Ønskerbaby
September 2013<3
Spør her inne også, jeg skal bake til 2årsdag, men det er familiebesøk, og eneste barnet er bursdagsbarnet.. Hvilken kake er kjapp, enkel og god? Sleng gjerne med oppskrift!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikke for øyeblikket! Men kan spør svigerfar, er hans oppskrift!Oppskrift?
Surmelkssjokoladekake! Åh, nå fikk jeg lyst på det!!!!!
Fy fy, gjett hva jeg fikk lysst på nå...
BV-app!
Driver å lager denne nå, redd dette kan bli en slager!!Kinderegg sjokoladekake!!! jummy <3
-3 egg
-2 1/2 dl sukker
-200 smør
-200 g kinder maxi + 2 ekstra barer
-1 ts bakepulver
-3 dl mel
Jeg bruker den "hvite kaka" som grunnoppskrift,så er veldig lett,ja!
Visp egg og sukker lett og luftig med elektrisk visp (ca. 10 minutter). Samtidig smelter du smør og oppbrekt kinder maxi i en kjele på svak varme. ha sjokoladeblandingen oppi eggedosisen, og rør litt. Mens det røres, sikter du inn mel og bakepulver. Smør en rundt springform, med bakepapir i bunnen. Stikk ned biter av oppbrekt kinder maxi (2 stk) i kaka, og dekk til med røre. Stek på varmluft i kald ovn på 175 grader i ca 45 minutter, og 30 i varm ovn. SJEKK MED EN PINNE AV NOE SLAG. La kaka hvile litt når den tas ut av ovnen. Det er ekstremt viktig å ikke åpne opp ovnsdøra før mot slutten når man skal sjekke kaka!
Som glasur kan du egentlig prøve deg helt fram selv, avhengig av hvordan konsistens og smak du liker.
Men jeg er glad i
Hvit sjokoladeglasur
150 g hvit sjokolade
50 g smør
150 g melis
3-4 ss vann
Smelt sjokolade og smør i vannbad og rør inn melis og vann.glasur: