Hvilken måned?

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Synes det er så vanskelig å huske/vite hvilken måned jeg er i. Vet jo hvilken uke jeg er i, men det hjelper jo ikke hehe... For en måned er jo ikke akkurat 4 uker. Når skal man begynne å si 8 måneder? Det logiske for meg ville vært 32 uker, men da ender jeg jo opp med å være gravid i 10 mnd hehe.. Tanker?

Tror faktisk man er gravid i 10 mnd da :P Så 32 uker høres logisk ut for meg også :)

Synes det er så vanskelig å huske/vite hvilken måned jeg er i. Vet jo hvilken uke jeg er i, men det hjelper jo ikke hehe... For en måned er jo ikke akkurat 4 uker. Når skal man begynne å si 8 måneder? Det logiske for meg ville vært 32 uker, men da ender jeg jo opp med å være gravid i 10 mnd hehe.. Tanker?
Jeg har begynt å gå etter datoen... Jeg har termin 8. januar, og er derfor 7 mnd på vei nå på tirsdag (8. november). Så hvis folk spør så sier jeg enten det, eller antall uker igjen til termin (9 uker). Det er litt enklere nå som det er under 10 :-)

Du går gravid i nærmere 10 mnd, så det er ikke helt feil :)

Til folk som nylig har vært eller er gravide så sier jeg ukeantall. Til alle andre sier jeg enten at termin er 2. januar eller så regner jeg 2. nov er 7 mmd på vei, 2. des 8 mnd på vei osv. for enkelthetens skyld ;)

Til folk som nylig har vært eller er gravide så sier jeg ukeantall. Til alle andre sier jeg enten at termin er 2. januar eller så regner jeg 2. nov er 7 mmd på vei, 2. des 8 mnd på vei osv. for enkelthetens skyld ;)

Jeg gjør akkurat det samme. Forsto ikke de der uke-greiene før jeg ble gravid selv :hilarious:

Vis du bruker gravid og baby appen, så står det der :) sånn ser min ut i dag.
e3b78e2d833c3820bb9881976a28f68b

Enig med den her, men tror folk kanskje blir forvirret om man sier 9 måneder 4 uker før termin, selv om jeg er enig i at det er riktig :)
Man sier jo at man er gravid i niende mnd. :p det kan vel ikke være så vanskelig. Ellers får man si at det er 4 uker igjen ;) Hehe.. men man blir jo forvirra selv noen ganger.

Man sier jo at man er gravid i niende mnd. :p det kan vel ikke være så vanskelig. Ellers får man si at det er 4 uker igjen ;) Hehe.. men man blir jo forvirra selv noen ganger.
Ja jo sant det :laughing002 Er forvirret over det meste om dagen jeg haha... Gullkornene kommer på løpende bånd ;)

Termin 22 Januar, og like forvirra! Haha, appen sier at jeg er i graviditetsmnd 8, men jeg sier 7 eller hvor mange uker det er igjen til de som ikke har vært gravid selv :)

Jeg gjør akkurat det samme. Forsto ikke de der uke-greiene før jeg ble gravid selv :hilarious:

Ikke jeg heller, og det tok litt tid første ukene av svangerskapet før jeg ble stødig på hvordan man telte ;)

Jeg er 8 fullgåtte mnd, så i min 9 mnd. Blir det samme som fullgått 33 uker og 2 dager, men er i graviditetsuke 34 :) Så jeg sier at jeg er i 9 mnd eller uker :)

Har helt gitt opp det der. Enig at det er lettere nå som det nærmer seg, da kan jeg bare si hvor mange uker jeg har igjen.

Back
Topp