Hvilken måned er det best å få baby i?

Kan jo bare føye til at det var noe feil med solskjerminga på barsel på St Olavs i juli 2019 og. Det var steiksol og latterlig varmt, vi var der i nesten to uker :hilarious:
Noe feil med solskjermingen sommeren 2022 også. :woot::wtf:
 
Det er i grunnen ganske trist at folk må planlegge babyer ut i fra barnehageplass… :(
Veldig! Vi har fått ei jente i slutten av desember, jeg er allerede bekymret hva gjør vi hvis hun ikke får barnehageplass. Jeg vil gjerne betale dagmamma men å finne noen man stoler på er ikke så lett. Hun er bare 3uker gammel så vi fortsatt har god tid men det er rett å slett dume regler rundt barnehageopptak :(
 
Jeg har fått første i april, andre slutten av august og siste slutten av desember. Må si at korte mørke dager er ikke min favoritt med nyfødt.
 
Første født i slutten av april, andre i slutten av august. Av de to ville jeg definitivt valg våren igjen. Jeg syntes det var mye bedre å ha permisjon på sommer og høst, enn høst og vinter:)
 
Født i mai og august, terminene deres var dog hhv august og oktober - så ting kan ikke planlegges :p Var også IVF, og det kan i hvertfall ikke planlegges.

Men syns august var bedre enn mai. Nyfødt (vi kom hjem med baby i sv.uke 34 i stekvarmen sommeren 2018) i sommervarmen er ikke kjekt. Måtte holde oss inne, konstant sjekke om hun var for varm, svetten rant hos alle parter.

Med han nå i august så var det egentlig fint. Kom hjem 18/8, hadde noen måneder før det ble veldig kaldt. Han var med andre ord ikke en liten fugleunge når kulden kom.

Hadde valgt august igjen :) Men hører også til historien at jeg aldri har rukket gå høygravid.
 
Kun født i februar før - neste blir august, spent på hvordan det blir, det som var godt med forrige var jo at vi gikk mot lysere tider, bar astfalt osv, men tror det blir godt å slippe vinterklær osv som høygravid denne gangen, heller hive på seg sandaler og luftige kjoler :joyful:
 
Fødte i juli og syntes egentlig det var helt topp. Slapp å måtte pakke oss inn i en hel masse klær, og særlig for min del da, som svettet mye etter fødsel. Det var heller ikke superhet sommer hos oss som kanskje ville gjort det mer utfordrende. Gyn sa jo til meg da han fikk høre når termin ville bli: Du skal få det hett du :p Jeg gruet meg litt for sommervikarer og mye utskifting av folk på føden, at det skulle merkes at det var sommer og ferie, men bortsett fra at det var en del pleiere og ikke bare noen få innom, så merket vi ikke noe til det. Vi hadde også et stort familierom for oss selv, men det hadde med å gjøre at jeg hadde korona ...

Det største minuset med å føde på sommeren er at du blir så oppslukt av den lille, at du ikke får med deg at sommeren er der, eller at den drar. Og plutselig er det høst og du føler at du ikke hadde noen sommer :hilarious: Men det kommer vel an på når på sommeren du føder ...
 
Fødte i juli og syntes egentlig det var helt topp. Slapp å måtte pakke oss inn i en hel masse klær, og særlig for min del da, som svettet mye etter fødsel. Det var heller ikke superhet sommer hos oss som kanskje ville gjort det mer utfordrende. Gyn sa jo til meg da han fikk høre når termin ville bli: Du skal få det hett du :p Jeg gruet meg litt for sommervikarer og mye utskifting av folk på føden, at det skulle merkes at det var sommer og ferie, men bortsett fra at det var en del pleiere og ikke bare noen få innom, så merket vi ikke noe til det. Vi hadde også et stort familierom for oss selv, men det hadde med å gjøre at jeg hadde korona ...

Det største minuset med å føde på sommeren er at du blir så oppslukt av den lille, at du ikke får med deg at sommeren er der, eller at den drar. Og plutselig er det høst og du føler at du ikke hadde noen sommer :hilarious: Men det kommer vel an på når på sommeren du føder ...
Fødte i juni 2019 og den sommeren forsvant før den hadde begynt. :hilarious:

Når får vi tidlig i september, så er spent på hvordan det blir å ha ei hel mørketid foran oss. Fikk februarbaby i 2017 og det synes jeg var topp for da gikk det mot lysere tider. Hadde 1 års perm og så var det et par mnd på jobb så var det sommerferie igjen.

Skulle jeg valgt måned helt fritt tror jeg det skulle vært april.
 
Vi har et augustbarn og et februarbarn. Ville nok ikke valgt å bli gravid slik at jeg har termin i august igjen. Vi fikk vårt første barn i februar og det syntes jeg egentlig var helt perfekt, det var kanskje litt glatt å gå ute da jeg var høygravid, men brukte brodder. Når babyen har søsken er det kanskje fint å komme litt nærmere sommeren for da er det litt mindre virus som sirkulerer.
Vi har ikke tenkt å få flere barn, men hvis vi skulle få det ville jeg ønsket meg at det kom rundt slutten av mars, april eller tidlig i mai.
 
Jeg tenker mai er en fin måned. Da er det forhåpentligvis litt mindre behov for trange boblejakker osv på slutten av svangerskapet, og ikke så alt for varmt enda :)
 
Back
Topp