Hvilken kake?

Ønskerbaby

September 2013<3
Spør her inne også, jeg skal bake til 2årsdag, men det er familiebesøk, og eneste barnet er bursdagsbarnet.. Hvilken kake er kjapp, enkel og god? Sleng gjerne med oppskrift!
 
Stemmer også for surmelkskake!

Kathleenkake (som vi kaller det!)

2 egg
5 dl mel
4 dl sukker
1 dl kakao
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1/2 ts salt
1/2 ts natron
2 dl kulturmelk
2 dl vann
1 dl olje

180 grader i 45 minutt

Alt blandes sammen i en mølje og piskes godt.

Dobbel oppskrift blir langpanne

Enjoy! :)
 
Kinderegg sjokoladekake!!! jummy <3
-3 egg
-2 1/2 dl sukker
-200 smør
-200 g kinder maxi + 2 ekstra barer
-1 ts bakepulver
-3 dl mel

Jeg bruker den "hvite kaka" som grunnoppskrift,så er veldig lett,ja!
Visp egg og sukker lett og luftig med elektrisk visp (ca. 10 minutter). Samtidig smelter du smør og oppbrekt kinder maxi i en kjele på svak varme. ha sjokoladeblandingen oppi eggedosisen, og rør litt. Mens det røres, sikter du inn mel og bakepulver. Smør en rundt springform, med bakepapir i bunnen. Stikk ned biter av oppbrekt kinder maxi (2 stk) i kaka, og dekk til med røre. Stek på varmluft i kald ovn på 175 grader i ca 45 minutter, og 30 i varm ovn. SJEKK MED EN PINNE AV NOE SLAG. La kaka hvile litt når den tas ut av ovnen. Det er ekstremt viktig å ikke åpne opp ovnsdøra før mot slutten når man skal sjekke kaka!

Som glasur kan du egentlig prøve deg helt fram selv, avhengig av hvordan konsistens og smak du liker.
Men jeg er glad i
Hvit sjokoladeglasur
150 g hvit sjokolade
50 g smør
150 g melis
3-4 ss vann
Smelt sjokolade og smør i vannbad og rør inn melis og vann.glasur:
 
Faders kake prat!!! Æææhhh holder meg fast i sofaen for å ikke gå på bensinstasjonen å kjøpe sjokoladeboller!!!!! Åååhh akkurat spist to brødskiver med bAnan, trur jeg må lage meg to til med sjokolade!!! Pluss at jeg har droppa trening to ganger i helga! Sliten å sulten på dritt mat og søtsaker, jeg som har hatt det så lett fram til nå!
 
Ostekake. Gå inn det detsoteliv.no og søk på jordbærpike, den ostekaken som heter jordbærpikenes drøm er fantastisk god! Jeg bytter den ut med bringebærgele da jeg syns det er bedre, men hvilken som helst gele er godt til den kaken.
 
GUUUUUD jeg vil ha kake NÅÅÅÅÅ!!!! haha egentlig er jeg stappa etter burger og pommes :p
 
Kinderegg sjokoladekake!!! jummy <3
-3 egg
-2 1/2 dl sukker
-200 smør
-200 g kinder maxi + 2 ekstra barer
-1 ts bakepulver
-3 dl mel

Jeg bruker den "hvite kaka" som grunnoppskrift,så er veldig lett,ja!
Visp egg og sukker lett og luftig med elektrisk visp (ca. 10 minutter). Samtidig smelter du smør og oppbrekt kinder maxi i en kjele på svak varme. ha sjokoladeblandingen oppi eggedosisen, og rør litt. Mens det røres, sikter du inn mel og bakepulver. Smør en rundt springform, med bakepapir i bunnen. Stikk ned biter av oppbrekt kinder maxi (2 stk) i kaka, og dekk til med røre. Stek på varmluft i kald ovn på 175 grader i ca 45 minutter, og 30 i varm ovn. SJEKK MED EN PINNE AV NOE SLAG. La kaka hvile litt når den tas ut av ovnen. Det er ekstremt viktig å ikke åpne opp ovnsdøra før mot slutten når man skal sjekke kaka!

Som glasur kan du egentlig prøve deg helt fram selv, avhengig av hvordan konsistens og smak du liker.
Men jeg er glad i
Hvit sjokoladeglasur
150 g hvit sjokolade
50 g smør
150 g melis
3-4 ss vann
Smelt sjokolade og smør i vannbad og rør inn melis og vann.glasur:
Driver å lager denne nå, redd dette kan bli en slager!!:p
 
Back
Topp