Hvilken kjoletype passer meg da?

Senator Malin

Elsker forumet
Jeg skal i konfirmasjon til søstra mi nå om èn mnd.. Og ANER ikke hvilken type kjole jeg skal se etter. Jeg er kort og chubby..:P Områder som absolutt ikke kan fremheves er mage, sideflesk og pupper. (puppene er for store) Absolutt ikke pent når puppene velter utover og trekker alt av oppmerksomhet.Jeg må og kunne ha en bolero over.

Oooog det kan ikke være en kjole uten form for da ser jeg ut som et telt...:P

ka med en som går til knærene? innsvinga i livet og berekna på stor byste :)  eller så skaffer man seg god undertøy som holder inne litt på magen og sideflesket :)    

Jeg har begynt å se at når man har u-hals på kjoler/topper virker dette litt forminskende på puppene. Altså en med lite utringning, den er mer bred enn dyp, om du skjønner.
Hvis du får kombinert dette med at kjolen har former, altså enten går inn under puppene eller i livet, tror jeg du kommer langt. Alternativt finnes det jo masse fine kjoler nå som har mye stoff rundt hoftene, de former seg liksom rundt hofteflesket.

Et par eksempler på kjoler du kan se på:

(denne siste egner seg kanskje ikke til konfirmasjon, 
men jeg har en lignende i sort, samme utforming, og jeg syns den var såå slankende!)

Alle kjolene er funnet på hm.com. 

Fant ikke fram alle de kjolene for at tråden bare skulle forsvinne, altså. 

toneany skrev:
Fant ikke fram alle de kjolene for at tråden bare skulle forsvinne, altså. 

du klarte iallefall det eg ikkje klarte, med å finne eksempell på det du meinte :))

Senator Malin skrev:
Jeg skal i konfirmasjon til søstra mi nå om èn mnd.. Og ANER ikke hvilken type kjole jeg skal se etter. Jeg er kort og chubby..:P Områder som absolutt ikke kan fremheves er mage, sideflesk og pupper. (puppene er for store) Absolutt ikke pent når puppene velter utover og trekker alt av oppmerksomhet.Jeg må og kunne ha en bolero over.

Oooog det kan ikke være en kjole uten form for da ser jeg ut som et telt...:P

Lene V har mange fine kjoler til oss som har litt ekstra.

Hvis du har store pupper Malin, så vil jeg ikke anbefale kjoler uten uttrigning. Jo mer du dekker den, jo større blir dem. I hvertfall mine.

Lissyjane skrev:
Hvis du har store pupper Malin, så vil jeg ikke anbefale kjoler uten uttrigning. Jo mer du dekker den, jo større blir dem. I hvertfall mine.

Jeg syns det avhenger veldig av kjolen.
Og jeg syns også det er slik at når man har store pupper så kan en utringning lett virke veldig voldsom og fort bli tacky, fordi det blir som regel mye kløft, selv om mesteparten av puppene er godt gjemt. 

Av og til funker det veldig godt med v-hals, man ser generelt smalere ut, men andre ganger fremhever de bare puppene på feil måte. Som sagt, hva som funker avhenger jo av helheten. 

toneany skrev:

Lissyjane skrev:

Og jeg syns også det er slik at når man har store pupper så kan en utringning lett virke veldig voldsom og fort bli tacky, fordi det blir som regel mye kløft, selv om mesteparten av puppene er godt gjemt. 

Av og til funker det veldig godt med v-hals, man ser generelt smalere ut, men andre ganger fremhever de bare puppene på feil måte. Som sagt, hva som funker avhenger jo av helheten. 

Det er forskjell på utringninger altså. Man trenger ikke å vise puppene. Men det er det rådet JEG har å gi, så må jo andre gjerne mene noe annet. Man kler ikke alt uansett, så da må man bare finne noe som passer til sin kropp. Hjelper ikke om den er fin over puppee om den ikke fremhever noe annet. Min mening.

Lissyjane skrev:

toneany skrev:

Lissyjane skrev:

Det er forskjell på utringninger altså. Man trenger ikke å vise puppene. Men det er det rådet JEG har å gi, så må jo andre gjerne mene noe annet. Man kler ikke alt uansett, så da må man bare finne noe som passer til sin kropp. Hjelper ikke om den er fin over puppee om den ikke fremhever noe annet. Min mening.

Det er jo det jeg og sier, at det varierer veldig, men jeg er uenig i deg at å dekke over puppene betyr at de ser større ut. Og den siste der om å ikke fremheve noe annet, vet jeg ikke helt om jeg skjønner engang. 

Bare for å gjøre det tydelig hva jeg mener for noe, drar jeg fram litt eksempler.

Jeg syns puppene ser betraktelig mye mindre ut, samt at hun ser både mer sexy og velkledd ut, på de øverste bildene. Klart, dette er jo to ytterpunkter, 
Dette funker jo og veldig(!) fint:

Men jeg syns det illustrerer poenget mitt godt, jeg syns puppene hennes ser best ut på de bildene der de utrigningen er minst, og å dekke over puppene er ikke ensbetydende med at de ser større ut. 

toneany skrev:

Lissyjane skrev:

toneany skrev:

Lissyjane skrev:

Det er jo det jeg og sier, at det varierer veldig, men jeg er uenig i deg at å dekke over puppene betyr at de ser større ut. Og den siste der om å ikke fremheve noe annet, vet jeg ikke helt om jeg skjønner engang. 

Bare for å gjøre det tydelig hva jeg mener for noe, drar jeg fram litt eksempler.

Jeg syns puppene ser betraktelig mye mindre ut, samt at hun ser både mer sexy og velkledd ut, på de øverste bildene. Klart, dette er jo to ytterpunkter, 
Dette funker jo og veldig(!) fint:

Men jeg syns det illustrerer poenget mitt godt, jeg syns puppene hennes ser best ut på de bildene der de utrigningen er minst, og å dekke over puppene er ikke ensbetydende med at de ser større ut. 

Her viser jo du bilder av utringninger hvor puppene nesten faller ut. Jeg er ikke enig i at de bildene der kragen går helt opp til halsen. Synes det nederste var veldig fint. Synes det var det beste bildet. Det i den grønne kjolen ser jo ikke ut. Og det nest øverste var pent. Som jeg har skrevet, så er utringninger forskjellige. De trenger ikke å være tacky. Jeg har timeglassfasong. det ville ikke hjelpe meg om jeg fremhevet puppene om den ikke fremhever midjen min, som svar på det siste du ikke forstod. Som jeg har fremhevet flere ganger, så er dette MIN mening. Jeg får ikke en annen mening fordi at noen ikke er enig med meg.. Hvis du ser på innlegget mitt, så står det "Jeg vil ikke anbefale" Og "i Hvertfall mine"

Både rund og høy hals vil få puppene dine til å virke større, og i tillegg gi deg en kortere hals. V-hals derimot,  vil passe bedre for store pupper og virker dessuten slankende. Om man i tillegg har litt ekstra rundt mage og på sidene tor jeg en kjole med empirieliv, ville passe deg godt. Allikevel viktig å velg riktig størrelse og flatterende stoff i kjolen. Ville styrt unna kjoler i sateng o.l og heller gått for et litt mer "solid" stoff.

Og husk, rett BH gjør underverker...

eg trur nok at mad med-dama har krympe-bh under de genseren, ellers hadde puppene hennes tatt over serien! og eg trur også ho har push-up for den røde løper.  for WOW, det er litt av en str på de

ms.bonita skrev:
eg trur nok at mad med-dama har krympe-bh under de genseren, ellers hadde puppene hennes tatt over serien! og eg trur også ho har push-up for den røde løper.  for WOW, det er litt av en str på de

Jeg tenker at hun på løperen har fått bestemme selv, i motsetning til i serien der kostymedesignere osv. står for klesvalget. :p 

Og greia er at utrigningene er ikke egentlig så dype, hvis man ser etter. Brystvortene ligger i veldig sømmelig avstand fra kjolekanten. Det bare ser så voldsomt ut fordi det blir mye kløft og pupp på oversiden også når man har så store pupper. 

Lissyjane skrev:

Her viser jo du bilder av utringninger hvor puppene nesten faller ut. Jeg er ikke enig i at de bildene der kragen går helt opp til halsen. Synes det nederste var veldig fint. Synes det var det beste bildet. Det i den grønne kjolen ser jo ikke ut. Og det nest øverste var pent. Som jeg har skrevet, så er utringninger forskjellige. De trenger ikke å være tacky. Jeg har timeglassfasong. det ville ikke hjelpe meg om jeg fremhevet puppene om den ikke fremhever midjen min, som svar på det siste du ikke forstod. Som jeg har fremhevet flere ganger, så er dette MIN mening. Jeg får ikke en annen mening fordi at noen ikke er enig med meg.. Hvis du ser på innlegget mitt, så står det "Jeg vil ikke anbefale" Og "i Hvertfall mine"

Puppene faller jo ikke ut, utrigninga er faktisk ikke så stor i forhold til resten av puppene, det bare ser så voldsomt ut. Og det var det jeg mente, at jeg syns at når man har større pupper krever det at man dekker mer over dem enn når man har mindre pupper, nettopp fordi det skal så lite til før det ser voldsomt ut. 

Jeg har og timeglassfigur, så det at den skal fremheve midjen er jo selvsagt, jeg skjønte bare ikke hvor den kommentaren kom i forhold til resten når det var puppene vi diskuterte. :p 

Og jeg har ingen håp om å overtale deg, spesielt fordi jeg nå ser at vi har temmelig ulik smak og syn på saken, jeg vil bare vise tydelig hva jeg mener. Det at jeg argumenterer videre for min sak er jo ikke det samme som at jeg ikke forstår at det er DIN mening du kommer med, jeg kan lese nemlig. Det virker som om mange skriver den der "min mening" på slutten av innleggene sine for å være skuddsikker i tilfelle noen vil diskutere. 

Back
Topp