Hvilken klesstørrelse brukte babyen din da den ble født?

Bkno3553130

Blir kjent med forumet
Vet jo at babyer varierer veldig i størrelse når de blir født, men hvilken størrelse brukte din baby i klær da den ble født?:)
 
Str. 50 i et par uker, 47 cm og 3 kg :) 56 gikk også fint, men litt stort. Hun vokste kjempefort i begynnelsen, så var raskt over på 62. 62 brukte vi derimot lenge!
 
Nr1 kunne helst bruke str 44.. men ble litt tidlig født.
Men alle tre brukte str50 i starten. Gikk ca 4 uker før vi gikk over til str 56; som vi brukte til 3mnd.
 
Nr 1 44 og 50 i 6 uker, nr 2 50 (i en uke) og så 56. Nr 1 var 6 uker prematur nr 2 var 8 uker prematur, men større enn nr 1
 
Str 44, født 35+6
 
Selv om han var 53cm og 3,7 kg, så ble 56 stort i starten. Vi begynte med 50 og det måtte brettes opp i starten. Brukte vel 50 i 6 uker før vi begynte med litt i str 56.
 
Første var liten på 2842g og 50cm, og han brukte str 50 i 2 mnd. Nr 2 som kom i april var 3928g og 50cm, men han hoppa over str 50 fordi jeg ikke likte at det var for stramt :p
 
Selv med 4,5kg og 54cm brukte første litt 50 i starten (sammen med 56). Skal sies at hun hadde mesteparten av lengden i sin i beina, så mulig noen bukser var litt korte i beina og noen bodyer ble litt korte i armene, men ikke noe jeg personlig synes hadde noen betydning. Til lillebror har jeg vel spedd på med et plagg eller to i 50, men ellers i 56.
 
Tror jeg hadde en body i str 50, resten i 56, var 55 cm ved fødsel
 
Var 50 cm og 3,4 kg ved fødsel, brukte 50 i 4-6 uker og så 56 frem til 4 mnd :happy:
 
Var 50 cm og 3,4 kg ved fødsel, brukte 50 i 4-6 uker og så 56 frem til 4 mnd :happy:

Ja, dette er interessant. Jenta mi gikk raskt opp til 56, men deretter roligere oppgang. Hadde vel 62 rundt 4 mnd. Mens sønnen min som hadde samme størrelse som henne fra fødsel, la på seg over en kilo i måneden det første halvåret og brukte 74/80 da han var 4 mnd, og nesten 9 kg. Jenta mi kan fortsatt fint få på seg 74/80 nå selv om det er litt kort på armer og bein. Hun er snart 1,5 år, og passer best 86 nå - sønnen min var på vei over i størrelse 98 ved 1,5 år.
Sååå - hvis noen planlegger innkjøp av babygaderobe. Kjøp inn litt i 50 og litt i 56, og se an hvor fort babyen vokser. 62 kjøper mange i gave :) men ellers kan man vente og se når babyen nærmer seg en ny størrelse så det blir rett tøy i forhold til sesongen også!
 
Ja, dette er interessant. Jenta mi gikk raskt opp til 56, men deretter roligere oppgang. Hadde vel 62 rundt 4 mnd. Mens sønnen min som hadde samme størrelse som henne fra fødsel, la på seg over en kilo i måneden det første halvåret og brukte 74/80 da han var 4 mnd, og nesten 9 kg. Jenta mi kan fortsatt fint få på seg 74/80 nå selv om det er litt kort på armer og bein. Hun er snart 1,5 år, og passer best 86 nå - sønnen min var på vei over i størrelse 98 ved 1,5 år.
Sååå - hvis noen planlegger innkjøp av babygaderobe. Kjøp inn litt i 50 og litt i 56, og se an hvor fort babyen vokser. 62 kjøper mange i gave :) men ellers kan man vente og se når babyen nærmer seg en ny størrelse så det blir rett tøy i forhold til sesongen også!
Veldig interessant! Og sprøtt at det kan være så store forskjeller. Jenta mi hoppa over 62, brukte 68 i et par mnd og har deretter brukt 74 fra ca 6 mnd og bruker det fremdeles nå ved 11 mnd. Jeg kjøpte inn litt i 50, litt mer i 56 og fylte på ettersom jeg så behovet :happy: Fikk etterhvert en «stor» garderobe i 56 så jeg skulle slippe så ofte klesvask, men handlet nøytralt med litt bedre samvittighet, så kan det brukes igjen om vi skulle fått en gutt:hilarious: Jeg er ikke redd for å bruke blått til jente eller rosa til gutt altså, men tror ikke jeg hadde ønska en garderobe med utelukkende rosa og blonder til en gutt uansett:joyful:
 
Veldig interessant! Og sprøtt at det kan være så store forskjeller. Jenta mi hoppa over 62, brukte 68 i et par mnd og har deretter brukt 74 fra ca 6 mnd og bruker det fremdeles nå ved 11 mnd. Jeg kjøpte inn litt i 50, litt mer i 56 og fylte på ettersom jeg så behovet :happy: Fikk etterhvert en «stor» garderobe i 56 så jeg skulle slippe så ofte klesvask, men handlet nøytralt med litt bedre samvittighet, så kan det brukes igjen om vi skulle fått en gutt:hilarious: Jeg er ikke redd for å bruke blått til jente eller rosa til gutt altså, men tror ikke jeg hadde ønska en garderobe med utelukkende rosa og blonder til en gutt uansett:joyful:

Ja :hilarious: forventet at de kunne vokse ulikt, men de har helt ulik passform og størrelse. Tenkte hun kunne Arve de første skoene hans også som typ ikke rakk å bli brukt før de var utvokst (str22) men hun måtte begynne på str 19 og er fortsatt ikke ute av den. Men sikkert ikke så uvanlig med større forskjeller mellom kjønn kanskje heller :)
Uansett kunne hun ikke Arve sommertøy eller ull selv om de er født i samme årstid, for hun nådde størrelsene på hans arvetøy til helt årstid. Men ingen krise det altså, gjorde ikke noe med en unnskyldning til å kjøpe litt rosa og blonder :D
Hun kan sikkert Arve mer etter han når hun bikker 2 år.
 
Alle brukte i hovedsak str 56. Mulig førstemann brukte litt i 50 bare pga vi hadde et par plagg i str 50(husker ikke helt). Men var ikke sånn at vi måtte ut for å kjøpe klær i str 50, og ingen svømte i str 56. Barna mine var 52, 53 og 50 cm lange ved fødsel :love017
 
Førstemann brukte str 38, født uke 27 og hadde på klær fra hun var 3-4 uker.

Lillebror kommer nok sikkert til å bruke 44 noen uker før 50. Født idag uke 32, men var en stor og lang gutt.
 
Back
Topp