absolutt ikke fullt så langt på vei. men så går hu etter ukene på babyen og tar ikke med de 2 ekstra ukene som er det normale. [:)] leste et sted at 28 uker er 7 måneder.. da må vel jeg være i 5 mnd nå eller veldig snart? klemmer..

du har 5 fullgåtte mnd ja[;)]

Jeg vil si du er i 5 mnd ja. Regner at en svangerskaps mnd er 4 uker. Kalender mnd blir noe annet da.

jeg tenkte meg jeg måtte være 5 mnd på vei [:)] fullgåtte, betyr det at jeg skal inn i min 6 mnd snart? klem

da har du 5 fullgåtte mnd, og i din 6 mnd[:D][:D]

så moro [:D] når kom/kommer jeg inn i min 6 mnd da? [:)]

teoretisk så er du jo i din sjette mnd nå da, men når du er 24uker på veg har du seks fullgåtte mnd.[:)]

4uker-1mnd
8uker-2mnd
12uker-3mnd
16uker-4mnd
20uker-5mnd
24uker-6mnd
28uker-7mnd
32uker-8mnd
36uker-9mnd
40uker-10mnd.

okey.. hehe.. ikke helt lett å regne seg fram. når har du termin da? jeg har 26.februar.. jeg må finne ut helt sikkert når jeg er i min 7 mnd og kan søke engangsstønaden [:D] huff ikke lett.. får kan bare søke når jeg har under 12 uker igjen. hmm.. [:)]

takk for den utregningen [;)] da kan jeg søke i begynnelsen av desember regnet jeg ut, hehe, huff det er lenge til [:)]

Du kan søke om engangsstønaden når du er 26 uker på vei (gjor det selv igår), men husk å få en bekrefteles fra legen med deg, som er skrevet etter at du er 26 uker på vei, hvor det står termindato! ...de krevde ihvertfall det av meg....så måtte springe frem og tilbake mellom trygdekontor og lege

jeg har termin dn 12 februar......etter mens termin, ultralyden er fortsatt usikker.
i følge ultralyden har jeg termin dn 22februar, men det stemmer ikke, for den uka hadde jeg ikke sex pga eksamen, samtidig som den ligger langt under symfose målene, så holder meg foreløpig til den 12 feb.[:)]

husk og bestill time på trygdekontoret....de er såååå vanskelige[&:][&:]

så bra! [:)] det visste jeg ikke.. da skal jeg jammen forsøke etter 26. uke [:D] jeg var å spurte på trygdekontoret for noen uker siden, og der satt det ei skikkelig sur dame, og sa jeg kan ikke levere søknaden før jeg hadde under 12 uker igjen. ble litt små irritert over hu, spes når hu sku vite hva hva mamma tjente/jobbet med. bare fordi jeg bor hos hu til jeg får pengene. har vel ingenting med saken å gjøre.. mamma skal jo ikke måtte gi meg penger, el brødfø meg og sønnen min. (har en gutt på 6 år å) [:)] men uansett så kan dem ikke gi meg noe mindre penger for det pga jeg har ingen inntekt selv. valgt å leve med lite til vi får penger så slipper vi sosialkontor. lei det. [:)] måtte bare få lufta ut det alt det her gitt hehe.. klemmer

trakk kø lapp sist jeg var der jeg oxo, satt og venta på og komme til skranken i nesten 2 timer....fy f.....
da det var min tur så visste ikke hu dama som satt der noen ting ang permisjon og penger, så fikk bare beskjed om og bestille time hos saksbehandler....åhhhh, da var a mor hissig, hehe[:D][:D]

jeg vil også si at vi har fullgåtte 5 mnd[:)]

okey.. har det lignende selv.. lege termin er 7. februar, mens begge ul jeg har vært på har vist at jeg skal ha termin 24/26. februar.. var sikker på at jeg måtte være lengre på vei.. og jordmor tror utifra str. på livmora at jeg må være minst 2 uker lengre på vei.. huff. men men.. [:)] det får bare være som det er. hehe

jammen skal trygdekontor folka være vrange hehe.. hos oss må man i en annen etasje for å søke, kan ikke søke samme sted som hvor man søker overgangsstønad osv.. men her er det lettere å få levert søknadene da [:D] trenger ikke bestille time el noe. håper bare jeg treffer på ei hyggeligere dame neste gang [;)]

så bra det er flere[:D]
virker som jeg er den eneste som tviholder på mitt, hehe.
men er uansett rart når vi ikke hadde sex den uka da, samtidig som symfose målene er større....
jeg kjente oxo spark i uke 16, men etter ultralyden så må det ha hvert i uke 14??
rart det der...hehe.

men hun kommer når hun vil uansett[;)]

ja det var litt rart.. jeg å vil tro den ul termin din bare må være feil.. kanskje du sku dratt å få sjekket ul ett annet sted enn der du var sist, kanskje får du ett annet svar [:)] gjorde jeg men fikk bare 2 dagers forskjell på de gitt. kjipt.. klem

Back
Topp